Gå til innhold

Sosiale greier med jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som er intenst lei av sosiale greier med jobben? Jeg tenker på seminarer (med overnatting), offisielle middager, lønningstreff, sosiale grillkvelder, felles trening, Holmenkollstafetten og så videre og videre og videre.

Jeg liker kollegaene mine (stort sett), men etter jobb vil jeg være sosial med egen familie og venner. Hver dag. Vil jeg treffe noen utenom familien treffer jeg mye heller en venninne enn de folk jeg ser hele tiden på jobben uansett.

Det er nesten så man savner koronaen... Vi var mye på kontoret, men hadde ikke noe sånt ekstra, så det var på mange måter det beste av to verdener (skjønner jeg var heldig der).

Bare et hjertesukk på toget på vei til nok et seminar som tar fra meg ettermiddagen og kvelden med ungene, samt frokosten i morgen. 

Anonymkode: d393d...c07

Fortsetter under...

Skrevet

Går kun på julebord, kanskje en sommerfest, men alt det andre gidder jeg ikke. Har et liv utenom. 

Anonymkode: 857c9...693

Skrevet

Kom og jobb i det offentlige helsevesen. Her er det så og si aldri seminarer, ingen middager og sjelden det arrangeres lønningspils. Julebord som vi betaler helt selv eksisterer. 

Anonymkode: e5538...189

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Går kun på julebord, kanskje en sommerfest, men alt det andre gidder jeg ikke. Har et liv utenom. 

Anonymkode: 857c9...693

Vi har ikke så mye valg, egentlig. Det som er bare sosialt går det an å si nei til, men ikke seminarer med faglig opplegg på dagtid (som kunne vært gjort på møterommet på jobben) og middag og "sosialt opplegg" på kvelden.

Jeg føler ikke jeg kan si nei til alt det helsosiale heller, ikke uten god grunn.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kom og jobb i det offentlige helsevesen. Her er det så og si aldri seminarer, ingen middager og sjelden det arrangeres lønningspils. Julebord som vi betaler helt selv eksisterer. 

Anonymkode: e5538...189

Vi betaler julebordet selv også, men ikke disse seminarene/møtene.

Skrevet

Men nå må jeg logge ut her, for å rekke "Velkommen og kaffe". 

Annonse

Skrevet

Utenom seminarer, så velger man jo selv hva man blir med på. Man må ikke bli med på alt. Jeg hadde en jobb det jeg ikke ble med på noe, men etter en jobb der det ikke var noe sosialt, så deltar jeg på det de arrangerer nå. Det har vært 3 ting på 6 mnd. Kun en overnattingstur, to middager. 

Anonymkode: ae917...686

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Vi har ikke så mye valg, egentlig. Det som er bare sosialt går det an å si nei til, men ikke seminarer med faglig opplegg på dagtid (som kunne vært gjort på møterommet på jobben) og middag og "sosialt opplegg" på kvelden.

Jeg føler ikke jeg kan si nei til alt det helsosiale heller, ikke uten god grunn.

Så lenge dere ikke får betalt for middag og sosialt opplegg, kan dere nekte å delta. Man er bare pliktig til å delta på det man får betalt for.

Anonymkode: 00440...de2

Skrevet

Høres busy ut - kanskje de overkompenserer litt etter korona?

Hos oss er det faktisk motsatt, men det er en utvikling vi har sett i noen år. Nye kostnadsmål gjør at det meste skrelles bort, i hvert fall for oss vanlig dødelige.

Anonymkode: 36a40...7dd

Skrevet

Det høres jo koselig ut for meg som er altfor lite sosial,jeg hadde elsket det! 

Anonymkode: ff8a1...e5f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Høres busy ut - kanskje de overkompenserer litt etter korona?

Hos oss er det faktisk motsatt, men det er en utvikling vi har sett i noen år. Nye kostnadsmål gjør at det meste skrelles bort, i hvert fall for oss vanlig dødelige.

Anonymkode: 36a40...7dd

Sånn er det her også. Etter to år der det ikke skjedde noe og vi fikk beskjed om at velferdsmidlene ble spart og overført og vi kunne glede oss til alle er tilbake. Vel...fasiten ble sommerfest på sparebluss og slutt på alt annet. Vi arrangerer allikevel ting i min avdeling, men det er sånt vi må betale selv. reise bort på seminar med overnatting ble det slutt på for flere år siden av økonomiske årsaker.  

Anonymkode: 3cde9...c00

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Er det flere enn meg som er intenst lei av sosiale greier med jobben? Jeg tenker på seminarer (med overnatting), offisielle middager, lønningstreff, sosiale grillkvelder, felles trening, Holmenkollstafetten og så videre og videre og videre.

Jeg liker kollegaene mine (stort sett), men etter jobb vil jeg være sosial med egen familie og venner. Hver dag. Vil jeg treffe noen utenom familien treffer jeg mye heller en venninne enn de folk jeg ser hele tiden på jobben uansett.

Det er nesten så man savner koronaen... Vi var mye på kontoret, men hadde ikke noe sånt ekstra, så det var på mange måter det beste av to verdener (skjønner jeg var heldig der).

Bare et hjertesukk på toget på vei til nok et seminar som tar fra meg ettermiddagen og kvelden med ungene, samt frokosten i morgen. 

Jeg liker mine kollegaer også, men er ikke noe glad i sosiale arrangementer som middager, seminarer, hotellovernattinger osv. Liker det bare ikke og vil hjem. Unntaket er trening med jobben, det liker jeg. Middager, hotellovernattinger, seminarer og slikt er

Anonymkode: b491b...bda

Skrevet

Det hørtes slitsomt ut. Vi har én medarbeidersamling (med en overnatting) i året, og det holder fint for meg. I tillegg har vi julebord og sommerfest, and that's it. Jeg har hjemmekontor 3 dager i uka, og synes det holder i massevis å se kollegene to ganger i uka. Har to barn og en mann, så får mitt sosiale behov dekket :P

Anonymkode: 1678b...c18

Annonse

Skrevet

I et levende og attraktivt miljø, legger man gjerne ikke listen etter de som vil minst. Jeg synes da at sosiale arrangement bør være frivillig. Dager med faglig innhold bør man delta på, men det meste av det du lister opp her som trening og grillfest etc. kan man jo takke nei til. Folk har forskjellige preferanser og forpliktelser og det er jo greit at alle kan få et tilbud. Noen er med på minimalt, mens andre gjerne er med på alt. Regner med at det er nok som er interesserte slik at aktivitetene opprettholdes. 

Jeg synes slik arrangement er veldig viktig for trivselen på arbeidsplassen. Da blir man bedre kjent og får et annet forhold til hverandre. Vi har 1-2 aktiviteter i året der ektefeller og/eller barn kan være med. Veldig kjekt for de fleste og selvsagt helt greit om det er noen som ikke ønsker å være med. 

Anonymkode: f0748...de8

Skrevet

Jeg tror drikkepresset i enkelte deler av det private arbeidslivet kan bli det nye Meetoo.

Jeg kan selv ta meg et glass, men synes det kan være et unødig press å være med på ting hvor det forventes at man drikker (mye). Fredagspils, lønningspils, julebord med høy partyfaktor, sommeravslutning med mye alkohol etc.

På en tidligere arbeidsplass fikk jeg tilsnakk fordi jeg ikke kom på sommerfesten, selv om jeg hadde en kjempegod grunn for at jeg ikke kunne akkurat det året.

Anonymkode: 97328...7dd

Skrevet

Jeg unngår alt, for ei jeg jobber med drikker så mye og blir så full og ubehagelig å være med. 

Anonymkode: b9c72...330

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...