Anonym bruker Skrevet 6. september 2022 #1 Skrevet 6. september 2022 Jeg startet på et toårig studium ved IT-fagskole, og er helt overveldet etter at de første 1,5 ukene har gått. Vi har innleveringer i flere fag, og jeg rekker for så vidt fristen, men det er så mange begreper, ukjente logiske rekkefølger som jeg aldri har vært borti og så videre, at jeg mister motet litt. Jeg var veldig motivert til å fullføre med gode resultater da jeg startet, men det er så steinhardt... Kan noen fortelle meg at det vil løsne når begrepsapparatet "sitter", og jeg har studert flittig i noen uker? Please Anonymkode: d35c5...b29
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #2 Skrevet 7. september 2022 Jeg har aldri studert it, men det meste blir enklere når du har lært de viktigste begrepene skikkelig. Anonymkode: 796a1...ab1
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #3 Skrevet 7. september 2022 Ja, du kan sammenligne med når en går fra videregående til universitetet og flere av bøkene er på engelsk. Det tar litt tid før man lærer ett nytt språk. Selv om man kan engelsk, er fagbøker noe helt annet, i starten er det veldig tungt. Etterhvert vil du få dette berømte helikoptersynet. Fra å gå på ukjente stier i skogen uten å vite hvilken retning og hvor du skal, letter du over bakkenivå og ser det fra ett større perspektiv. Du ser stiene som møtes og skilles, hvor de fører. I tillegg vil du mestre språket bedre og bruke mindre energi på å slå opp betydningen. Se på IT språket som engelsk. Hvordan lærte du engelsk? Gloser, bruke språket, øve med andre som kan det 😃 Beste tipset jeg har fått angående gloser. F eks, du skal lære deg fargen grønn på italiensk. Verde. I tegneserier er alle pengesedler grønne. Verdi. Knytt det opp med noe som gjør at du kommer på det. Bare ikke gi opp, sørg for nok søvn slik at hjernen din sorterer dette, ta ett skritt om gangen. Lykke til 💪🏻 Anonymkode: 6d7e1...05c
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 Jeg begynte å jobbe innen IT for to år siden. Er utdannet økonom og jobber som faglig ressurs. IT og begrep var virkelig gresk for meg. Jeg tenkte at dette var feil jobb. Nå har jeg endret mening. Det har vært en bratt læringskurve og nå forstår jeg mye mer og trives. IT er vanskelig. Anonymkode: 28265...f7a
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #5 Skrevet 7. september 2022 Tusen takk for svar. Det er litt frustrerende når man ikke forstår så mye, leser en setning om og om igjen og ser ingen sammenhenger. Håper det løsner snart Anonymkode: d35c5...b29
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #6 Skrevet 7. september 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Tusen takk for svar. Det er litt frustrerende når man ikke forstår så mye, leser en setning om og om igjen og ser ingen sammenhenger. Håper det løsner snart Anonymkode: d35c5...b29 Prøv å få dannet en kollokviegruppe. Det kan hjelpe mye å ha noen å diskutere med. Anonymkode: 796a1...ab1
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #7 Skrevet 7. september 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Prøv å få dannet en kollokviegruppe. Det kan hjelpe mye å ha noen å diskutere med. Anonymkode: 796a1...ab1 Vi har et diskusjonsforum tilknyttet hvert av fagene, pluss et generelt diskusjonsforum. Dette er et studium som går utelukkende på nett og asynkront, så det er viktig med slike diskusjoner. Skal sjekke ut disse fora og prøve å danne en gruppe, takk for tips Anonymkode: d35c5...b29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå