Gå til innhold

Dere med insulinresistens - hvilket kosthold har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått påvist insulinresistens, men fastlegen kunne ikke anbefale noe konkret for å gå ned i vekt. Jeg googlet, men der er det ørtogførti forskjellige råd å få. Hva har fungert for dere, som ikke er strikt lavkarbo?

Anonymkode: dd9d3...8eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smartkarbo er et godt alternativ. Det finnes ørten varianter av et lavkarbokosthold. Det som funker for meg og blodsukkeret er strikt lavkarbo, men det går an å gjøre det enkelt og kutte ut hvitt mel og sukker. Bytt til grovere varianter, spis mer proteiner og grønt.

Anonymkode: 9cde2...447

Skrevet

Leveregelen er grovt og grønt.

En form for grovkarbo.

Minst mulig hvitt hvetemel og sukker, lyse baguetter og hveteboller er ikke det beste for oss...

Grovt mel når vi spiser mel, men man trenger ikke spise masse raske karbohydrater hver dag. Det er en vanesak. Jeg elsker karbohydrater, er at typen som vil ha mest pasta/ris/poteter og minst kjøtt/fisk. Det har jeg måtte endre på. Jeg spiser fremdeles karbohydrater til middag, men mest grønt/salat, passelig med kjøtt/fisk, og LITT pasta/ris/potet.

Google grovkarbo eller smartkarbo, så får du masse tips.

Det viktigste er å kutte ned på raske karbohydrater, spise mer grønt og proteiner og prøve fokusere på de langsomme karbohydratene.

Anonymkode: 5ff46...080

Skrevet

Tidsbegrenset faste. Anbefaler som vanlig Marit Kolby. 

Anonymkode: 726a0...f31

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Tidsbegrenset faste. Anbefaler som vanlig Marit Kolby. 

Anonymkode: 726a0...f31

Det kan funke for noen 😃 

Ellers har hun jo oppsummert mye som er kjent fra Michael polland. Eat food. Not too much. Mostly plants. Med en liten vri Mosley. 

Det er egentlig så enkelt. Spis eple i stedet for å drikke eplejuice. Ikke spis store mengder og fokuser på planter. Ingen er uenig i at brokkoli er bra å spise 👍🏻Hvis du trenger oppskrifter er ofte middelhavsdietten noe som både smaker godt og er full av råvarer som er bra for deg. Husk å nyte ett skikkelig måltid, gjerne i sosial sammenheng. 

Anonymkode: b1375...22a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...