Gå til innhold

Strømregning

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Strømstøtten er ikke medregnet nei. Men totalen er jo likevel ekstrem i forhold til i fjor 

Anonymkode: bdf36...2e0

Det er den absolutt🥵 Likevel er det jo ikke summen på denne fakturaen som sier noe om hva du betaler for strømmen denne måneden. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Strømstøtten er ikke medregnet nei. Men totalen er jo likevel ekstrem i forhold til i fjor 

Det forklarer forskjellen. Min var alt inkludert, med nettleie og strømstøtte.

Anonymkode: 6a9e3...c73

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det forklarer forskjellen. Min var alt inkludert, med nettleie og strømstøtte.

Anonymkode: 6a9e3...c73

Aha!

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (34 minutter siden):

Det er den absolutt🥵 Likevel er det jo ikke summen på denne fakturaen som sier noe om hva du betaler for strømmen denne måneden. 

Nei, men om man ser bort fra strømstøtten og bare rene penger for brukte kwt så ER det jo mye. Skal det fortsette sånn kan ikke Norge AS fortsette med støtte er jeg redd 😓

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Nei, men om man ser bort fra strømstøtten og bare rene penger for brukte kwt så ER det jo mye. Skal det fortsette sånn kan ikke Norge AS fortsette med støtte er jeg redd 😓

Tenk bedriftene som nå er helt uten støtte. Det er hårreisende. Men sosialistisk mål da, få alle avhengig av staten, da blir det innovasjon og skaperglede. Eller noe sånt.

Toppen av ironi er at statskraft tapte penger i kvartalsrapporten. Grunnet finansiell gamling. Så de pengene vi tenkte kommunene kanskje satt igjen med etter vi solgte strøm produsert for 12 øre til 5-6 kr er borte 🤷🏼‍♀️ Ikke kan vi garantere dekning for næringslivet slik at grønnsakene taes opp, kjøttet blir skåret og brødet bakes, for da blir det inflasjon. Med unntak om du er tysk jernbane. Da går det fint 🤔

Anonymkode: fe1a7...3b1

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Tenk bedriftene som nå er helt uten støtte. Det er hårreisende. Men sosialistisk mål da, få alle avhengig av staten, da blir det innovasjon og skaperglede. Eller noe sånt.

Toppen av ironi er at statskraft tapte penger i kvartalsrapporten. Grunnet finansiell gamling. Så de pengene vi tenkte kommunene kanskje satt igjen med etter vi solgte strøm produsert for 12 øre til 5-6 kr er borte 🤷🏼‍♀️ Ikke kan vi garantere dekning for næringslivet slik at grønnsakene taes opp, kjøttet blir skåret og brødet bakes, for da blir det inflasjon. Med unntak om du er tysk jernbane. Da går det fint 🤔

Det er helt horribelt. Her jeg bor har de begynt å stenge badeland og idrettshaller så tilbud til barn og unge (og eldre forsåvit) forsvinner. Da er vi fort inne i en ny runde med at de som trenger det mest, ikke blir plukka opp. 
restauranter må vurdere å stenge, arbeidplasser forsvinner…igjen… 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men - altså - først vil du at staten skal redde bedriftene, og så er du sur fordi de blir avhengig av staten - nå må du nesten bestemme deg - skal staten bare være melkeku for bedriftene? 

Du vet at det var ikke "sosialistene" som sørget for acer, ikke sant? 

Anonymkode: d373d...f25

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Strømstøtte OG lav strømpris? Har kommunen deres gitt dere en egen lav fastpris?

Anonymkode: 7b5cd...c79

Ja.

Anonymkode: 16390...743

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Men - altså - først vil du at staten skal redde bedriftene, og så er du sur fordi de blir avhengig av staten - nå må du nesten bestemme deg - skal staten bare være melkeku for bedriftene? 

Du vet at det var ikke "sosialistene" som sørget for acer, ikke sant? 

Anonymkode: d373d...f25

De var med på det, sammen med høyre og resten av gjengen. Det er ingen forskjell på den ene eller andre siden av dette. Ikke er det acer som er årsaken, dette startet i forrige årstusen. Sosialistene snakker om rettferdig fordeling, akkurat nå kjøres private næringsliv hardt, samtidig som formuesskatten og skatt på utbytte ble økt. De bare glemte å fordele det, virker det som. Fortsetter vi slik vil vi på ett tidspunkt, det er vel allerede så vidt i gang i og med fastlandsøkonomien krympet i august, se konkurser, økt arbeidsledighet og stagnasjon i veksten. Prisene fortsetter å øke. Gled dere til resesjon og muligens stagflasjon. 

I grunn ikke snakk om å støtte bedrifter selv om det kalles strømstøtte, holder langt å refundere overprisen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det er helt horribelt. Her jeg bor har de begynt å stenge badeland og idrettshaller så tilbud til barn og unge (og eldre forsåvit) forsvinner. Da er vi fort inne i en ny runde med at de som trenger det mest, ikke blir plukka opp. 
restauranter må vurdere å stenge, arbeidplasser forsvinner…igjen… 

Det fremmes at vi er såååå viktige med våre bidrag, magasinene tømmes for å bidra i solidaritet. Det har ført til potensiell rasjonering, i tillegg til miljøkatastrofer lokalt. Men, vi er så viktig bidragsyter med strømmen vår, er vi ikke? Vi er så viktige at vi ikke engang får lov til å delta på krisemøtet til EU. Så viktige er vi. De maks 15 Twh vi sender ut i form av strøm er så viktige for alle andre at vi lar næringslivet gå i grus her hjemme. Matsikkerhet når det varsles mulig mangel grunnet både krig, tørke og flom. Vår løsning = la det være så dyrt å lagre egen at maten vår pløyes ned i jorda igjen fordi vi ikke har råd til å lagre. 

Når jeg hører politikere forsvare og forklare dette, virker det som de forstår like lite som oss, selv om det tviholdes på samme modell og utbygging er eneste løsning. Men…. Har vi ikke allerede ett netto eksportoverskudd? Eller hvordan var nå det igjen.  

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Staten tjener jo fett på dette, men jeg er usikker på hvor bredt de ser på konsekvensene. En ting er jo at bedrifter vil gå konkurs og folk vil miste levebrødet sitt, men folk vil få psykiske problemer av det også. Og følgene av det arves gjerne i noen generasjoner før vi er ferdige🥵 

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (15 minutter siden):

Staten tjener jo fett på dette, men jeg er usikker på hvor bredt de ser på konsekvensene. En ting er jo at bedrifter vil gå konkurs og folk vil miste levebrødet sitt, men folk vil få psykiske problemer av det også. Og følgene av det arves gjerne i noen generasjoner før vi er ferdige🥵 

Det har du helt rett i. Etter 2 år med pandemi, permitteringer, folk som har havna på nav, solgt hus og grunn, så var det vel ikke dette Norges befolkning trengte nå. Endelig har alt åpnet og folk har så smått fått tilbake jobbene sine, også rammer enda en ny krise. Jeg kjenner jo på en evig takknemmelighet for at jeg faktisk har kommet meg gjennom disse årene, men om det fortsetter sånn så vet jeg faktisk ikke om jeg klarer å holde hodet over vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...