Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #1 Skrevet 8. september 2022 Jeg er under utdanning til å bli autorisert apotektekniker, hva er timelønnen på nå i 2022? og månedslønn i 100% stilling? Finner ingen konkrete svar men lurer veldig Anonymkode: a6e85...36b
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #2 Skrevet 8. september 2022 Tariffen ser du her: https://www.fagforbundet.no/lonn-og-avtaler/virke/apotek/ Anonymkode: 153bb...f62
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #3 Skrevet 8. september 2022 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Tariffen ser du her: https://www.fagforbundet.no/lonn-og-avtaler/virke/apotek/ Anonymkode: 153bb...f62 Sinnsykt dårlig lønn...? Anonymkode: 06432...245
Gjest Anonym1998 Skrevet 8. september 2022 #4 Skrevet 8. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Tariffen ser du her: https://www.fagforbundet.no/lonn-og-avtaler/virke/apotek/ Anonymkode: 153bb...f62 Takk kult å se at lønnen stiger ettersom hvor mange år man jobber
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #5 Skrevet 8. september 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Sinnsykt dårlig lønn...? Anonymkode: 06432...245 Nja....nordmenn flest tjener langt dårligere enn mange tror. Medianlønnen er 500 000, dvs at noen få tjener rågodt og trekker bildet opp, mens veldig, veldig mange tjener dårligere enn folk later til å tro. En av grunnene til at ungdom ikke ønsker å gå yrkesfag, for i disse yrkene "tjener man så dårlig". Nordmenn flest har et helt forskrudd bilde av virkeligheten, og tror det er vanlig å tjene mye mer enn det som er realiteten. Anonymkode: 45198...384
Gjest Anonym1998 Skrevet 8. september 2022 #6 Skrevet 8. september 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Nja....nordmenn flest tjener langt dårligere enn mange tror. Medianlønnen er 500 000, dvs at noen få tjener rågodt og trekker bildet opp, mens veldig, veldig mange tjener dårligere enn folk later til å tro. En av grunnene til at ungdom ikke ønsker å gå yrkesfag, for i disse yrkene "tjener man så dårlig". Nordmenn flest har et helt forskrudd bilde av virkeligheten, og tror det er vanlig å tjene mye mer enn det som er realiteten. Anonymkode: 45198...384 Ja man kan vel fint overleve på 340 000kr i året eller? jeg har aldri hatt en fulltidsjobb før, og dette blir min første utdanning, men jeg revurderer i hodet om valget mitt er noe bra når mange sier lønnen er "så dårlig" blir litt demotivert når folk sier det men man skal vel fint overleve på den lønnen?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #7 Skrevet 8. september 2022 Anonym1998 skrev (21 minutter siden): Ja man kan vel fint overleve på 340 000kr i året eller? jeg har aldri hatt en fulltidsjobb før, og dette blir min første utdanning, men jeg revurderer i hodet om valget mitt er noe bra når mange sier lønnen er "så dårlig" blir litt demotivert når folk sier det men man skal vel fint overleve på den lønnen? Det er en grei start, også øker man etterhvert som man får erfaring. Det er vel også en grunnlønn, så man får tillegg for ubekvem arbeidstid på kveld og helg Anonymkode: 153bb...f62
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #8 Skrevet 8. september 2022 Anonym1998 skrev (1 time siden): Takk kult å se at lønnen stiger ettersom hvor mange år man jobber Ja… ikke ulikt alle andre stillinger… Anonymkode: 7465a...1bb
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #9 Skrevet 8. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja… ikke ulikt alle andre stillinger… Anonymkode: 7465a...1bb Det er vel ikke nødvendig å være spydig mot en som ikke engang har kommet igang med arbeidslivet? Anonymkode: 368c1...0fe
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #10 Skrevet 8. september 2022 Jeg har fagbrev i salg og service (butikk) og tjener omtrent det samme. Der er fagbrevtillegget 10 kr timen, så når du ser på tariffen kan du legge til 10 kr timen. https://www.virke.no/tariff-og-lonn/finn-tariffavtale/landsoverenskomsten-hk/ Jeg trodde egentlig forskjellen var større, at du skulle tjene mer enn meg, men vi har jo fagbrev begge to så det er ikke urimelig at det er omtrent likt. Det er helt vanlig å ha en begynnerlønn også øke etterhvert som man får mer og mer ansiennitet (erfaring). Anonymkode: 153bb...f62
Gjest Anonym1998 Skrevet 8. september 2022 #11 Skrevet 8. september 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg har fagbrev i salg og service (butikk) og tjener omtrent det samme. Der er fagbrevtillegget 10 kr timen, så når du ser på tariffen kan du legge til 10 kr timen. https://www.virke.no/tariff-og-lonn/finn-tariffavtale/landsoverenskomsten-hk/ Jeg trodde egentlig forskjellen var større, at du skulle tjene mer enn meg, men vi har jo fagbrev begge to så det er ikke urimelig at det er omtrent likt. Det er helt vanlig å ha en begynnerlønn også øke etterhvert som man får mer og mer ansiennitet (erfaring). Anonymkode: 153bb...f62 Takk for at du deler! syntes alt med lønn er spennende å lære om, virker som vi har ett fint system i landet, gleder meg til å komme ut i arbeidslivet å oppleve dette😊
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #12 Skrevet 8. september 2022 Anonym1998 skrev (2 timer siden): Takk kult å se at lønnen stiger ettersom hvor mange år man jobber Er en superkjekk jobb, så bare gled deg! Bare lurer på om dere lærer å sette vaksiner på studiet nå? Anonymkode: 95e84...6b5
Gjest Anonym1998 Skrevet 8. september 2022 #13 Skrevet 8. september 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Er en superkjekk jobb, så bare gled deg! Bare lurer på om dere lærer å sette vaksiner på studiet nå? Anonymkode: 95e84...6b5 Det blir bra nei det tror jeg ikke, jeg så gjennom den nye læreplanen og det virker ikke som vi skal lære det men kan være jeg tar feil!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #14 Skrevet 8. september 2022 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Er en superkjekk jobb, så bare gled deg! Bare lurer på om dere lærer å sette vaksiner på studiet nå? Anonymkode: 95e84...6b5 Tror det er farmasøyter som setter vaksiner, ikke teknikere. Anonymkode: 153bb...f62
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #15 Skrevet 8. september 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Tror det er farmasøyter som setter vaksiner, ikke teknikere. Anonymkode: 153bb...f62 Nei, begge setter vaksiner, mest teknikere hvor jeg jobber. Hvorfor trodde du ikke teknikere fikk sette vaksiner?? Anonymkode: 95e84...6b5
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #16 Skrevet 8. september 2022 Da jeg sluttet som apotektekniker i 2018 hadde det nettopp vært en ganske høy lønnsøkning så hadde da 390.000,- og lang ansiennitet. Så det er et dårlig betalt yrke dessverre. Skulle vært mye bedre betalt mtp. ansvaret teknikerne faktisk har! Anonymkode: 9cdaf...cbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå