Gå til innhold

Hva skal jeg gi? Kjøkkenhjelp i røkonfirmasjon.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi hadde to 18-åringer her sist og betalte dem 1500 kr hver, men de var her i 4 timer. Gangen før var det en venninne av meg og kollega av mannen som var her i 3-4 timer, og da ga vi gavekort på 1000 kr hver på noe vi visste de likte + en veldig god vin og en god sjokolade, lagde det som en gaveeske. 

Anonymkode: 16b2c...355

Annonse

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Hos oss er det enklere. Vi hjelper hverandre og så sier vi takk. Neste gang er det de som får hjelp til noe.

Anonymkode: 300ce...c13

Sånn gjør vi og! Veldig greit. 
vi får og levert alt av kaker til konfirmasjoner av venner/kolleger/naboer. Sier tusen takk og så baker jeg kaker når de spør.

Anonymkode: 02303...ae6

Jeg ville opplevd det som "feil" hvis jeg som voksen skulle betales for noe sånt. Hvis jeg sier ja til å hjelpe til, er det fordi jeg ønsker å stille opp for venner. Jeg skjønner behovet for å takke med noe annet enn ord, men en flaske vin eller blomster holder i massevis. 

Jeg syns det er rart å gi voksne som jobber 500 kr. Lite personlig og noe som gir inntrykk av at man føler man må gi, istedenfor å ønske det. Syns forslaget om gavepose er fin, og så lagt oppi noe godt å spise. 

Anonymkode: 354b9...4ce

Annonse

Hadde blitt fornærmet om jeg ble spurt om noe sånt jeg. Man skal liksom være servitør for noen, og helst gratis. Sånt ville jeg fått inn ungdom som ville jobbe med slikt, og betalt lønn. Kunne aldri ramlet meg inn og be venner eller kolleafer om å gjøre "drittjobben" i selskap for meg mens jeg satt der og koste meg liksom. 

Anonymkode: 3f79b...10e

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Hadde blitt fornærmet om jeg ble spurt om noe sånt jeg. Man skal liksom være servitør for noen, og helst gratis. Sånt ville jeg fått inn ungdom som ville jobbe med slikt, og betalt lønn. Kunne aldri ramlet meg inn og be venner eller kolleafer om å gjøre "drittjobben" i selskap for meg mens jeg satt der og koste meg liksom. 

Anonymkode: 3f79b...10e

Har aldri hørt om noen som spør voksne mennesker om å ta sånne jobber.

Men jeg har mange ganger hørt om voksne mennesker som tilbyr seg å gjøre det, og da forventer man ikke lønn for det er en vennetjeneste. Det er likevel hyggelig å få noe, som en blomst e.l

Anonymkode: ce241...c12

Jeg ble spurt om å hjelpe til i et bryllup. Skulle selvfølgelig få betalt.

Vi var 4 stk. Jobba ræva av oss og holdt på fra kl 14 til 01.

Ordna med maten som kom i store bokser, dessert ble dandert på tallerkenene, dekket på til kakene og ordna med oppvasken.

Fikk 500.- 

Aldri mer.

Anonymkode: 45f69...676

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Ordna med maten som kom i store bokser, dessert ble dandert på tallerkenene, dekket på til kakene og ordna med oppvasken.

Fikk 500.- 

Aldri mer.

Derfor må man diskutere pris i forkant. For noen er 500kr mye penger, for andre er 1000kr lite penger. Har aldri hatt hjelp i mitt bryllup eller mine barns dåp/konfirmasjoner. Det er noe en klarer selv( konfirmasjon), gjelder å planlegge og gjøre det greit og enkelt( er som regel familien).

Anonymkode: 176b9...658

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Derfor må man diskutere pris i forkant. For noen er 500kr mye penger, for andre er 1000kr lite penger. Har aldri hatt hjelp i mitt bryllup eller mine barns dåp/konfirmasjoner. Det er noe en klarer selv( konfirmasjon), gjelder å planlegge og gjøre det greit og enkelt( er som regel familien).

Anonymkode: 176b9...658

Med mindre man servere koldtbord eller lar gjestene hente maten selv er det litt vanskelig å gjøre alt selv. 
Jeg blir faktisk litt sjokka over voksne mennesker som blir fornærmet av å bli spurt om å hjelpe litt. Jeg hadde aldri i verden blitt fornærma, hadde jeg ikke giddet hadde jeg sagt det passer desverre ikke. Bortsett fra det er det veldig spesielt å bli sur for for noe slikt. 

Anonymkode: 71283...353

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Fikk 500.- 

Aldri mer.

Det samme opplevde jeg, fikk 300 og noen blomster. Har jobbet som servitør, de fleste andre som er med og hjelper har ikke peiling. Så da må jeg løpe mye fortere og ha oversikt over alt og fortelle de andre hva de skal gjøre

Jobber nå i helsevesenet og jobber minst hver tredje helg. Da gidder jeg ikke å slite rompa av meg for ingenting en hel lørdag, så nå sier jeg at jeg skal ha minst like godt betalt som om jeg var på nattevakt i helg i helsevesenet. 

Anonymkode: 901aa...a95

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Det samme opplevde jeg, fikk 300 og noen blomster. Har jobbet som servitør, de fleste andre som er med og hjelper har ikke peiling. Så da må jeg løpe mye fortere og ha oversikt over alt og fortelle de andre hva de skal gjøre

Jobber nå i helsevesenet og jobber minst hver tredje helg. Da gidder jeg ikke å slite rompa av meg for ingenting en hel lørdag, så nå sier jeg at jeg skal ha minst like godt betalt som om jeg var på nattevakt i helg i helsevesenet. 

Anonymkode: 901aa...a95

Det er jo helt greit å si fra om det, men da kan du jo ikke forvente hjelp sel  heller når du trenger det.

Anonymkode: 300ce...c13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...