Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #76 Skrevet 8. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Så konklusjonen er at jeg fortjente å stå alene i byen. Alle andre kom seg hjem som sjåfør og de tre. Hvorfor tenke på den ene? Så lenge dem selv kom seg hjem. Blir ihvertfall ikke flere ganger. Verden er en kald og kynisk tenk på deg selv verden. Takk for svar. Anonymkode: a1b99...42f Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvordan kom du frem til den konklusjonen? Du tror ikke det var den konklusjonen som passet deg best da heller, for det er absolutt ikke hva majoriteten her har sagt, Anonymkode: 3d43f...662 Kan du svare på dette hi? Anonymkode: 3d43f...662
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #77 Skrevet 8. september 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Kan du svare på dette hi? Anonymkode: 3d43f...662 Jeg svarte gjerne samtidig som du spurte. Min konklusjon av opplevelsen. Anonymkode: a1b99...42f
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #78 Skrevet 8. september 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg svarte gjerne samtidig som du spurte. Min konklusjon av opplevelsen. Anonymkode: a1b99...42f Du svarer ikke på hvordan du kom frem til den konklusjonen, når det ikke er det majoriteten her svarer. Anonymkode: 3d43f...662
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #79 Skrevet 8. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du svarer ikke på hvordan du kom frem til den konklusjonen, når det ikke er det majoriteten her svarer. Anonymkode: 3d43f...662 Er det ikke lett blanding av meninger her da? Anonymkode: a1b99...42f
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #80 Skrevet 8. september 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Er det ikke lett blanding av meninger her da? Anonymkode: a1b99...42f Og derfor velger du (igjen) de aller mest negative - og viser heller ikke selvinnsikt ved egen rolle i dette, at du ikke eksisterer i et vakuum. Var det ikke du som hadde en hyggelig ons som du følte løftet deg i helgen? Kan du ikke heller fokusere mer på det? Og så gi deg selv et løfte om at en annen gang skal du selv bli tydeligere i din kommunikasjon, slik at du slipper slike episoder med skyss eller annet en annen gang! (Antar at du nå bare svarer at det ikke blir en neste gang, som du egentlig allerede har skrevet - men husk at i så fall er det du selv som velger å ikke være sosial, velger å ikke kommunisere tydelig med andre m.m.) Anonymkode: c3fb4...60a
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #81 Skrevet 8. september 2022 Jeg syns du høres ut som en som ikke tar ansvar for noe. Måten du skriver på viser det jo tydelig, det eneste du er ute etter i denne debatten er jo å få folk enige med deg. Ikke et ærlig svar. Hadde vi vært en vennegjeng på byen hvor en bil skulle hente oss så regner jeg med den som kjører ikke gidder å vente i evigheter på en 3 mann. Du drakk opp,tisset(noe som forøvrig tar lang tid på et utested pga kø på do) og så samlet tingene dine ? Dette tok umulig 5 minutter. Hvis dere blir hentet og du faktisk får beskjed som du gjorde har DU et ansvar som et voksent menneske til å komme deg ut til transporten eller så må du rett og slett skaffe egen transport hjem. Anonymkode: f9187...586
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #82 Skrevet 8. september 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Så konklusjonen er at jeg fortjente å stå alene i byen. Alle andre kom seg hjem som sjåfør og de tre. Hvorfor tenke på den ene? Så lenge dem selv kom seg hjem. Blir ihvertfall ikke flere ganger. Verden er en kald og kynisk tenk på deg selv verden. Takk for svar. Anonymkode: a1b99...42f Konklusjonen til de fleste er at du selv hadde ansvar for å fortelle at du ville sitte på, men at du ville drikke opp og gå på do først. Alt det du beskriver kan umulig ha tatt bare 5 min. Anonymkode: cfb8a...49e
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #83 Skrevet 8. september 2022 Jeg må gjerne prøve å legge bak meg denne skuffelsen og at det gjerne ikke er forståelse for den heller. Anonymkode: a1b99...42f
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #84 Skrevet 8. september 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Jeg må gjerne prøve å legge bak meg denne skuffelsen og at det gjerne ikke er forståelse for den heller. Anonymkode: a1b99...42f Men, tar du ikke til deg noen som helst lærdom av det du opplevde, HI? Du har fått mange svar som understreker nødvendigheten av å kommunisere klart og tydelig for å unngå slike misforståelser som du har opplevd nå. Hva tenker du å gjøre når du skal samhandle med andre neste gang? Unnlate å være tydelig? Ikke spørre? Ikke bidra selv? Holde deg unna de andre? Tro at de andre må forstå hva du tenker? I så fall skaper du selv disse skuffelsene! Men du har et valg, du kan tenke at dette var noe du ønsker ikke skal skje igjen - og så bli bevisst hvordan du kan styre situasjonen neste gang ved det DU kan endre, nemlig hvordan du selv kommuniserer, hvordan du selv følger opp, hvordan du selv bidrar til samtaler, avtaler og samhandling. Hva velger du? Anonymkode: c3fb4...60a
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #85 Skrevet 8. september 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg må gjerne prøve å legge bak meg denne skuffelsen og at det gjerne ikke er forståelse for den heller. Anonymkode: a1b99...42f Du har ingen som helst del i at det ble som det ble, alt er bare de andres feil? Hvis du kommuniserer like elendig som du gjør her inne og tar til deg tilbakemeldinger like elendig som du gjør her inne, så er det ikke rart at du allltid havner i situasjoner hvor du blir skuffet. Du må legge fra deg offermentaliteten og ta ansvar for deg selv, men det er du ikke interessert i. Anonymkode: 3d43f...662
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #86 Skrevet 8. september 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Men, tar du ikke til deg noen som helst lærdom av det du opplevde, HI? Du har fått mange svar som understreker nødvendigheten av å kommunisere klart og tydelig for å unngå slike misforståelser som du har opplevd nå. Hva tenker du å gjøre når du skal samhandle med andre neste gang? Unnlate å være tydelig? Ikke spørre? Ikke bidra selv? Holde deg unna de andre? Tro at de andre må forstå hva du tenker? I så fall skaper du selv disse skuffelsene! Men du har et valg, du kan tenke at dette var noe du ønsker ikke skal skje igjen - og så bli bevisst hvordan du kan styre situasjonen neste gang ved det DU kan endre, nemlig hvordan du selv kommuniserer, hvordan du selv følger opp, hvordan du selv bidrar til samtaler, avtaler og samhandling. Hva velger du? Anonymkode: c3fb4...60a Jo, jeg gjør det og vil unngå dette igjen. Så må ikke komme i en sånn situasjon igjen. Når bare skuffelsen klarer å legge seg. Anonymkode: a1b99...42f
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #87 Skrevet 8. september 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Du har ingen som helst del i at det ble som det ble, alt er bare de andres feil? Hvis du kommuniserer like elendig som du gjør her inne og tar til deg tilbakemeldinger like elendig som du gjør her inne, så er det ikke rart at du allltid havner i situasjoner hvor du blir skuffet. Du må legge fra deg offermentaliteten og ta ansvar for deg selv, men det er du ikke interessert i. Anonymkode: 3d43f...662 Det har jeg ikke sagt, men det var dem som tok valget. Jeg tar ansvar og det gikk, men ja jeg er skuffet for jeg ville ikke valgt som dem. Anonymkode: a1b99...42f
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #88 Skrevet 8. september 2022 Må har jeg lest gjennom hele tråden for å få en forståelse av hele hendelsen. Du drar ut sammen med tre andre venninner på byen. Når dere er ute, "forlater" du dem og blir sittende med et annet bord å drikke- mens de holder sammen. Var du sammen med noen bekjente? Eller hadde du noe annet på gang? Hva om deres opplevelse av den kvelden er at du ikke ønsket være sammen med dem? Eller møtte du noen andre kjente, som de visste du var trygg sammen med? I utgangspunktet tenker jeg at det ikke er greit å forlate noen på byen, hvis man har planlagt å reise hjem sammen. På den andre siden er du også veldig vag på svarene, så noe sier meg at det ligger mer mellom linjene. Er det fordi du skjønner at noe ble galt, og du forstår hvorfor de dro? Jeg lurer på et par ting: - er det noe du tenker at DU kunne gjort annerledes i denne situasjonen? - Har du lært noe av denne hendelsen? Og hvilke svar er du ute etter? Ønsker du sympati fordi du ble forlatt, uansett hva som skjedde? Det må være ekstremt slitsomt å gå rundt å alltid se andres feil, men selv være "problemfri". Vi alle har godt av å gå litt inn i oss selv og ta imot konstruktiv kritikk. Jeg mener at det kun kan styrke oss og gjøre oss bedre. Anonymkode: dd00a...016
Anonym bruker Skrevet 9. september 2022 #89 Skrevet 9. september 2022 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Må har jeg lest gjennom hele tråden for å få en forståelse av hele hendelsen. Du drar ut sammen med tre andre venninner på byen. Når dere er ute, "forlater" du dem og blir sittende med et annet bord å drikke- mens de holder sammen. Var du sammen med noen bekjente? Eller hadde du noe annet på gang? Hva om deres opplevelse av den kvelden er at du ikke ønsket være sammen med dem? Eller møtte du noen andre kjente, som de visste du var trygg sammen med? I utgangspunktet tenker jeg at det ikke er greit å forlate noen på byen, hvis man har planlagt å reise hjem sammen. På den andre siden er du også veldig vag på svarene, så noe sier meg at det ligger mer mellom linjene. Er det fordi du skjønner at noe ble galt, og du forstår hvorfor de dro? Jeg lurer på et par ting: - er det noe du tenker at DU kunne gjort annerledes i denne situasjonen? - Har du lært noe av denne hendelsen? Og hvilke svar er du ute etter? Ønsker du sympati fordi du ble forlatt, uansett hva som skjedde? Det må være ekstremt slitsomt å gå rundt å alltid se andres feil, men selv være "problemfri". Vi alle har godt av å gå litt inn i oss selv og ta imot konstruktiv kritikk. Jeg mener at det kun kan styrke oss og gjøre oss bedre. Anonymkode: dd00a...016 Så enig med deg i det med å ta i mot konstruktiv kritikk og reflektere over våres egen handlinger. Det bør vi så absolutt gjøre. Jeg er så langt i fra feilfri som du kan komme. Og går ikke rundt og tror jeg er det. Jeg ser jo at jeg burde vært kjappere ut for å kanskje få være med, men nå ble det jo ikke sånn dessverre. Og gjerne kommunikasjonen. De valgte å kjøre. Var ingen grunn for at de skulle tro jeg ikke skulle være med. Så hvorfor var jeg ikke verdt å vente på spør jeg meg selvom, men skal la det ligge nå. Jeg har nok hengt meg opp i dette såpass mye at jeg fortsatt er lei meg for dette og vil ikke utsette meg for dette igjen. Jeg vil ha ærlige svar og tanker. Sånn at jeg kan se saken fra flere sider enn jeg gjerne gjør. Anonymkode: a1b99...42f
Anonym bruker Skrevet 9. september 2022 #90 Skrevet 9. september 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Så enig med deg i det med å ta i mot konstruktiv kritikk og reflektere over våres egen handlinger. Det bør vi så absolutt gjøre. Jeg er så langt i fra feilfri som du kan komme. Og går ikke rundt og tror jeg er det. Jeg ser jo at jeg burde vært kjappere ut for å kanskje få være med, men nå ble det jo ikke sånn dessverre. Og gjerne kommunikasjonen. De valgte å kjøre. Var ingen grunn for at de skulle tro jeg ikke skulle være med. Så hvorfor var jeg ikke verdt å vente på spør jeg meg selvom, men skal la det ligge nå. Jeg har nok hengt meg opp i dette såpass mye at jeg fortsatt er lei meg for dette og vil ikke utsette meg for dette igjen. Jeg vil ha ærlige svar og tanker. Sånn at jeg kan se saken fra flere sider enn jeg gjerne gjør. Anonymkode: a1b99...42f Men hva sier de om hvorfor de ikke ventet da? Det blir ganske håpløst for oss å gjette hva grunnen var. Anonymkode: cfb8a...49e
Anonym bruker Skrevet 9. september 2022 #91 Skrevet 9. september 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men hva sier de om hvorfor de ikke ventet da? Det blir ganske håpløst for oss å gjette hva grunnen var. Anonymkode: cfb8a...49e Når jeg ikke var der når sjåføren kom så kjørte de. Anonymkode: a1b99...42f
MollyOdd Skrevet 9. september 2022 #92 Skrevet 9. september 2022 Hadde jeg vært ute med mine venner og hatt en avtale om å kjøre hjem sammen hadde de aldri kjørt fra meg. Det er virkelig helt ekstremt dårlig gjort. Jeg forstår godt at du er skuffet.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2022 #93 Skrevet 9. september 2022 MollyOdd skrev (2 minutter siden): Hadde jeg vært ute med mine venner og hatt en avtale om å kjøre hjem sammen hadde de aldri kjørt fra meg. Det er virkelig helt ekstremt dårlig gjort. Jeg forstår godt at du er skuffet. Jeg og trodde det var mest vanlig. Og jeg vet jeg hadde ikke gjort det, men sånn gikk det. Anonymkode: a1b99...42f
Anonym bruker Skrevet 9. september 2022 #94 Skrevet 9. september 2022 Og lurer rett på hva annet det kan være. Var det pga det var meg? Osv. Bør ikke bruke mer energi på det, men er skuffet og føler meg lite verdt. Anonymkode: a1b99...42f
Anonym bruker Skrevet 9. september 2022 #96 Skrevet 9. september 2022 MollyOdd skrev (2 minutter siden): Kan du ikke spørre de? Kan så klart, men jeg tror ikke at jeg gjør det. Tenker ikke å ta kontakt. Anonymkode: a1b99...42f
Anonym bruker Skrevet 9. september 2022 #97 Skrevet 9. september 2022 Men, altså - nå gjør du det igjen. Andre har ikke oppført seg slik du mener de skal, og dermed så kutter du kontakt, nekter å ta kontakt med dem igjen. Jeg tror du satt og snakket med en mann, siden jeg også antar at det var du som hadde ons i helgen. Når du da ikke kom ut, da vil jeg tro at de trodde du ville være igjen. Det er uansett flere ting du ikke svarer på, så da er det jo fritt frem å gjette. Om det var du som hadde ons - kan du ikke bare for en gang velge å fokusere på det som ER positivt, istedenfor å grave deg selv ned i mørket? Anonymkode: c3fb4...60a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2022 #98 Skrevet 9. september 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Kan så klart, men jeg tror ikke at jeg gjør det. Tenker ikke å ta kontakt. Anonymkode: a1b99...42f Da fikk du enda en unnskyldning til å leke martyr og ikke ta kontakt. Jaja, du velger selv din egen vei. Anonymkode: 3d43f...662
Pobie Skrevet 9. september 2022 #99 Skrevet 9. september 2022 (endret) Hvis dere hadde tydelig avtalt på forhånd at du skulle sitte på hjem er det faktisk utrolig kjipt å bare kjøre. De kan jo ikke bare dukke opp på vei ut døra og si "nå går vi". Når de visste at skyssen var på vei skulle de sagt ifra til deg slik at du kunne vært klar i tide. Og når du ikke kom ut kunne de ringt eller sendt melding og spurt hvor du var. Skyssen tåler å vente mens de prøver å ringe deg. Man har ansvar for at alle i gruppen kommer trygt hjem. Nå som jeg vet litt mer synes jeg dette var utrolig kjipt gjort og jeg synes det er helt innafor at du sier ifra til dem at du synes dette var kjipt. Endret 9. september 2022 av Pobie
Anonym bruker Skrevet 9. september 2022 #100 Skrevet 9. september 2022 Takk til dere som har svart meg. Om det er rett eller galt vet jeg ikke, men når jeg blir skuffet/lei meg vil jeg helst unngå dem. Min måtte å reagere på. Anonymkode: a1b99...42f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå