Gå til innhold

Konfirmasjonsgave til datters venninne da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har en venninne som er et år eldre enn seg. Lørdag konfirmeres hun. Datteren min er invitert. Alene. Jeg kjenner henne litt, var ganske god venn med moren for noen pr siden, men da var de 8-10 år. Jeg har voldt min datter tilbake fra å være mye sammen med henne da det er mye tull med henne. Hun legger ut private samtaler mellom datteren min og henne på story på snap feks. Og hun er utagerende og får lov til en del ting min datter ikke får lov til, som hente i sentrum (bygd, men med 3 utesteder, 2 av de med mye og fulle folk) til langt på natt. Jeg har derfor hjulpet henne p begrense kontakten. Men så ble hun av en eller annen grunn invitert i denne konfirmasjonen. Det er litt sånn hun er. Isfront i noen uker, og så perlevenner igjen. Tror ikke hun har så mange, så da er min som tilgir 1000 ganger et flott innslag når de andre er borte.

Hva gir man da? 100? 200? Må jo sende med noe som ikke er flaut. Men får også mindre lønn i september grunnet to uker ferie i august (ny jobb). Har litt lite, så denne invitasjonen som kom i går har jeg ikke regnet med

Anonymkode: 47d59...f4e

Skrevet

Kjøp et smykke. Finnes mange fine til en billig penge.

Anonymkode: d2a57...fe7

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Kjøp et smykke. Finnes mange fine til en billig penge.

Vanskelig å få til når man får invitasjonen tre dager før

Skrevet

300 er gjengs fra venninner her hos oss, men du må jo holde deg til det du har råd til. Omstendighetene rundt vennskapet tenker jeg er irrelevant i forhold til gaven.

Anonymkode: bed1a...c80

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Vanskelig å få til når man får invitasjonen tre dager før

Er da butikker åpent i tre dager til denne uka 🤷‍♀️

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

300 er gjengs fra venninner her hos oss, men du må jo holde deg til det du har råd til. Omstendighetene rundt vennskapet tenker jeg er irrelevant i forhold til gaven.

Anonymkode: bed1a...c80

Veldig enig her! Her gir vi 500 til bestevenner og 200 til andre.

Skrevet

Et smykke som koster 150-200 er bedre enn en tohundre-lapp. Det siste kan føles litt for lite. 

Kjøp et billig smykke. Dette er jo ingen ekte venn 

Anonymkode: 5b597...eb5

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Er da butikker åpent i tre dager til denne uka 🤷‍♀️

Ja, men når man må reise 45 min for å komme til nærmeste kjøpesenter hvor de har smykker, må det planlegges, og det rekker jeg ikke

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Et smykke som koster 150-200 er bedre enn en tohundre-lapp. Det siste kan føles litt for lite. 

Kjøp et billig smykke. Dette er jo ingen ekte venn 

Anonymkode: 5b597...eb5

Rekker ikke kjøpe noe

Skrevet

De nærmeste venninner får 500,- Perifere 200,-

Her hadde jeg gitt 200,-

Anonymkode: a1a86...07f

Skrevet

Det var da en veeeldig lang forklaring på et enkelt spørsmål? Hva skal vi med den informasjonen. Til en konfirmasjon jenta var invitert til hadde vi nok gitt 500 kr, men 300 kr er også helt innafor. 

Anonymkode: e4492...6c1

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det var da en veeeldig lang forklaring på et enkelt spørsmål? Hva skal vi med den informasjonen. Til en konfirmasjon jenta var invitert til hadde vi nok gitt 500 kr, men 300 kr er også helt innafor. 

Litt for å forklare hvorfor jeg ikke er så givervillig til dette. Både det dårlige vennskapet og at hun blir invitert 3 dager før, samt at jeg egentlig er i underskudd allerede

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Litt for å forklare hvorfor jeg ikke er så givervillig til dette. Både det dårlige vennskapet og at hun blir invitert 3 dager før, samt at jeg egentlig er i underskudd allerede

Det er også lov å takke nei til invitasjonen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er også lov å takke nei til invitasjonen. 

Ja, men den kom på snap til datteren, og hun takket ja

Skrevet

Min datter ble konfirmert i år, og der gav venninnene 200 kr til hverandre.

Min datter ble invitert i en konfirmasjon som ikke var samtidig som hennes, da gav hun gave for 350-400 kr.

Anonymkode: 4309d...d46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...