Anonym bruker Skrevet 5. september 2022 #1 Skrevet 5. september 2022 Har to fulle bæreposer med bananer. Noen spises, men resten må brukes til andre ting. Har en oppskrift på bananlapper og bananbrød, men det skal jo bare 2-3 bananer i hver oppskrift, så de 40-50 bananene går sakte unna. Funnet noen på nett, men selv om det ser godt ut, så er det jo ikke sikkert. Gi meg din beste oppskrift så de ikke må kastes Anonymkode: b6521...f19
Anonym bruker Skrevet 5. september 2022 #2 Skrevet 5. september 2022 Har ikke noen oppskrifter, men smakte en gang en banan- og sjokoladekake som var veeeldig god. Og en gang en med banan, sjokolade og krydder. Kaker kan du jo fryse ned. Ellers kan du fint kutte bananene i skiver og fryste ned, da kan du bruke dem i smoothies senere, eller ev. kutte opp i mindre biter og fryse ned og ha på toppen når du lager frokostgrøt. Anonymkode: 653ac...0a6
Anonym bruker Skrevet 5. september 2022 #3 Skrevet 5. september 2022 En ting til - om du har en slik frukt-/sopptørker kan du tørke bananskiver også og ha til snacks, holder seg en god stund, bare du oppbevarer dem på tette glass, litt kaldt og mørkt. Anonymkode: 653ac...0a6
tante grusom master of law Skrevet 5. september 2022 #4 Skrevet 5. september 2022 Bananasplitkaken fra det søte liv - den er knallgod! Bananis. Søk på banan som ingrediens på det søte liv, så kommer det opp masse oppskrifter. Ellers som hun over sier, fryse ned til bruk i smoothie.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2022 #5 Skrevet 5. september 2022 Bananis er ganske godt, og ungene synes banan i smoothie er godt. Så mitt tips må være å kutte i biter og putte i fryseren. https://www.roede.com/oppskrifter/banan-softis Anonymkode: ac9b9...e04
Anonym bruker Skrevet 5. september 2022 #6 Skrevet 5. september 2022 Jeg skreller og fryser ned bananer jevnlig. Skjærer den aldri i biter, bare legger dem hele i en brødpose. Er lette å knekke i to eller skjære i biter før bruk, selv om de er frosne. Brukes til frokostlapper, bananbrød(kake), smoothie, skjærer frosne bananer i biter og rører inn i havregrøt osv. Barna er glade i «milkshake» av bananer også. Et par bananer og 4 dl melk ca, kjøres i blender. Tilsett Oboy eller sjokoladesaus i glasset. Nok til to glass. Anonymkode: 70c7f...3ff
Anonym bruker Skrevet 5. september 2022 #7 Skrevet 5. september 2022 Frys dem og bruk i smoothie. Anonymkode: 3d131...a80
Anonym bruker Skrevet 5. september 2022 #8 Skrevet 5. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har to fulle bæreposer med bananer. Noen spises, men resten må brukes til andre ting. Har en oppskrift på bananlapper og bananbrød, men det skal jo bare 2-3 bananer i hver oppskrift, så de 40-50 bananene går sakte unna. Funnet noen på nett, men selv om det ser godt ut, så er det jo ikke sikkert. Gi meg din beste oppskrift så de ikke må kastes Anonymkode: b6521...f19 Kutt opp i biter og frys ned, så kan du bruke dem i smoothie eller til nye banankaker senere. Anonymkode: f9f47...987
Anonym bruker Skrevet 5. september 2022 #9 Skrevet 5. september 2022 Eneste som banan blir brukt til her er å spise som frukt eller i snoothie. Banan i andre ting er det ingen som liker. Anonymkode: f02c9...a90
Anonym bruker Skrevet 5. september 2022 #10 Skrevet 5. september 2022 Selv liker jeg ikke så godt banan i bakverk, men det jeg vet andre her liker er bananmuffins, bananboller av havregryn og bananer (og kanskje noe mer) .og sjokoladekake med bananer. Godt modne bananer er godt i kjøleskapsgrøt, modne bananer er og fint i milkshake og smoothie. Hva med å fryse bananer på pinne, som en is. Anonymkode: 039a4...e4e
Himmel og hav Skrevet 5. september 2022 #11 Skrevet 5. september 2022 Banansyltetøy? Har aldri prøvd det, men om du har mange bananer så går det jo an å prøve. Si gjerne fra om det ble godt hvis du gjør det. https://www.wappfodd.no/tilbehør/syltetøy/banansyltetøy+fra+Øst-afrika
☆☆☆ Skrevet 5. september 2022 #12 Skrevet 5. september 2022 Skrell, frys i bitsr og bruk til smoothie og nicecream.
☆☆☆ Skrevet 5. september 2022 #13 Skrevet 5. september 2022 Himmel og hav skrev (18 minutter siden): Banansyltetøy? Har aldri prøvd det, men om du har mange bananer så går det jo an å prøve. Si gjerne fra om det ble godt hvis du gjør det. https://www.wappfodd.no/tilbehør/syltetøy/banansyltetøy+fra+Øst-afrika Banos?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå