Anonym bruker Skrevet 6. september 2022 #26 Skrevet 6. september 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg har mann som jobber turnus, så ikke lett å bare ta den tiden. Han er ofte borte på kvelder, helger og røddager. Når han er hjemme er han sliten, så mye havner på meg. Lite tid til "meg" inne i det her, og ganske vanskelig å kreve at jeg skal bruke tid på mitt. Umulig å rekke alt. Anonymkode: 77e24...ec3 Da kan man starte pissekonkurranse som hvem som har mest, jeg har en mann som driver eget firma og jobber 3-4 kvelder i uka i tillegg til fulle dager… Så er man i gang… Det store spørsmålet her er jo egentlig hvorfor man spør. Er det fordi man oppriktig vil ha noen innspill hvordan andre får det til? Eller er det for å legge frem alle grunnene for at en selv ikke gjør det? Eller er det som ei over skriver, jeg plumpet ut med det fordi jeg ble full av beundring. Tenker jo at i det man spør, så bør man i deg minste tåle å høre svaret uten å personlig føle det som en fornærmelse ved å forsvare, men det kan ikke jeg. Naboen min løp rundt huset når ungen var for liten til å være hjemme alene, hvis man virkelig VIL, så får man ofte til. Det er helt greit om en ikke vil eller føler overskudd eller ønsker. Men man kan ikke bli fornærmet over at andre velger å aktivt gjøre noe med det. Anonymkode: 74945...f20
Anonym bruker Skrevet 6. september 2022 #27 Skrevet 6. september 2022 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Jeg har definitivt ikke adhd, og har sex med mannen 1-2 ganger i uken sånn ca (hva i alle dager har forresten det med saken å gjøre?). Folk spør ikke veldig ofte, men det dukker opp jevnlig og blir jo en del totalt når man har levd noen år. HI Anonymkode: 39646...23d Har mye med saken å gjøre, fordi om du ikke har sex har du tid til mye annet, og de som lever i et sexløst ekteskap finner ofte en grunn til å komme seg ut av huset og bort. Dvs du rekker mye mer enn en som prioriterer å være hjemme og ta vare på barn og ha hyggelige kvelder med mannen sin. Anonymkode: bbc2c...378
Anonym bruker Skrevet 6. september 2022 #28 Skrevet 6. september 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Har mye med saken å gjøre, fordi om du ikke har sex har du tid til mye annet, og de som lever i et sexløst ekteskap finner ofte en grunn til å komme seg ut av huset og bort. Dvs du rekker mye mer enn en som prioriterer å være hjemme og ta vare på barn og ha hyggelige kvelder med mannen sin. Anonymkode: bbc2c...378 Ja, for hvis man rekker mye, inkludert trening, da er man ikke glad i mann og barn. Gud forby at en dame har et bra liv på flere fronter enn KUN ekteskapet, og Gud forby at hun er flinkere enn deg til å rekke ting - også mens hun har det bra. Anonymkode: ffbee...309
Anonym bruker Skrevet 6. september 2022 #29 Skrevet 6. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men er ikke du sliten også da? Anonymkode: 39646...23d Jo, men jeg jobber jo vanlig tid og med mye hjemmekontor, og har fri når barna har det, så da gjelder det ikke tror jeg? Anonymkode: 77e24...ec3
Anonym bruker Skrevet 6. september 2022 #30 Skrevet 6. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Da kan man starte pissekonkurranse som hvem som har mest, jeg har en mann som driver eget firma og jobber 3-4 kvelder i uka i tillegg til fulle dager… Så er man i gang… Det store spørsmålet her er jo egentlig hvorfor man spør. Er det fordi man oppriktig vil ha noen innspill hvordan andre får det til? Eller er det for å legge frem alle grunnene for at en selv ikke gjør det? Eller er det som ei over skriver, jeg plumpet ut med det fordi jeg ble full av beundring. Tenker jo at i det man spør, så bør man i deg minste tåle å høre svaret uten å personlig føle det som en fornærmelse ved å forsvare, men det kan ikke jeg. Naboen min løp rundt huset når ungen var for liten til å være hjemme alene, hvis man virkelig VIL, så får man ofte til. Det er helt greit om en ikke vil eller føler overskudd eller ønsker. Men man kan ikke bli fornærmet over at andre velger å aktivt gjøre noe med det. Anonymkode: 74945...f20 Jeg er jo en av de som får gjort mye. Men blir jo utslitt av det. Anonymkode: 77e24...ec3
Anonym bruker Skrevet 6. september 2022 #31 Skrevet 6. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Da kan man starte pissekonkurranse som hvem som har mest, jeg har en mann som driver eget firma og jobber 3-4 kvelder i uka i tillegg til fulle dager… Så er man i gang… Det store spørsmålet her er jo egentlig hvorfor man spør. Er det fordi man oppriktig vil ha noen innspill hvordan andre får det til? Eller er det for å legge frem alle grunnene for at en selv ikke gjør det? Eller er det som ei over skriver, jeg plumpet ut med det fordi jeg ble full av beundring. Tenker jo at i det man spør, så bør man i deg minste tåle å høre svaret uten å personlig føle det som en fornærmelse ved å forsvare, men det kan ikke jeg. Naboen min løp rundt huset når ungen var for liten til å være hjemme alene, hvis man virkelig VIL, så får man ofte til. Det er helt greit om en ikke vil eller føler overskudd eller ønsker. Men man kan ikke bli fornærmet over at andre velger å aktivt gjøre noe med det. Anonymkode: 74945...f20 Jeg som spurte pga beunding, men tipper det er forskjellige grunner til at forskjellige folk spør. For min del var det i alle fall ikke for å få tips eller legge frem grunner til at jeg selv ikke gjør det. Jeg har ingen gode grunner, annet enn at jeg bare ikke er den typen person eller har såpass mye kapasitet. Jeg er ikke like effektiv rett og slett. Og jeg hadde tålt å få det som svar også, for jeg er enig i at man må tåle svaret når man spør. Jeg har andre kvaliteter da, det får være bra nok. Men det er forskjell på å si "jeg gjør bare slik og sånn" og "du må bare gjøre sånn" eller "alle klarer det hvis de bare gjør sånn". Å fortelle hva man selv gjør er helt greit, men det er ikke sånn at alle klarer det hvis de bare gjør det samme. Vi er alle forskjellige, og det er helt greit. Anonymkode: cd3ac...5a4
Anonym bruker Skrevet 6. september 2022 #32 Skrevet 6. september 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg er jo en av de som får gjort mye. Men blir jo utslitt av det. Anonymkode: 77e24...ec3 Fordi mannen din tar seg lov til å la være å gjøre ting når han er sliten. Dette er jo en i teen dialog dere må ha. Men problemstillingen «egoistiske menn» er egentlig litt på siden av tråden her. Anonymkode: ffbee...309
Anonym bruker Skrevet 6. september 2022 #33 Skrevet 6. september 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men det er forskjell på å si "jeg gjør bare slik og sånn" og "du må bare gjøre sånn" eller "alle klarer det hvis de bare gjør sånn". Å fortelle hva man selv gjør er helt greit, men det er ikke sånn at alle klarer det hvis de bare gjør det samme. Vi er alle forskjellige, og det er helt greit. Anonymkode: cd3ac...5a4 Jaja… Jeg tenker at her berører du noe som jeg selv ser fra motsatt kant. Folk som uffer og akker og lurer på “hvordan får du det til??” og når man så sier “det får du til hvis du (fyll inn metode her)” så blir de sure og protesterer, og kommer med en masse grunner til at de ikke kan eller klarer. “Jamen min mann bidrar ikke.” “Jamen jeg får jo ingen avlastning av besteforeldre.” ”Jamen arbeidsgiveren min hører ikke på meg.” Venninna mi driver sånn. Full av utflukter. Hun kan ikke gjøre noen ting, for hun har så dårlig tid. Hun har dårlig tid fordi hun må jobbe ekstra, for lønna er så lav. Hun kan ikke tjene mer, for da må hun ta en bedre betalt jobb i en annen by. Hun kan ikke bo i en annen by, for sønnen hennes har ingen venner der. Hun flyttet endelig til en annen by, fikk bedre betalt jobb, men da kan hun likevel ikke finne på noen ting, for det er så kjipt miljø der og alle driver med baksnakking. Men hun kan ikke ignorere baksnakkingen, for hvis hun ikke selv deltok i den, så ble kollegene mistenksomme. Og da ble det vanskelig å omgås dem. Og når jeg påpeker at “du omgås uansett ikke de folka, det er jo et miljø du ikke liker!” så er det plutselig veldig viktig å omgås dem likevel. Det er aldri noe stoppunkt. Det biter seg i halen hele tida. Så kom det fram at hun hadde 260.000 på en sparekonto. Og påsto fortsatt at hun hadde så lite penger… Da LETER man etter hindringer, altså. Hun hadde jo kunnet gjøre masse morsomt også uten å flytte og bytte jobb. 🙄 Anonymkode: 18959...3ba
Anonym bruker Skrevet 6. september 2022 #34 Skrevet 6. september 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Jeg som spurte pga beunding, men tipper det er forskjellige grunner til at forskjellige folk spør. For min del var det i alle fall ikke for å få tips eller legge frem grunner til at jeg selv ikke gjør det. Jeg har ingen gode grunner, annet enn at jeg bare ikke er den typen person eller har såpass mye kapasitet. Jeg er ikke like effektiv rett og slett. Og jeg hadde tålt å få det som svar også, for jeg er enig i at man må tåle svaret når man spør. Jeg har andre kvaliteter da, det får være bra nok. Men det er forskjell på å si "jeg gjør bare slik og sånn" og "du må bare gjøre sånn" eller "alle klarer det hvis de bare gjør sånn". Å fortelle hva man selv gjør er helt greit, men det er ikke sånn at alle klarer det hvis de bare gjør det samme. Vi er alle forskjellige, og det er helt greit. Anonymkode: cd3ac...5a4 Så klart, det er forskjell på å si jeg gjør og du bør. Noen ganger kommer dette i sammenheng slik 3ba beskriver, jamen, da må du sikker… ikke sove eller ikke ha sex eller ikke være til stede. Akkurat det er skikkelig irriterende, for tiltak og tid kommer ikke bare dalende ned i kalenderen av seg selv. Det er mange ganger aktive valg eller evnen til å bare gjøre/prioritere som får noen til å nettopp gjennomføre. Så blir en stående med en samtale som egentlig bare dreier seg om hvorfor dette er umulig for «alle andre». Noe som egentlig gir ingen mening. Skjer jo at en får lyst til å svare, javel, så kjipt for deg da. Hva vil du jeg skal gjøre med ditt shitty liv, som du forøvrig har valgt selv 😅 For ordens skyld, det er lov å klage litt til gode venner når livet gir deg noen smeller, nå snakker jeg om gnåling og klaging over helt normal og hektisk hverdag som de fleste må mestre på sitt vis. Man må gjerne fortsette å klage på det, men tviler liver endrer seg drastisk til det bedre hvis det er fokuset. Da må en bare lære seg å leve med det i stedet. Anonymkode: 74945...f20
Anonym bruker Skrevet 6. september 2022 #35 Skrevet 6. september 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Så klart, det er forskjell på å si jeg gjør og du bør. Noen ganger kommer dette i sammenheng slik 3ba beskriver, jamen, da må du sikker… ikke sove eller ikke ha sex eller ikke være til stede. Akkurat det er skikkelig irriterende, for tiltak og tid kommer ikke bare dalende ned i kalenderen av seg selv. Det er mange ganger aktive valg eller evnen til å bare gjøre/prioritere som får noen til å nettopp gjennomføre. Så blir en stående med en samtale som egentlig bare dreier seg om hvorfor dette er umulig for «alle andre». Noe som egentlig gir ingen mening. Skjer jo at en får lyst til å svare, javel, så kjipt for deg da. Hva vil du jeg skal gjøre med ditt shitty liv, som du forøvrig har valgt selv 😅 For ordens skyld, det er lov å klage litt til gode venner når livet gir deg noen smeller, nå snakker jeg om gnåling og klaging over helt normal og hektisk hverdag som de fleste må mestre på sitt vis. Man må gjerne fortsette å klage på det, men tviler liver endrer seg drastisk til det bedre hvis det er fokuset. Da må en bare lære seg å leve med det i stedet. Anonymkode: 74945...f20 Det skjønner jeg veldig godt! Ser at noen i begge "leire" dømmer andre ut fra seg selv, og glemmer at vi ikke er like. Selv om jeg kanskje måtte ofret søvn eller sex for å få til det du gjør, så betyr ikke det automatisk at du må det. (Skjønner ikke helt det argumentet selv da. Her foregår sex på den tiden man ellers ville slappet av foran TV. Men igjen, andres hverdag ser sikkert annerledes ut enn min. ) Anonymkode: cd3ac...5a4
Anonym bruker Skrevet 6. september 2022 #36 Skrevet 6. september 2022 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Jaja… Jeg tenker at her berører du noe som jeg selv ser fra motsatt kant. Folk som uffer og akker og lurer på “hvordan får du det til??” og når man så sier “det får du til hvis du (fyll inn metode her)” så blir de sure og protesterer, og kommer med en masse grunner til at de ikke kan eller klarer. “Jamen min mann bidrar ikke.” “Jamen jeg får jo ingen avlastning av besteforeldre.” ”Jamen arbeidsgiveren min hører ikke på meg.” Anonymkode: 18959...3ba Joda, ser poenget her. Og som sagt: Spør man, så må man tåle å få svar. Vil bare presisere at jeg ikke uffet og akket da jeg spurte en selv. 😛 Og da jeg fikk svaret konkluderte jeg med at det nok ikke er et liv jeg hadde trivdes med, og at jeg er fornøyd med det jeg klarer. Anonymkode: cd3ac...5a4
Gjest NotNaomi Skrevet 6. september 2022 #37 Skrevet 6. september 2022 (endret) Jeg skrev i går at dette er en frase, og ikke et spørsmål av genuin interesse. Det ser en av 1.flere har blitt "spurt" om det samme her, og det er nok ganske vanlig å høre dette. 2. Om man svarer, så blir det mest sannsynlig ikke til nytte eller særlig glede for noen. Det er nok heller en form for kompliment og å uttrykke beundring, kanskje smiger som svar eller respons på det man stadig forteller at man gjør. Endret 6. september 2022 av NotNaomi
Anonym bruker Skrevet 6. september 2022 #38 Skrevet 6. september 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Har mye med saken å gjøre, fordi om du ikke har sex har du tid til mye annet, og de som lever i et sexløst ekteskap finner ofte en grunn til å komme seg ut av huset og bort. Dvs du rekker mye mer enn en som prioriterer å være hjemme og ta vare på barn og ha hyggelige kvelder med mannen sin. Anonymkode: bbc2c...378 Jeg sliter litt med å følge tankegangen din rundt noe av dette. Altså, sex er noe som vi vanligvis bruker mellom 5 og 40 minutter på, litt ettersom, men sikkert rundt 20-30 minutter i snitt, inkludert forspill. Det er altså ikke veldig tidkrevende, og det skjer som regel på den tiden jeg vanligvis bruker til enten å sovne (sovner fortere etter sex) eller den tiden om morgenen der jeg ellers bare ligger og småslumrer litt før jeg står opp. Å ha et sexliv stjeler altså ikke tid fra noe annet. I tillegg er jeg ganske hjemmekjær av meg og trives med å tilbringe tid med mannen, og barna når de gidder (er tenåringer). Jeg trener ikke om kvelden, og er bare sosial med venninner ol. 1-2 dager i uken, så de aller fleste kveldene tilbringer jeg med mannen, og eventuelt barna hvis de er interessert, og mye av den tiden tilbringes i armkroken til mannen mens vi ser film eller tv-serie sammen. Jeg gjør så godt som aldri husarbeid om kvelden, og det gjorde jeg ikke da barna var små heller. De timene skal nytes i fred og ro, så sant det er mulig. HI Anonymkode: 39646...23d
Anonym bruker Skrevet 6. september 2022 #39 Skrevet 6. september 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Har mye med saken å gjøre, fordi om du ikke har sex har du tid til mye annet, og de som lever i et sexløst ekteskap finner ofte en grunn til å komme seg ut av huset og bort. Dvs du rekker mye mer enn en som prioriterer å være hjemme og ta vare på barn og ha hyggelige kvelder med mannen sin. Anonymkode: bbc2c...378 Tid? Man skal ha bra mye sex for at det skal gå ut over tiden til å gjøre andre ting. Og hvordan ble det å ha lite sex synonymt med å ikke ta seg av barna? Anonymkode: 753a7...7a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå