Gå til innhold

Inspirert: hvilket servise ville du valgt i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du ikke hadde NOE, ogkunne velge helt fritt i alle verdens serviser, hvilket ville du hatt?

Anonymkode: 66876...dba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme som jeg har; musselmalet fra Kongelig Dansk i ulike varianter. Mye er nedarvet, andre deler er bryllupsgave og noe er kjøpt brukt. Vi har helt- og halvblonde, mega og elements. 

Anonymkode: e730e...d94

Skrevet

Jeg ville hatt Stavangerflint Good Morning til hverdags og Egersund Blå Nyperose til fest.

Anonymkode: 66876...dba

Skrevet

Golden Garden i ulike farger fra Villeroy & Boch. 

Anonymkode: f3cfd...7a4

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Måtte google, dette var ukjent for meg.  Det var nydelig! Har aldri sett det før. Er det flere farger enn hvitt og rosa?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det samme som jeg har; musselmalet fra Kongelig Dansk i ulike varianter. Mye er nedarvet, andre deler er bryllupsgave og noe er kjøpt brukt. Vi har helt- og halvblonde, mega og elements. 

Samme her. Og en del av hvit riflet som brukes sammen med det. 

Skrevet

Hvis jeg skulle valgt noe annet enn det jeg har (har mange serviser) så ville jeg hatt Egersund Eple til frokost og Wedgewood Wonderlust til middag. Voldsomt og overdådig.

Skrevet

Jeg har alt for mange allerede ,men mamma har tilbudt meg å overta Portobello fra Villeroy som jeg har vokst opp med. Det serviset er selve barndommen og hun har det i hundre deler.(føles det ut som). Hvis det kommer inn noe nytt her så blir det nettopp dette serviset.

Skrevet

Perpignan og Equestrian Troubadour fra Villeroy & Boch. Sistnevnte er så sært men så lekent og elegant på samme tid 

Anonymkode: dc41c...178

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 9.9.2022 den 10.41):

Nydelig, spesielt i grønt.

Eg ville hatt eitt servise i kvitt og eitt i fargar tenker eg. Kanskje pillivuyt plisse eller spire frå porsgrunn? 

Det farga kunne godt vore golden garden. Eller noko skikkelig overdådig frå green gate, eg er begeistra for det også.

Skrevet

Jeg har Porsgrunn sitt ministrå på kjøkkenet til hverdags og er veldig fornøyd med det, så det ville jeg ikke byttet ut 

Til pent har jeg flere forskjellige arvede, elsker gamle serviser, så jeg ville ikke byttet ut det heller. Har bl.a Grønn Marie etter bestemor.

Men kaffeservise mangler jeg. Så der er jeg på utkikk, men lider av besluttsomhetsvegring. Stadig innom bruktbutikkene og det er så mange fine, men jeg klarer ikke bestemme meg... Men vil gjerne ha et med blomster på tror jeg.

Anonymkode: 8afb6...840

Skrevet

Usikker. Jeg har Rørstrand, Ostindia. Den er arvet. Noe upraktisk med de små koppene når en har håndverkere i familien, jeg ville nok muligens valgt noe annet 😅 

Hverdags har jeg Grand Cru, fordelen er at det er veldig enkelt å supplere de to, da de er ganske tilgjengelige både brukt og nytt. 

Følger med på tråden, kanskje jeg kan få litt inspirasjon. Service har jeg i grunn aldri samlet på, men skulle det dukke opp noe som kan kjøpes brukt, kan det være jeg snur 😀

Anonymkode: 264e8...940

Skrevet
sug lut skrev (På 9.9.2022 den 10.49):

Hvis jeg skulle valgt noe annet enn det jeg har (har mange serviser) så ville jeg hatt Egersund Eple til frokost og Wedgewood Wonderlust til middag. Voldsomt og overdådig.

Herregud, Egersund eple, ikke spesielt estetisk eller pent. Men allikevel liker jeg det 😅 Rett og slett digger det. 

Anonymkode: 264e8...940

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 9.9.2022 den 8.18):

Enig i dette!

Skrevet

Jeg har flere, og veldig glad i alle. Til hverdags har jeg Eva Trio. Enkelt, hvitt. Arvet Porsgrunn hvit, middag og kaffeservise. Bruker middagsservise til pent, men syns koppene er så små og skjøre. Har pip kaffe/frokost/te servise som brukes til lett hverdagsservering når venner og familie stikker innom. Har fullt juleservise Porsgrunn Nisse, brukes hele advent og jul. Siste bruktfunn er Jæger stråmønster, hadde ikke tenkt å samle på det, i utgangspunktet syns jeg ikke det var sååå fint, men.... Har kaffeservise til 14, men kun 6 middagstallerkener og suppetallerken. + sukker og fløte, noen eggeglass og et kakefat. Så dette kommer jeg til å kikke etter på bruktmarked. Elsker slike tråder om serviser 😍

Anonymkode: a8760...e98

Skrevet

Jeg har samlet på Ostindia lenge. Mulig jeg ville valgt noe annet nå hvis jeg hadde valgt på nytt, men liker det godt. Hverdagsserviset ble byttet ut for et par år siden, til Le Creuset, i mange forskjellige farger. På hytta gjorde jeg et stort bruktkjøp fra Rørstrand, Annika, og er veldig fornøyd med det. 

Skrevet

Jeg har Stavangerflint brunette, frokostservise og så trodde jeg at jeg har Porsgrunn Orion i middag og kaffe, men på bildene ser det ut som det heter Tid? Det er i alle fall helt hvitt med ringer rundt. Har også ett som svigers fikk i bryllupsgave for 65 år siden. Det brukes aldri, siden det ikke kan puttes i oppvaskmaskinen. Hvis jeg skulle startet på nytt hadde jeg tatt ett med en eller flere farger på.

Skrevet

Mener du på hytta ved sjøen eller hytta på fjellet? To forskjellige ting. 
Håper hun nevrotiske har klart å lande sitt servise nå. 

Anonymkode: b2b15...d33

Skrevet

Et nøytralt, billig og hvitt fra IKEA, akkurat som vi har nå. Det er rett og slett veldig praktisk, man kan lett ha nok til veldig  mange  (vi er ofte 22-23 personer bare i vanlige familiebesøk) og man trenger ikke å være så redd for det. 

Anonymkode: 11721...732

Skrevet
Cura skrev (12 timer siden):

Jeg har Stavangerflint brunette, frokostservise og så trodde jeg at jeg har Porsgrunn Orion i middag og kaffe, men på bildene ser det ut som det heter Tid? Det er i alle fall helt hvitt med ringer rundt. Har også ett som svigers fikk i bryllupsgave for 65 år siden. Det brukes aldri, siden det ikke kan puttes i oppvaskmaskinen. Hvis jeg skulle startet på nytt hadde jeg tatt ett med en eller flere farger på.

Ingen vits å ha et gammelt arvet servise på loftet, selg det eller bruk det er min filosofi.

Jeg har noe jeg ikke tar i oppvaskmaskinen, men å vaske 10-12 asjetter som er skylt av på forhånt tar ikke så mye tid eller energi når alt annet er puttet i maskinen. Jeg har også noe gammelt og arvet som ikke tåler maskin, som jeg tar i maskin likevel, for det er fint og jeg vil bruke det, så da får det heller miste litt glans eller noen gullkanter på veien, mens jeg koser meg med å bruke det :)

Anonymkode: 8afb6...840

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...