Gå til innhold

Bananer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to fulle bæreposer med bananer. Noen spises, men resten må brukes til andre ting. Har en oppskrift på bananlapper og bananbrød, men det skal jo bare 2-3 bananer i hver oppskrift, så de 40-50 bananene går sakte unna. Funnet noen på nett, men selv om det ser godt ut, så er det jo ikke sikkert.

Gi meg din beste oppskrift så de ikke må kastes

Anonymkode: b6521...f19

Skrevet

Har ikke noen oppskrifter, men smakte en gang en banan- og sjokoladekake som var veeeldig god. Og en gang en med banan, sjokolade og krydder. Kaker kan du jo fryse ned.

Ellers kan du fint kutte bananene i skiver og fryste ned, da kan du bruke dem i smoothies senere, eller ev. kutte opp i mindre biter og fryse ned og ha på toppen når du lager frokostgrøt.

Anonymkode: 653ac...0a6

Skrevet

En ting til - om du har en slik frukt-/sopptørker kan du tørke bananskiver også og ha til snacks, holder seg en god stund, bare du oppbevarer dem på tette glass, litt kaldt og mørkt.

Anonymkode: 653ac...0a6

Skrevet

Bananasplitkaken fra det søte liv - den er knallgod!

Bananis.

Søk på banan som ingrediens på det søte liv, så kommer det opp masse oppskrifter. 

Ellers som hun over sier, fryse ned til bruk i smoothie. 

Skrevet

Jeg skreller og fryser ned bananer jevnlig. Skjærer den aldri i biter, bare legger dem hele i en brødpose. Er lette å knekke i to eller skjære i biter før bruk, selv om de er frosne. Brukes til frokostlapper, bananbrød(kake), smoothie, skjærer frosne bananer i biter og rører inn i havregrøt osv. 

Barna er glade i «milkshake» av bananer også. Et par bananer og 4 dl melk ca, kjøres i blender. Tilsett Oboy eller sjokoladesaus i glasset. Nok til to glass. 

Anonymkode: 70c7f...3ff

Skrevet

Frys dem og bruk i smoothie. 

Anonymkode: 3d131...a80

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har to fulle bæreposer med bananer. Noen spises, men resten må brukes til andre ting. Har en oppskrift på bananlapper og bananbrød, men det skal jo bare 2-3 bananer i hver oppskrift, så de 40-50 bananene går sakte unna. Funnet noen på nett, men selv om det ser godt ut, så er det jo ikke sikkert.

Gi meg din beste oppskrift så de ikke må kastes

Anonymkode: b6521...f19

Kutt opp i biter og frys ned, så kan du bruke dem i smoothie eller til nye banankaker senere.

Anonymkode: f9f47...987

Skrevet

Eneste som banan blir brukt til her er å spise som frukt eller i snoothie. 

Banan i andre ting er det ingen som liker. 

Anonymkode: f02c9...a90

Skrevet

Selv liker jeg ikke så godt banan i bakverk, men det jeg vet andre her liker er bananmuffins, bananboller av havregryn og bananer (og kanskje noe mer) .og sjokoladekake med bananer. Godt modne bananer er godt i kjøleskapsgrøt, modne bananer er og fint i milkshake og smoothie. Hva med å fryse bananer på pinne, som en is.

Anonymkode: 039a4...e4e

Skrevet

Skrell, frys i bitsr og bruk til smoothie og nicecream. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...