Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #1 Skrevet 7. september 2022 Når de sier de føler seg syke? Det har jeg. Flere ganger. Tror de bare ønsker å slippe skolen. Ene måtte ta bussen hjem fra skolen fordi jeg ikke trodde på henne. Da hun kom hjem hadde hun 39,5 i feber. Mistrodde sønnen da han klaget på vondt i halsen på lørdag. Natt til søndag fikk han 40,5 i feber og har hatt feber siden da. Var hos legen i går og testet positivt på streptokokker. Vet ikke om jeg får så dårlig samvittighet heller. De har jo faktisk faket flere ganger enn de har vært syke. Litt vondt i halsen. Litt kvalm, litt hodepine. Og så er de i full fres hele dagen uten tegn til sykdom. Anonymkode: 31fc1...664
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #2 Skrevet 7. september 2022 Selvfølgelig. Har de ikke feber hjemme så drar de på skolen. De får komme hjem om de faktisk blir syke. Men barna mine sier stadig vekk at de er kvalme, har vondt i halsen osv. 1 av 50 ganger er resulterer det i sykdom og henting på skolen. Anonymkode: 362bc...48d
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #3 Skrevet 7. september 2022 Ja! Men jeg har en gutt som flere ganger har latet som han var syk for å slippe både bhg og skole. Han la seg ned en gang på golvet på SFO å sa at han var såå dårlig. De ansatte sier "ja han ser bleik ut". Nyttet ikke at jeg sa at han var frisk,jeg fikk ikke levere han pga de også trodde han var syk. Så mamma måtte passe han mens jeg var på jobb. Han hadde hatt masse energi å vært aktiv så han var ikke noe syk. Men har også gjort tabben å ikke trodd på han når han har sagt om morgenen at han har vondt i hodet og føler seg dårlig så har sendt han på skolen. Noen timer senare ringer skolen å sier at han er dårlig form,slørete blikk og har feber. Når vi da kommer hjem å jeg måler feberen så har den vært ganske høy. Kjenner på dårlig samvitighet da. En annen gang sa han at han hadde så vondt i magen,trodde han sa det for å slippe unna leksene som han hater så tvinget han til å gjøre lekser likevel. Men etter hvert så har han så smerter at han gråter! Skulle akkurat til å hente paracet,men før jeg rakk det kaster han opp masse på golvet. Gjett om jeg hadde dårlig samvitighet da! Anonymkode: 31d65...ab8
Bergen_by Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Selvfølgelig. Har de ikke feber hjemme så drar de på skolen. De får komme hjem om de faktisk blir syke. Men barna mine sier stadig vekk at de er kvalme, har vondt i halsen osv. 1 av 50 ganger er resulterer det i sykdom og henting på skolen. Anonymkode: 362bc...48d Her er det motsatt. Sender jeg han på skolen når han er litt forkjølet så blir han 9 av 10 ganger sendt hjem med feber. Når jeg har hentet han har jeg bare trengt å se ett blikk på han før jeg ser med en gang at han har feber. Da har han vært i god form før skolen men bare litt forkjølet,men det snur fort.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #5 Skrevet 7. september 2022 Nei, nesten aldri. To av dem har aldri faket syk (18 og 15 år nå), ene har sånn 2 dager med fravær totalt fra 8.klasse og til nå i vg3, så om han sier at han er dårlig, så er han skikkelig dårlig! Han på 15 år har migrene, og vi ser det lett på ham når han er dårlig (blir skikkelig hvit i ansiktet, og kaster ofte opp også). Han har likevel veldig lite fravær, og er en som pusher seg selv og gjerne vil på skolen selv når vi egentlig synes han bør holde seg hjemme. De to andre har en del psykiske utfordringer, samt at begge har "magesykdommer", ene cøliaki og andre laktoseintoleranse. Begge har mer fravær enn normalt, eldste har også fått innvilget ekstra tid til studier, men jeg ser veldig godt på dem når det er alvor og når de bare har en litt dårlig dag og kan pushes litt. Det har skjedd noen få ganger at jeg har vært litt i tvil ang. eldste som nå er 20 år (da han var yngre), når han har sagt at han må ha fått i seg gluten og har kastet opp om natten, men da har gjerne en av søsknene kommet og bekreftet at de har hørt ham. Ellers har vi brukt mye tid på disse rundt å motivere for å gå på skolen. Anonymkode: 1f1c8...348
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #6 Skrevet 7. september 2022 Ja en gang med matbordet. Da sa hun st hun var dårlig og ville ikke spise maten sin. Hun var da veldig fæl med å spise lite og passet ikke alltid med at hun likte maten osv.. men da plustelig spydde hun over tallerken hennes og den samvittigheten etterpå.. så nå er jeg litt mer motsatt, men kommer ann da 😏 Anonymkode: b485c...bda
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #7 Skrevet 7. september 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Når de sier de føler seg syke? Det har jeg. Flere ganger. Tror de bare ønsker å slippe skolen. Ene måtte ta bussen hjem fra skolen fordi jeg ikke trodde på henne. Da hun kom hjem hadde hun 39,5 i feber. Mistrodde sønnen da han klaget på vondt i halsen på lørdag. Natt til søndag fikk han 40,5 i feber og har hatt feber siden da. Var hos legen i går og testet positivt på streptokokker. Vet ikke om jeg får så dårlig samvittighet heller. De har jo faktisk faket flere ganger enn de har vært syke. Litt vondt i halsen. Litt kvalm, litt hodepine. Og så er de i full fres hele dagen uten tegn til sykdom. Anonymkode: 31fc1...664 Nei, mine har aldri faket så jeg har så langt aldri mistrodd dem. Eldste er nesten motsatt, det har vært tilfeller hvor jeg har spurt om hun er sikker på at hun er i form til å gå på skolen. Anonymkode: eb7c3...97c
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #8 Skrevet 7. september 2022 Nei, men så ber de "aldri" om å få være hjemme heller. Anonymkode: cc2f6...b0f
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #9 Skrevet 7. september 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Selvfølgelig. Har de ikke feber hjemme så drar de på skolen. De får komme hjem om de faktisk blir syke. Men barna mine sier stadig vekk at de er kvalme, har vondt i halsen osv. 1 av 50 ganger er resulterer det i sykdom og henting på skolen. Anonymkode: 362bc...48d Og smitte av en haug andre elever som da også får fravær og må være hjemme, eller som igjen smitter sine foreldre som må være hjemme fra jobb med omgangssyke. Wow- du er flink. Anonymkode: 89625...09a
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #10 Skrevet 7. september 2022 Mine barn har aldri villet være syke... Så de har begge hardnakket hevdet at de IKKE er syke selv om de er hese og har 39 i feber... De vil helst på skolen (8-åringen) og i barnehagen (5-åringen) og de har alltid vært sånn. Men kan jo hende det endrer seg i tenårene, hva vet jeg Anonymkode: 8e0a5...5d5
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #11 Skrevet 7. september 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Mine barn har aldri villet være syke... Så de har begge hardnakket hevdet at de IKKE er syke selv om de er hese og har 39 i feber... De vil helst på skolen (8-åringen) og i barnehagen (5-åringen) og de har alltid vært sånn. Men kan jo hende det endrer seg i tenårene, hva vet jeg Anonymkode: 8e0a5...5d5 (jeg har IKKE levert dem i barnehage og skole når de har feber altså! de har måttet være hjemme, og syntes til slutt det var greit også, med litt iPad og en saftis. men de fortrekker å dra til skole/barnehage og leke med venner) Anonymkode: 8e0a5...5d5
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #12 Skrevet 11. september 2022 On 9/7/2022 at 8:45 AM, Anonym bruker said: Når de sier de føler seg syke? Det har jeg. Flere ganger. Tror de bare ønsker å slippe skolen. Ene måtte ta bussen hjem fra skolen fordi jeg ikke trodde på henne. Da hun kom hjem hadde hun 39,5 i feber. Mistrodde sønnen da han klaget på vondt i halsen på lørdag. Natt til søndag fikk han 40,5 i feber og har hatt feber siden da. Var hos legen i går og testet positivt på streptokokker. Vet ikke om jeg får så dårlig samvittighet heller. De har jo faktisk faket flere ganger enn de har vært syke. Litt vondt i halsen. Litt kvalm, litt hodepine. Og så er de i full fres hele dagen uten tegn til sykdom. Anonymkode: 31fc1...664 min er lett og se om tuller eller mener det, så han er lett og gjennskue, så han klarer ikke lure meg Anonymkode: de25e...b35
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #13 Skrevet 11. september 2022 Når barn faker sykdom, vær så snill og finn ut hvorfor barnet ikke vil på skolen. ❤️ Anonymkode: 29ab5...792
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #14 Skrevet 11. september 2022 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Når barn faker sykdom, vær så snill og finn ut hvorfor barnet ikke vil på skolen. ❤️ Anonymkode: 29ab5...792 Det har vi også gjort;han var godt likt i klassen,alle var grei men osv. Han syns bare det var kjedelig på skolen å ville heller være hjemme. Så han har flere ganger latet som han var syk for å få være hjemme. Derfor har jeg ikke alltid trodd på han når han sagt at han føler seg dårlig før skolen,å har sendt han likevel. For så å bli oppringt noen timer senare der han har høy feber. Klart jeg fikk dårlig samvitighet da,men hadde han ikke flere ganger latet som han var syk så hadde jo jeg trodd han. Anonymkode: 31d65...ab8
Pobie Skrevet 11. september 2022 #15 Skrevet 11. september 2022 Det var en gang jeg sendte sønnen min på skolen da han så litt pjusk ut. Han var litt blek og litt slapp og jeg så det på han, men han hadde tatt andre dose koronavaksine dagen før så jeg tenkte det bare var pga det, og de hadde noe arrangement på skolen han ikke ville gå glipp av, så jeg ga han paracet og sendte likevel. De ringte meg og ba meg hente noen timer senere pga han var dårlig og ville hjem. Jeg hadde et ærend en time fra skolen så det tok meg over en time å reise og hente han. Da jeg ankom var han han veldig varm med feber men jeg tenkte fremdeles det var pga vaksinen. Et par dager senere ble resten av oss syke og det viste seg da at det var koronavirus.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #16 Skrevet 11. september 2022 Anonym bruker skrev (På 7.9.2022 den 8.45): Når de sier de føler seg syke? Det har jeg. Flere ganger. Tror de bare ønsker å slippe skolen. Ene måtte ta bussen hjem fra skolen fordi jeg ikke trodde på henne. Da hun kom hjem hadde hun 39,5 i feber. Mistrodde sønnen da han klaget på vondt i halsen på lørdag. Natt til søndag fikk han 40,5 i feber og har hatt feber siden da. Var hos legen i går og testet positivt på streptokokker. Vet ikke om jeg får så dårlig samvittighet heller. De har jo faktisk faket flere ganger enn de har vært syke. Litt vondt i halsen. Litt kvalm, litt hodepine. Og så er de i full fres hele dagen uten tegn til sykdom. Anonymkode: 31fc1...664 Minste har gjort det noen ganger da hun gikk på skole og mistrivdes. Hun har byttet skole og ikke vært hjemme uten at hun må pga sykdom. Anonymkode: 50874...8ef
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #17 Skrevet 11. september 2022 Jeg vet at min datter dikter opp sykdom innimellom. Det er en metode for å bortforklare depresjon og angst, ett behov for pause. Med litt lirking, samtaler og av og til krumspring over aktivitetsdager og spesielt fysisk aktivitet, kommer vi oss nok gjennom skolen sånn noenlunde helskinnet. Anonymkode: c4d9b...eb2
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #18 Skrevet 11. september 2022 Nei, men så har han aldri gitt meg grunn til det heller. Han er bare 12 år, så det kan jo bli annerledes ila tenårene. Jeg gir ham derimot «tilgang» på mental helse-dag. Han vet at om det blir misbrukt blir det inndratt. I løpet av nå snart 7 år på skole har han brukt det to ganger, da snakk om én dag begge gangene. Ellers har han vært faktisk syk tre ganger på disse årene: vannkopper, operasjon med påfølgende fravær og korona. Anonymkode: 04f5d...05f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå