Gå til innhold

Hvor kan man finne en mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Snu på det du skriver her... Hvordan ville du likt om en mann som slet så mye som du selv gjør tenkte at han vil være sammen med en dame fordi hun skulle ordne hans liv? Er du klar til å ta på deg en annens sykdom og fikse en manns liv?

En å dele livet med kan alle trenge, men man kan ikke forvente at en ny partner skal måtte fikse følelsene dine, for da går du mest trolig inn i et forhold som du vil bli veldig skuffet over. Du må ha egne interesser, du kan ikke basere hele livet ditt på én annen person, det er ikke rettferdig overfor den personen!

Du må ta ansvar for ditt eget liv - og helt ærlig, det gjør du ikke så lenge du fortsetter med alle disse "selvskadingstrådene" på forum på nett og heller ikke kommer i gang med f.eks. lavterskel behandlingstilbud mens du venter på psykolog.

Ja, en partner kan løse mye av ensomheten. Men en frisk partner vil ha et eget liv også utenom forholdet, vil ha behov for egentid - og om du ikke har skapt deg ditt eget liv før du treffer ham, da risikerer du å bli enda mer deprimert fordi du føler han velger deg bort (selv om han ikke gjør det), at du føler han prioriterer seg selv og andre foran deg (selv om han bare har et sunt forhold til å også ha et liv utenom forholdet).

Ta tak i eget liv, kom i behandling, skap ditt eget liv, få det bedre med deg selv. Bare du kommer i gang og begynner å få litt resultater og fortsetter å jobbe for å få det bedre med deg selv, så vil du bli mer attraktiv for en partner. Men da er det viktig å huske at en mann ikke skal fikse livet ditt, at selv om ting kanskje er rosenrødt i en forelskelsesfase så må du fremdeles ta ansvar for fortsatt behandling og ha et eget liv utenom forholdet.

Anonymkode: 3a037...119

Jeg synes det er tøft å måtte akseptere for meg selv at jeg blir alene resten av livet og at jeg ikke skal være så heldig å få det ønsket oppfylt. Jobbet med i mange år allerede. 

Så da er det er midt store spm er det verdt å ha noe sex utenom forholdt? Vet ikke helt svaret på det enda,men tror jeg kanskje ikke det er for det kommer en tomhetsfølelse etterpå. 

Jeg prøver å ta ansvar, men jeg failer tett som det er. Uten tvil det. 

Anonymkode: 4b8e9...786

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Jeg synes det er tøft å måtte akseptere for meg selv at jeg blir alene resten av livet og at jeg ikke skal være så heldig å få det ønsket oppfylt. Jobbet med i mange år allerede. 

Så da er det er midt store spm er det verdt å ha noe sex utenom forholdt? Vet ikke helt svaret på det enda,men tror jeg kanskje ikke det er for det kommer en tomhetsfølelse etterpå. 

Slenger på et spm til. Hvorfor skal noen ønske meg på midt verste når de ikke ønsket meg på mitt beste? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva har du gjort for å oppsøke og følge opp kommunens lavterskeltilbud for de som sliter psykisk?

Har du begynt å trene?

Har du sluttet med destruktive tråder på nett?

Du må fortsette å gjøre det du må for å få det bedre - det er, som for alle andre, en livslang prosess og det går opp og ned for alle i livet i større eller mindre grad. Du har jo fortalt at du ikke har gått i behandling på lenge, og du har utsatt lenge å søke behandling igjen, utsatt å få tettere oppfølging, utsatt å gjøre en hel masse som man må fortsette å gjøre om man vil få det bedre. Det gode er at du kan endre dette her og nå eller når som helst, det er aldri for sent. Jo lenger du utsetter ting, jo lengre blir veien opp igjen, for slik du holder på nå sklir du stadig lenger ned i destruktive handlingsmønstre.

Å ha uforpliktende sex når du egentlig ønsker deg et fast og trygt forhold, det tror jeg lett kan bli destruktivt for deg på sikt.

Du bør ta opp med psykolog det at du hele tiden skyver folk unna deg - og også det at du bruker nettet så destruktivt som du gjør.

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Slenger på et spm til. Hvorfor skal noen ønske meg på midt verste når de ikke ønsket meg på mitt beste? 

Som sagt mange ganger før - du må jobbe med å skaffe deg et større nettverk, personer som har samme interesser som deg. Du er ikke håpløs, du er deprimert. Og veien ut og til å få et større nettverk har du fått gode råd om tidligere. Men viktig at du tar opp med psykolog det at du skyver folk fra deg på ulike måter stadig vekk. Å trekke seg unna folk som er skadelig for deg, det er lurt. Men å skyve folk som vil deg vel, eller pga. misforståelser eller mindre skuffelser, det er ikke bra for deg. Men du trenger helt tydelig også nye folk inn i livet ditt - og du kan få det!

Bestem deg her og nå - søk mer hjelp i morgen! Ikke utsett det lenger! Ta kontakt med kommunen for lavterskeltilbud!

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Hva har du gjort for å oppsøke og følge opp kommunens lavterskeltilbud for de som sliter psykisk?

Har du begynt å trene?

Har du sluttet med destruktive tråder på nett?

Du må fortsette å gjøre det du må for å få det bedre - det er, som for alle andre, en livslang prosess og det går opp og ned for alle i livet i større eller mindre grad. Du har jo fortalt at du ikke har gått i behandling på lenge, og du har utsatt lenge å søke behandling igjen, utsatt å få tettere oppfølging, utsatt å gjøre en hel masse som man må fortsette å gjøre om man vil få det bedre. Det gode er at du kan endre dette her og nå eller når som helst, det er aldri for sent. Jo lenger du utsetter ting, jo lengre blir veien opp igjen, for slik du holder på nå sklir du stadig lenger ned i destruktive handlingsmønstre.

Å ha uforpliktende sex når du egentlig ønsker deg et fast og trygt forhold, det tror jeg lett kan bli destruktivt for deg på sikt.

Du bør ta opp med psykolog det at du hele tiden skyver folk unna deg - og også det at du bruker nettet så destruktivt som du gjør.

Har time til uken. Så får se hvordan det blir. Og målet er å trene 2 ganger denne uken. Ikke helt unngått destruktive innlegg.? Jeg har en vei å gå og den går i dumper opp og ned. Klarer ikke hele tiden å følge det. 

Blir gjerne feil med uforpliktende sex når ønsket er forhold, men man savner. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Som sagt mange ganger før - du må jobbe med å skaffe deg et større nettverk, personer som har samme interesser som deg. Du er ikke håpløs, du er deprimert. Og veien ut og til å få et større nettverk har du fått gode råd om tidligere. Men viktig at du tar opp med psykolog det at du skyver folk fra deg på ulike måter stadig vekk. Å trekke seg unna folk som er skadelig for deg, det er lurt. Men å skyve folk som vil deg vel, eller pga. misforståelser eller mindre skuffelser, det er ikke bra for deg. Men du trenger helt tydelig også nye folk inn i livet ditt - og du kan få det!

Bestem deg her og nå - søk mer hjelp i morgen! Ikke utsett det lenger! Ta kontakt med kommunen for lavterskeltilbud!

Har en jobb og gjør med nettverket og ikke skyve dem jeg har unna. Dette taper jeg mye på. Takk for positivt og fint svar. Føles bare litt håpløst ut akkurat nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...