Gå til innhold

Helt feil magefølelse med ny jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en rasjonell person og er overrasket over hvor sterk fysisk reaksjon jeg har fått etter å ha startet i ny jobb.

Vil ikke gå for detaljert til verks, da jeg vil være anonym. Men har nok rett og slett gjort et dårlig valg for meg.

Har magesmerter, dårlig matlyst,tankekjør, kastet til og med opp fordi jeg grudde meg til å gå på jobb. Jeg er ikke syk eller gravid, det er en fysisk reaksjon på at jeg mistrives. Noen som har opplevd lignende?

Jeg har tatt tak og begynt å søke andre jobber i prøvetiden. Det er best for både meg og arbeidsgiver tror jeg. På jobb prøver jeg å skjule det og tror jeg klarer det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt så fort du kan. Jeg ventet for lenge,  tenkte det ble bedre etterhvert men det ble det ikke. Ble skikkelig syk til slutt. Gikk ned 18 kg fra normalvektig utgangspunkt og sykemeldt til jeg fant ny jobb.

Gikk inn døra på ny jobb og føler meg fri og glad!

Anonymkode: f3c41...fac

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Bytt så fort du kan. Jeg ventet for lenge,  tenkte det ble bedre etterhvert men det ble det ikke. Ble skikkelig syk til slutt. Gikk ned 18 kg fra normalvektig utgangspunkt og sykemeldt til jeg fant ny jobb.

Gikk inn døra på ny jobb og føler meg fri og glad!

Anonymkode: f3c41...fac

Jeg har motsatt opplevelse. Jeg hatet den nye jobben, men holdt ut i noen måneder. Plutselig var det som om tåka lettet, arbeidsoppgavene ble overkommelige, folkene greie og ting ble generelt fint. Nå stortrives jeg.

Anonymkode: 1b709...667

Skrevet

Hvor lenge har du vært der, og hva gjør at du mistrives? Som hun over skriver: noen ganger trenger man bare litt tid for  å bli vant til alt det nye. Det ER slitsomt å bytte jobb, men det er også viktig å utfordre seg selv litt av og til. 

Anonymkode: ae147...453

Skrevet

Senk skuldrene, gi deg selv utfordringen og gi det et års tid. Da kan du ta en vurdering. Det er normalt å føle seg litt utilpass på ny arbeidsplass, men å gi opp med en gang vil ikke utvikle deg. 

Anonymkode: 4c0f0...0bf

Skrevet

Det kan gå seg til, men det spørs litt hvorfor du mistrives. 

Jeg startet på en jobb hvor jeg oppdaget umiddelbart at arbeidsmiljøet var dårlig. Der burde jeg stolt på magefølelsen og byttet jobb i prøvetid. Jobbet der er 10 mnd, og det var et helvete på slutten. 

Dårlig arbeidsmiljø eller dårligfungerende sjef går seg neppe til, så i de tilfellene ville jeg byttet jobb 

Anonymkode: fcc07...e56

Skrevet

Det har mest med faget mitt å gjøre, vanskelig å forklare, siden jeg vil beholde anonymiteten. Lav standard på det faglige og lite jeg kan endre det i inngåtte kontrakter.

Anonymkode: b17f2...0bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...