Gå til innhold

Rare ting du vasker i oppvaskmaskinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv vasker jeg mange av lekene til barna i oppvaskmaskinen. Men det rareste jeg har vasket er nok tannbørstene. Pleier selvsagt å kjøpe nye med jevne mellomrom, men har også vasket dem. Hva med dere andre? 

Anonymkode: 525ee...4e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting rarere enn oppvaskbørsten og proppen i oppvaskkummen her...

Anonymkode: b5cd6...e4c

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ingenting rarere enn oppvaskbørsten og proppen i oppvaskkummen her...

Anonymkode: b5cd6...e4c

Det vasker jeg også ofte. 

Hi 

Skrevet

Kjører dokoster og dyrenes matskåler ukentlig. Neida. Men har vasket tannbørster og Lego i nett. 

Anonymkode: 67e2a...1dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Kjører dokoster og dyrenes matskåler ukentlig. Neida. Men har vasket tannbørster og Lego i nett. 

Dokost😄 Dyrenes matskåler er vel ikke så rart. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Neida, men har skålene på vaskerommet og vasker dem i utslagsvasken der. 🙂

Skrevet

La inn et mobildeksel en gang. Fungerte fint.

Anonymkode: db136...f91

Skrevet

Vasket duplo i oppvaskmaskin mange ganger pga vi hadde barn med refluks og det ble mye oppkast noen år. Oppvaskbørstene får en omgang av og til også, ellers er det ikke noe annet enn servise, bestikk og diverse kjøkkenutstyr som vaskes der.

Anonymkode: 4a77d...db5

Skrevet

Hørte også om noen en gang som brukte å vaske dokosten i oppvaskmaskinen🥴

Anonymkode: 9084b...610

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hørte også om noen en gang som brukte å vaske dokosten i oppvaskmaskinen🥴

Anonymkode: 9084b...610

Her inne? Sikkert ikke den eneste. Det er sånne ting menn kan finne på å gjøre, er jo så praktisk. 

Skrevet

Metallfilteret i ventilatoren får seg en runde i oppvaskmaskinen, samt kaffekannen til moccamasteren, oppvaskkosten og telysholdere i glass samt diverse pyntegjenstander. 

Anonymkode: a7bdb...de3

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Her inne? Sikkert ikke den eneste. Det er sånne ting menn kan finne på å gjøre, er jo så praktisk. 

Mannen hadde vaska dusjen med dobørsten. Var nok kjekk å bruke på gulvflisene i dusjen. Men altså, tenker de ikke over at den brukes i do når det er rester etter avføring der? 😳🤢 

Anonymkode: e5500...82c

Skrevet
4 hours ago, Anonym bruker said:

Mannen hadde vaska dusjen med dobørsten. Var nok kjekk å bruke på gulvflisene i dusjen. Men altså, tenker de ikke over at den brukes i do når det er rester etter avføring der? 😳🤢 

Anonymkode: e5500...82c

Hehe, yikes.. En ny børste kunne kanskje gjort nytten.

Minner meg om den gangen jeg kjøpte dobørste til et veggmontert dobørsteholder. I stedet for å kaste plastbeholderen som fulgte med, så satte jeg den hos malesakene til ungene. Virka så stødig. Mannen min trodde jeg gjenbrukte gamle dobørste-holdere og syntes det var disgusting når han så den i bruk 😄

Anonymkode: 34e57...513

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Mannen min trodde jeg gjenbrukte gamle dobørste-holdere

Bra sparetips nå i disse tider 🤣

Anonymkode: 484c3...e59

Skrevet
4 minutes ago, Anonym bruker said:

Bra sparetips nå i disse tider 🤣

Hehe, kan sikkert bli en god tannbørste-holder 😆

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hehe, kan sikkert bli en god tannbørste-holder 😆

Passer fint som godtebolle 😆

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Kan bli et fint tacosett etterhvert 😂

Skrevet
18 minutes ago, Anonym bruker said:

2 minutes ago, Anonym bruker said:

Kan bli et fint tacosett etterhvert 😂

En god måte å verne om sine favoritter og spare på revet ost-forbruket

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Dyrenes matskåler i oppvaskmaskin sammen med våre glass og bestikk hadde vært veldig rart, for ikke å snakke om ekkelt🤢Dyrenes matskåler vaskes selvsagt i utslagsvasken på vaskerommet, men egen oppvaskbørste. 
Hadde jeg blitt invitert på mat hos noen, og sett dyreskåler blant vanlig oppvask i maskinen hadde jeg nok ikke spist eller drukket noe som helst.

Det rareste i min oppvaskmaskin er oppvaskbørster. Eller, jeg synes ikke det er så rart, men det at jeg alltid har 5-6 rene oppvaskbørster i skapet under vasken, og legger dem til vask etter bruk, har mange kommentert, og sagt at er rart. 

Anonymkode: fdd03...2de

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Dyrenes matskåler i oppvaskmaskin sammen med våre glass og bestikk hadde vært veldig rart, for ikke å snakke om ekkelt🤢Dyrenes matskåler vaskes selvsagt i utslagsvasken på vaskerommet, men egen oppvaskbørste. 
Hadde jeg blitt invitert på mat hos noen, og sett dyreskåler blant vanlig oppvask i maskinen hadde jeg nok ikke spist eller drukket noe som helst.

Det rareste i min oppvaskmaskin er oppvaskbørster. Eller, jeg synes ikke det er så rart, men det at jeg alltid har 5-6 rene oppvaskbørster i skapet under vasken, og legger dem til vask etter bruk, har mange kommentert, og sagt at er rart. 

Alle har ikke vaskerom med utslagsvask. Hvorfor er det ekkelt med dyrenes skåler i oppvaskmaskin, de vaskes jo.

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Alle har ikke vaskerom med utslagsvask. Hvorfor er det ekkelt med dyrenes skåler i oppvaskmaskin, de vaskes jo.

Fordi rester av dyremat og spytt plaskes rundt med vaskevannet. Sånn fin måte å spre innvollsorm på… 

Anonymkode: a2439...aee

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Fordi rester av dyremat og spytt plaskes rundt med vaskevannet. Sånn fin måte å spre innvollsorm på… 

Dør ikke det meste på 60 grader? Jeg lever fint med å vaske skålen til pus i maskinen. 

Anonymkode: 0e711...008

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Wow, bare wow......

Her spyler vi godt før vi setter i så ikke noe rester etter hundemat i oppvaskmaskina. Og så lenge det ikke er noe snadder i oppkast eller avføring så spres ikke innvollsormer - noe som ikke lever videre etter en runde i oppvaskmaskina.

Anonymkode: ca708...15a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Wow, bare wow......

Her spyler vi godt før vi setter i så ikke noe rester etter hundemat i oppvaskmaskina. Og så lenge det ikke er noe snadder i oppkast eller avføring så spres ikke innvollsormer - noe som ikke lever videre etter en runde i oppvaskmaskina.

Anonymkode: ca708...15a

Men det er ca like ekkelt å vaske dobørsten i oppvaskmaskin sammen med bestikket, som det er å vaske matskåla til dyrene i samme kjøkkenvask, med samme oppvaskbørste og i samme oppvaskmaskin som det vi spiser av. Utrolig ekkelt og uhygienisk. Har man ikke utslagsvask så har man sikkert en oppvaskbalje eller lignende, så kan man helle ut vannet i toalettet etter vask. Et separat sted til rengjøring av dyrenes matskåler kan alle ordne seg, vaskerom eller ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...