Gå til innhold

Sellerirot

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva lager dere med sellerirot? Jeg bruker den i supper og lapskaus men det må være andre ting?

Anonymkode: 0a2af...f22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle teste sellerirotburger, så en oppskrift på det og det så veldig godt ut, men ikke kommet så langt enda.

Anonymkode: 47469...c01

Skrevet

Bolongnese,

Gryteretter,

Braiserte lammeskanker

Skrevet

Rotmos, altså sellerirot og poteter most sammen med litt smør og melk og tilsatt salt og pepper. Nydelig!

Anonymkode: 8ccb9...daf

Skrevet

Ovnsbakt i staver sammen med potet og gulrot, med timian/rosmarin, salt, pepper og olivenolje. 

Skrevet

Ovnsbakt er knallgodt. Jeg har bare olje, salt og pepper på. Av og til litt honning. Baker den i staver til de er karamellisert i kantene. Da er de nesten som godteri.

Skrevet

Sellerirotstappe, med fløte, smør, salt og pepper. Nydelig til kjøtt. 

Anonymkode: caa94...313

Skrevet

Glemte ertesuppe med svineknoke.

Skrevet

Vi bruker den i ovnsstekte grønnsaker. Kutter sellerirot, gulrot, persillerot og ofte poteter om jeg skal ha poteter til retten i en ildfast form. Heller over litt olje og blander før jeg har over salg og pepper. Slenger den inn i ovnen på 200grader og lar den stå til den er ferdig. Blander gjerne en gang så olja kommer litt opp igjen. Har jeg brokkoli i kjøleskapet bruker jeg stilken også, den gir god smak og litt mer farge. Hvitløk har jeg også i ofte. 

Anonymkode: 113d0...ae5

Skrevet

Fløtegratinert sellerirot. Det slår fløtegratinerte poteter rett i bakken! Er helt nydelig!!

Anonymkode: df989...31a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...