Anonym bruker Skrevet 9. september 2022 #1 Skrevet 9. september 2022 Hvordan kjenner du at terapien hjelper? Hvor lenge har du gått/skal du gå i terapi? Er du glad i terapeuten/hva betyr den for deg? Anonymkode: 9875f...240
Anonym bruker Skrevet 9. september 2022 #2 Skrevet 9. september 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvordan kjenner du at terapien hjelper? Hvor lenge har du gått/skal du gå i terapi? Er du glad i terapeuten/hva betyr den for deg? Anonymkode: 9875f...240 Jeg kjenner at de tingene vi jobber med blir enklere å håndtere, og at noen ting ikke gjør meg like utslått lenger. Har gått i behandling i et års tid denne gangen, men med vekslende hyppighet. Nå går jeg annenhver uke ca, men var ikke der mellom ca april og august. Jeg er vel ikke akkurat glad i terapeuten, men jeg setter veldig pris på henne og er glad for den jobben hun gjør. Hun er både smart og empatisk, og det funker. Anonymkode: 6b13c...828
Anonym bruker Skrevet 9. september 2022 #3 Skrevet 9. september 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hvordan kjenner du at terapien hjelper? Hvor lenge har du gått/skal du gå i terapi? Er du glad i terapeuten/hva betyr den for deg? Anonymkode: 9875f...240 Jeg kjenner at terapien hjelper fordi jeg klarer å åpne meg og snakke om ting jeg har båret på lenge og det gjør at jeg kan få utløp før tanker og følelser, få terapeutens tilbakemeldinger og synspunkter og noen ganger endre mine egne tanker og oppfatninger. Noen minner, følelser og situasjoner har blitt lettere å håndtere. Det er godt å ha et trygt sted å kunne ta opp alt jeg har på hjertet, kunne være i fokus og bli sett og hørt. Det har hjulpet meg mye å bli bevisst på ting og lære mestringsstrategier og noen ganger veldig godt å få høre av terapeuten at mine tanker og følelser er normale. Jeg har gått hos henne i et år nå og skal nok fortsette en god stund til. Ja, jeg er nok på en måte glad i henne tror jeg, i hvertfall har jeg gode og positive følelser for henne og føler tillit. Anonymkode: 1c1b1...a66
Anonym bruker Skrevet 9. september 2022 #4 Skrevet 9. september 2022 Jeg gikk i traume terapi i ca 1,5 år. Det var veldig slitsomt å gå i traume terapi, jeg har en svært traumatisk barndom, så det er jo alt for mange traumer og ta av. Så for meg ble det først bedre, en stund etter at jeg sluttet å gå dit. Nå er det vel 3 år siden, og jeg har det bedre i dag. Jeg likte psykologen min veldig godt, men tror nok ikke jeg ble glad i vedkommende. Og syntes jo det gikk helt fint å slutte å gå der. Anonymkode: 34868...642
Anonym bruker Skrevet 9. september 2022 #5 Skrevet 9. september 2022 For meg ble ting vondt verre med å gå i terapi. Jeg ble veldig selvopptatt, begynte å klandrer alle, bli bitter på familie og fikk egentlig mindre livsgnist. Livet ble MYE bedre etter jeg sluttet!😅 Etter å ha gått i terapi skjønner jeg hvorfor folk blir crazy av å gå dit! Anonymkode: 5aaba...e10
Anonym bruker Skrevet 9. september 2022 #6 Skrevet 9. september 2022 Haha! Såpass altså! Tror du at du egentlig kun var underveis i en prosess og at det hadde blitt bedre etterhvert? Anonymkode: 9875f...240
Anonym bruker Skrevet 9. september 2022 #7 Skrevet 9. september 2022 Det hjelper å lette på trykket utenfor hjemmet, ikke alt man trenger å dra inn familien i. Så har terapeuten vært gjennom det jeg står i nå, det er litt godt å lufte med noen som skjønner hva jeg faktisk snakker om. Tja, jeg synes han er en artig type, mye bra innspill, en veldig enkel og god måte å se livet. Av og til blir det litt mye kaffemøter, men jeg er ganske lukket rundt mine egne følelser. Har skrudd de av i lang tid fordi jeg ikke kan ta inn over meg alt som har skjedd, så jeg virker nok underlig upåvirket. Om jeg noen gang klarer å åpne eller lette på den er jeg usikker på. Anonymkode: be770...f42
Anonym bruker Skrevet 9. september 2022 #8 Skrevet 9. september 2022 Jeg tenker at du er i en prosess der du klarer å åpne deg mer og mer etterhvert? Jeg er også ganske lukket omkring mine egne følelser Anonymkode: 9875f...240
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå