Gå til innhold

Dine tanker her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

4 venner reiser på bytur sammen. Når kvelden er omme er den ene litt tregere til bilen enn de andre. De andre kjører. Og den ene blir stående igjen. Er dette greit eller ikke greit? 

Anonymkode: a1b99...42f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal de gjøre det? Om hun ikke har hintet til at hun skal bli da.

Anonymkode: c1379...8f7

Skrevet

Hadde selv en venninne som alltid var treg. Alle måtte vente mens hun dusjet først etter avtalt oppmøtetid og hun ga aldri beskjed om at hun kom for sent før god tid etter at man skulle ha møttes. Kom til et punkt der vi bare ble lei og jeg har selv reist uten å vente på henne et par ganger.

Anonymkode: fa311...28d

Skrevet

det kommer helt an på.

Det er forskjell på LITT TREIGERE og det å ikke dukke opp til avtalt tid. Er hun en som aldri greier å dukke opp til avtalt tid?Hvis hun ikke dukket opp, og hun ikke ga beskjed så kunne jeg fint reist etter å ha ventet litt

Anonymkode: d350b...527

Skrevet

Altså, drikker man går jo vettet ut av en, og en gruppe som drar ut sammen bør passe på hverandre synes jeg. Derfor skulle man sjekket at sistemann var ok før man kjørte hjem om natten. Hva hvis manglende skyss førte til at vedkommende ble utsatt for noe? Kommer man sammen drar man sammen også, om ikke annet er avtalt! 

Anonymkode: 02709...280

Skrevet

Jeg blir egentlig mest forundret over at dere ikke går i samlet flokk til bilen, hvorfor blir kun én hengende etter? Og hvor mye er "litt"? Det er faktisk umulig å svare på spørsmålet uten mer informasjon.

Altså, hun ene må på toalettet og resten går og bare kjører fra henne fordi hun blir et par minutter tregere pga. toalettbesøket, ikke greit!

Hun ene møter noen kjente og blir stående og prate med disse, sier at hun kommer straks og de andre venter i både 20 og 30 minutter, prøver å ringe henne først uten å få kontakt, og så kjører. Tja, greit. Selv om jeg nok ville gått tilbake og sjekket om alt var ok med venninnen min først.

Anonymkode: 3109f...cc9

Skrevet

Det er ikke greit.

Anonymkode: 3d43f...662

Skrevet

Kontekst? Prøver de å nå henne på telefonen, og hvor lenge ventet de? Var det venninnen som alltid er treg de måtte vente på, og hvor langt var det å gå? Som regel venter man på alle som er med. Det er vanligvis normalt hensyn og folkeskikk. 

Anonymkode: 56893...d4f

Skrevet

Selv skjønner jeg ikke at noen kan etterlate den ene igjen alene i byen på natt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Selv skjønner jeg ikke at noen kan etterlate den ene igjen alene i byen på natt. 

Du evner ikke å svare utfyllende slik flere her ber om for å kunne svare skikkelig?

Anonymkode: fa311...28d

Skrevet

I utgangspunktet ikke greit, men som den over skriver, er jo umulig å svare godt på uten mer info.

Anonymkode: 308c7...2b3

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det var alt du hadde å komme med??

Skrevet

Vedkommende fikk beskjed nå må vi gå. Gikk på toalettet og når vedkommende kom ut var de reist. Så var gjerne 5 min over tiden. Pleier ikke å være en man må vente på. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Vedkommende fikk beskjed nå må vi gå. Gikk på toalettet og når vedkommende kom ut var de reist. Så var gjerne 5 min over tiden. Pleier ikke å være en man må vente på. 

Og denne vedkommende er deg? Det er uansett skikkelig dårlig gjort. 

Anonymkode: cfb8a...49e

Skrevet

Ja, vennene dine er slemme. Skal du grave deg ned i det også nå?

Anonymkode: ded0e...e66

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Visste de at denne personen var på toalettet?

Anonymkode: e24c2...ae3

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Deg hadde jeg lett etterlatt på do!

Anonymkode: cfb8a...49e

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Visste de at denne personen var på toalettet?

Anonymkode: e24c2...ae3

Nei, men 5 minutter er det nok at man reiser selvom? 

Skrevet

Ville du synes det var greit eller ikke? 

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

4 venner reiser på bytur sammen. Når kvelden er omme er den ene litt tregere til bilen enn de andre. De andre kjører. Og den ene blir stående igjen. Er dette greit eller ikke greit? 

Her trengs det mye mer info for å kunne konkludere.

Men som hovedregel så mener jeg at vi jenter har et stort ansvar for å ivareta hverandre og sørge for at alle kommer trygt hjem etter en bytur. 

Endret av Merdee
Skrevet

I midt hodet kjører man ikke fra venner sånn, men hva vet jeg? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

I midt hodet kjører man ikke fra venner sånn, men hva vet jeg? 

Eller det er vedkommendes feil selv og fortjener det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skulle du det?

Skrevet

Ville du synes det var greit eller ikke? 

Både ja og nei. Det kommer an på veldig mye, men som alltid gir du jo lite nyttig informasjon, så det er umulig å si. Basert på slik jeg kjenner deg, foregår fryktelig mye i ditt hode. Så jeg vil anta at svaret nesten er "ja, det var greit". 

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Det er det jo helt umulig å svare på siden du ikke er villig til å forklare oss relevante detaljer i historien. Og så lenge du ikke er villig til å gjøre det, da vil du også bare få flytende svar, eller svar med ørtifjørti forbehold fordi det er det eneste man kan gi når man ikke vet mer.

Anonymkode: c3fb4...60a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...