Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #51 Skrevet 7. september 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg fikk beskjed nå går vi. Visste ikke klokkeslettet på forhånd og ikke hvir vi skulle møtes. Anonymkode: a1b99...42f Og da satt du bare der? Og fortsatte drikkingen? Sa ingenting? Anonymkode: e5643...115
Gjest NotNaomi Skrevet 7. september 2022 #52 Skrevet 7. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er vel ikke mer å grunne på. Sånn ble det. Ville bare høre om andre synes det er greit eller ikke. Jeg skjønner ikke at det er mulig, men meg om det. Jeg hadde ikke kjørt fra noen sånn. Anonymkode: a1b99...42f Etter som du forklarer så var det ikke greit.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #53 Skrevet 7. september 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Jeg fikk beskjed nå går vi. Visste ikke klokkeslettet på forhånd og ikke hvir vi skulle møtes. Anonymkode: a1b99...42f Men snakker du ikke med vennene dine? "Skal vi gå nå, oj, hold tingene mine, jeg må bare forte meg på do først!" Ikke drikke ut, så samle tingene dine, så gå på do, og alt uten å gi beskjed. Er du sikker på at det tok bare fem minutter fra de ga beskjed til du var klar? Hvorfor spurte du ikke hvor dere skulle møtes? Hvis dere kjørte sammen visste du vel hvor bilen var? Og hvis ikke, hvorfor spurte du ikke - og fortalte at du bare måtte på do først? Kommunikasjon er jo alltid tosidig hvor begge helst bør bidra. Hvordan bidro du i dette? Anonymkode: c3fb4...60a
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #54 Skrevet 7. september 2022 Ja, jeg kunne helt sikkert gjort ting annerledes og, men nå ble det sånn. Får ikke gjort noe med det nå og jeg lurer bare på om det var greit eller ikke å bli kjørt fra midt i byen på nattestid? Jeg hadde litt igjen i glasset. Drakk det opp og gikk på toalettet. Vi satt ikke med hverandre da. Det tre var mer sammen. Jeg var ikke helt edru, men så på klokken når jeg kom ut så vet hva klokken var da. Anonymkode: a1b99...42f
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #55 Skrevet 7. september 2022 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Vel, jeg hadde ikke ventet fem minutter på en som ikke respektere tiden min. Du tar deg ikke tid til å drikke litt og gå på do når det er en avtale om at dere blir hentet til et visst tidspunkt. Anonymkode: ded0e...e66 Ok. Skjønner så du synes det var greit. Anonymkode: a1b99...42f
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #56 Skrevet 7. september 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Men snakker du ikke med vennene dine? "Skal vi gå nå, oj, hold tingene mine, jeg må bare forte meg på do først!" Ikke drikke ut, så samle tingene dine, så gå på do, og alt uten å gi beskjed. Er du sikker på at det tok bare fem minutter fra de ga beskjed til du var klar? Hvorfor spurte du ikke hvor dere skulle møtes? Hvis dere kjørte sammen visste du vel hvor bilen var? Og hvis ikke, hvorfor spurte du ikke - og fortalte at du bare måtte på do først? Kommunikasjon er jo alltid tosidig hvor begge helst bør bidra. Hvordan bidro du i dette? Anonymkode: c3fb4...60a Det var høy musikk og ble bare ropt i forbifarten. Jeg fikk ikke svart noe. Så ja dårlig kommunikasjon. Anonymkode: a1b99...42f
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #57 Skrevet 7. september 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ja, jeg kunne helt sikkert gjort ting annerledes og, men nå ble det sånn. Får ikke gjort noe med det nå og jeg lurer bare på om det var greit eller ikke å bli kjørt fra midt i byen på nattestid? Jeg hadde litt igjen i glasset. Drakk det opp og gikk på toalettet. Vi satt ikke med hverandre da. Det tre var mer sammen. Jeg var ikke helt edru, men så på klokken når jeg kom ut så vet hva klokken var da. Anonymkode: a1b99...42f Det høres ikke ut som de er vennene dine. Anonymkode: 3d43f...662
Merdee Skrevet 7. september 2022 #58 Skrevet 7. september 2022 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Wow, det er enormt rigid, for en trasig holdning. Anonymkode: 3d43f...662 Enig, og ihvertfall når det er snakk om berusede mennesker.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #59 Skrevet 7. september 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Ja, jeg kunne helt sikkert gjort ting annerledes og, men nå ble det sånn. Får ikke gjort noe med det nå og jeg lurer bare på om det var greit eller ikke å bli kjørt fra midt i byen på nattestid? Jeg hadde litt igjen i glasset. Drakk det opp og gikk på toalettet. Vi satt ikke med hverandre da. Det tre var mer sammen. Jeg var ikke helt edru, men så på klokken når jeg kom ut så vet hva klokken var da. Anonymkode: a1b99...42f I utgangspunktet ikke greit å bli kjørt fra. Men her er det begge parter som har gjort feil. Ingen av dere kommuniserte særlig godt med de andre, og da oppstår slike situasjoner. Det kan være så mye som spiller inn. Satt du og pratet med andre, hadde du ikke hatt noe med dem å gjøre mens dere var ute, hvor full var de og du osv. osv. Istedenfor å sitte og lure - snakk med dem, si at du forstår du brukte lenger tid med å komme ut fordi du måtte på do og kanskje burde sendt ei melding eller fortalt dem det først og bedt dem vente. Kanskje vil du da få høre "vi så at du bare fortsatte å drikke, så da antok vi at du ikke ville bli med", eller "du svarte ikke da vi skulle dra" eller noe helt annet. Uansett bør dere snakke sammen om dette, for når det er sent og det er vanskelig å komme seg hjem, da må man bli enig om regler før man drar ut - ekstra viktig er det når man vet det er flere som ikke kommuniserer bra (her altså både de andre og deg, ikke bare deg). Og man skal kunne stole på hverandre når man går ut sammen, er min mening. Det forplikter også, at alle kommuniserer, sørger for å ikke bli for full eller tar vare på de som blir for full, ikke drar fra noen eller setter noen i en vanskelig eller potensielt farlig situasjon. For de fleste er dette en selvfølgelighet, noe som bare går av seg selv. Men når det ikke er det - da må man kommunisere godt for å hindre at misforståelser eller andre leie situasjoner oppstår. Anonymkode: c3fb4...60a
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #60 Skrevet 7. september 2022 Merdee skrev (10 minutter siden): Enig, og ihvertfall når det er snakk om berusede mennesker. Jeg er ikke taxisjåfør for fulle folk som ikke følger avtaler. Da får de kommer seg hjem på annet vis. Anonymkode: ded0e...e66
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #61 Skrevet 7. september 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg er ikke taxisjåfør for fulle folk som ikke følger avtaler. Da får de kommer seg hjem på annet vis. Anonymkode: ded0e...e66 Så du hadde hatt null betenkeligheter med å kjøre fra en som sjåfør? Og om du var venninne med henne som ble kjørt fra og du var en av dem hun var med ikke betenkeligheter da heller? Anonymkode: a1b99...42f
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #62 Skrevet 7. september 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Så du hadde hatt null betenkeligheter med å kjøre fra en som sjåfør? Og om du var venninne med henne som ble kjørt fra og du var en av dem hun var med ikke betenkeligheter da heller? Anonymkode: a1b99...42f Ja, selvsagt. Hvis man velger å ikke følge avtaler, får man komme seg hjem på annet vis. Som voksen har man ansvar for å ta vare på seg selv. Hvis man drikker seg overstadig beruset og ikke har penger til transport hjem, er det ikke alle andres ansvar. Har man så lite kontroll over seg selv, bør man ikke drikke. Anonymkode: ded0e...e66
Pobie Skrevet 7. september 2022 #63 Skrevet 7. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, jeg kunne helt sikkert gjort ting annerledes og, men nå ble det sånn. Får ikke gjort noe med det nå og jeg lurer bare på om det var greit eller ikke å bli kjørt fra midt i byen på nattestid? Jeg hadde litt igjen i glasset. Drakk det opp og gikk på toalettet. Vi satt ikke med hverandre da. Det tre var mer sammen. Jeg var ikke helt edru, men så på klokken når jeg kom ut så vet hva klokken var da. Anonymkode: a1b99...42f Hvis dere ikke satt sammen og de bare sa i forbifarten at "nå drar vi" høres det jo ut som om de bare sa ifra at de dro, ikke at de ga beskjed for at du også skulle kunne bli med. Hadde dere en avtale om at du også skulle sitte på hjem? Høres mer ut som de bare var skyss til byen og så hadde dere ikke mer med hverandre å gjøre. Jeg synes ikke det er greit å kjøre fra et medlem av gruppen, spesielt når det er alkohol i bildet, men det høres litt ut som om dere ikke hadde en avtale om at dere skulle kjøre hjem sammen.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #64 Skrevet 8. september 2022 Venner støtter hverandre, også hvis man skulle tabbe seg ut og man kjører ikke fra en venn på den måten. Anonymkode: 308c7...2b3
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #65 Skrevet 8. september 2022 Litt vanskelig å forstå hva som egentlig er problemet, for du skriver så vagt. I likhet med alle andre tråder du starter. Hadde dere en konkret avtale at DU skulle sitte på hjem, dvs de tre og du skulle kjøres hjem av en felles venn, og ikke sånn: Ja vi får se hva det blir til? Hvorfor satt du ikke med de andre, men alene? På er annet bord? Når de sa i forbifarten, Nå drar vi, hva svarte du? Svarte du like vagt som du gjør her, og ikke reiste deg raskt opp og sa, vent på meg, jeg må på wc først? Eller bare nikka og smilte du, og så de gikk ut av døren? Og forventa at de skulle stå og vente på deg? Når man sitter for seg selv og ikke er sammen med de andre, virker det for dem som du ikke er intressert. Og du er så negativ og destruktiv i andre tråder du skriver, så du er lett å kjenne igjen, selvom jeg ikke vet hvem du er, eller hvor du bor. Jeg syns ikke det var rart at de dro fra deg, basert på det lille jeg vet om deg. Anonymkode: 9e6d6...cd1
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #66 Skrevet 8. september 2022 Jeg har en venninne som er litt lik som deg. Som ikke forstår hvorfor det skjer så mye feil i hennes liv og ikke hos oss andre. Når vi tenkte gjennom hendelser så kom det rett og slett av observasjon og planlegging. F.eks. hun kunne gå langs et fortau der det i gaten var en stor dam og se en bil komme kjørende fra lang avstand. Hun endrer ikke på noe og blir våt. En venninne var i samme situasjon. Hun tok noen skritt tilbake og ventet til bilen var passert slik at hun ikke fikk vann på seg. Hun skal rekke bussen og har veldig dårlig tid. Rekker ikke frem og setter seg ned irritert for å vente på neste buss og kommer for sent til det hun skal. En venninne som var i samme situasjon fant frem reiseruten og så at om hun tok bussen to stopp i motsatt retning passet det godt med bussene som gikk der. Hun rakk det hun skulle. Hun var på fest i et grendahus. Koste seg og hadde det veldig kjekt. Etterhvert begynte folk å dra hjem. Noen hadde planlagt å sitte på med hverandre på forhånd, mens andre hev seg med når noen skulle i samme retning. Alle sa hade til alle, så alle fikk med seg hvem som gikk. Da festen var slutt var det kun venninnen min og et par andre igjen. De bodde i gangavstand. Hun ble dermed lei seg og irritert over at ingen hadde tatt henne med i bilen. De andre trodde hun hadde planer. Hun var ikke full, men bare planla ikke. Endte opp med å få sove på sofaen til en av de andre, men var i dårlig humør og synes det var en dårlig fest og at "alle hadde forlatt henne". Hun skal på handletur sammen med tre andre venninner på et senter. En av dem skal klippe seg. Noe av det første venninnen min gjør er å handle frysevarer og blir sur når de senere kommer hjem for at varene har tint... Hun skulle i bursdag og hadde kjøpt en fin bukett med blomster. Hun har også handlet noe verktøy. Legger alt bak i bilen uten å tenke på plassering og at ting kan forflytte seg. Blomstene seiler ned til verktøyet som i tillegg velter over blomstene. Hun mener hun alltid er så uheldig for når vi andre kjøper blomster blir ikke de ødelagt og hun tar ikke til seg at om hun hadde sikret lasten hadde ikke dette skjedd - sjansene hadde i alle fall vært mindre. Hun skal på jobbreise og skal sitte på med en kollega sammen med andre. De skal bare være vekke noen dager, men hun har pakket i en kjempesvær koffert. Hennes bagasje hadde tatt hele bagasjerommet alene. Denne får ikke plass i bilen ettersom de andre også har bagasje (normalstørrelse) så hun må ta taxi og er sur på kollegaen som ikke hadde plass til henne likevel... Selv om hun visste at kollegaen har en liten bil og skulle ha med to andre var det i følge henne dårlig planlegging fra kollegaen sin side. I tillegg viser det seg at flere av de andre har med seg badetøy da hotellet har et flott basseng. Hun er sur på dem for at de ikke sa fra til henne. Ingen av de andre hadde snakket samme, men de hadde tatt et titt på nettsidene til hotellet. Hun synes at livet er urettferdig og at alt bare skjer med henne. Selvsagt kan ting skje og hun kan også være uheldig og ha uflaks, men hun nekter å ta inn over seg at det som gjør at vi andre ikke har så mye "uflaks" er at vi planlegger og er litt observant. Det er ikke greit å kjøre fra noen i byen, men når de ikke forstod at du skulle være med forstod de heller ikke at de kjørte fra deg. De burde kanskje spurt deg tydelig om du ville være med siden dere kom sammen, i stedet for å anta at du ikke skulle det ettersom du satt med andre og fortsatt å drikke da de sa de skulle gå. Neste gang bør du prøve å avtale på forhånd og være tydeligere på kommunikasjonen (f.eks. si at du vil sitte på når de forteller at de skal gå). Da er du ikke så avhengig av at andre skal oppfatte ting riktig og gjøre riktig. Som i situasjonen med bilen og dammen - der hadde man heller ikke blitt våt om bilføreren gjorde som den skulle, men det er ikke alltid det skjer og da er det greit å være litt 'på' selv. Anonymkode: 5fb86...932
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #67 Skrevet 8. september 2022 Jeg synes ikke det er greit å reise fra noen i byen om natten. Men hadde jeg vært deg ville jeg sendt en melding idet jeg gikk på do og sagt fra, sånn at de andre skulle vite hvor jeg var (det høres ikke ut som om de visste det basert på det du skriver). På den annen side hadde jeg aldri reist uten å forsøke å få tak i den manglende personen heller, det høres veldig demonstrativt og egentlig uansvarlig ut. Anonymkode: f4962...800
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #68 Skrevet 8. september 2022 Så konklusjonen er at jeg fortjente å stå alene i byen. Alle andre kom seg hjem som sjåfør og de tre. Hvorfor tenke på den ene? Så lenge dem selv kom seg hjem. Blir ihvertfall ikke flere ganger. Verden er en kald og kynisk tenk på deg selv verden. Takk for svar. Anonymkode: a1b99...42f
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #69 Skrevet 8. september 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Så konklusjonen er at jeg fortjente å stå alene i byen. Alle andre kom seg hjem som sjåfør og de tre. Hvorfor tenke på den ene? Så lenge dem selv kom seg hjem. Blir ihvertfall ikke flere ganger. Verden er en kald og kynisk tenk på deg selv verden. Takk for svar. Anonymkode: a1b99...42f Du klarer fremdeles ikke å svare på det enkle spm som flere har stilt: var det en avtale om at du skulle sitte på hjem? Anonymkode: e5643...115
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #70 Skrevet 8. september 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Så konklusjonen er at jeg fortjente å stå alene i byen. Alle andre kom seg hjem som sjåfør og de tre. Hvorfor tenke på den ene? Så lenge dem selv kom seg hjem. Blir ihvertfall ikke flere ganger. Verden er en kald og kynisk tenk på deg selv verden. Takk for svar. Anonymkode: a1b99...42f Nei, konklusjonen er at du har et ansvar selv, for å være sosial og prate med de ordene du kan, og ikke tro at alle vet hva du tenker og mener og forventer. Mulig du sliter med forståelselse, og non verbal kommunikasjon? Det er ikke greit å forlate noen i byen, men med din manglende respons både på spørsmål her og på kommunikasjon med vennene dine, så forstår jeg at de dro. Hvordan skulle de vite hva du tenker, når de i forbifarten sier : nå drar vi, og du bare sitter der og ikke svarer fordi det var så høy musikk? Du er voksen, må prøve å ta deg sammen litt. Anonymkode: 9e6d6...cd1
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #71 Skrevet 8. september 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Så konklusjonen er at jeg fortjente å stå alene i byen. Alle andre kom seg hjem som sjåfør og de tre. Hvorfor tenke på den ene? Så lenge dem selv kom seg hjem. Blir ihvertfall ikke flere ganger. Verden er en kald og kynisk tenk på deg selv verden. Takk for svar. Anonymkode: a1b99...42f Det var ikke det jeg konkluderte med i svaret mitt rett over her. Anonymkode: f4962...800
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #72 Skrevet 8. september 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Så konklusjonen er at jeg fortjente å stå alene i byen. Alle andre kom seg hjem som sjåfør og de tre. Hvorfor tenke på den ene? Så lenge dem selv kom seg hjem. Blir ihvertfall ikke flere ganger. Verden er en kald og kynisk tenk på deg selv verden. Takk for svar. Anonymkode: a1b99...42f Hvordan kom du frem til den konklusjonen? Du tror ikke det var den konklusjonen som passet deg best da heller, for det er absolutt ikke hva majoriteten her har sagt, Anonymkode: 3d43f...662
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #73 Skrevet 8. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du klarer fremdeles ikke å svare på det enkle spm som flere har stilt: var det en avtale om at du skulle sitte på hjem? Anonymkode: e5643...115 Vi skulle reise samme hjem. Anonymkode: a1b99...42f
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #74 Skrevet 8. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, konklusjonen er at du har et ansvar selv, for å være sosial og prate med de ordene du kan, og ikke tro at alle vet hva du tenker og mener og forventer. Mulig du sliter med forståelselse, og non verbal kommunikasjon? Det er ikke greit å forlate noen i byen, men med din manglende respons både på spørsmål her og på kommunikasjon med vennene dine, så forstår jeg at de dro. Hvordan skulle de vite hva du tenker, når de i forbifarten sier : nå drar vi, og du bare sitter der og ikke svarer fordi det var så høy musikk? Du er voksen, må prøve å ta deg sammen litt. Anonymkode: 9e6d6...cd1 Så det er personlig. Reiser fra deg, men ikke Nina? Det måtte jeg. Det er ikke dermed sagt at det er greit å gjøre det. Selv tenker jeg venner gjør ikke sånt. Så blir gjerne spm. Er det venner? Anonymkode: a1b99...42f
Anonym bruker Skrevet 8. september 2022 #75 Skrevet 8. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvordan kom du frem til den konklusjonen? Du tror ikke det var den konklusjonen som passet deg best da heller, for det er absolutt ikke hva majoriteten her har sagt, Anonymkode: 3d43f...662 Konklusjonen av min opplevelse er dette. Anonymkode: a1b99...42f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå