Gå til innhold

Bivirkninger av quetiapin så lenge etter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker 25 mg quetiapin hver kveld, har gjort det snart ett år. Men det kan jo ikke være mulig at bivirkninger kommer nå, så lenge etterpå? Jeg går nemlig rundt med en følelse av å være så ekstremt irritert på alt og alle at det er kjipt å være meg. Kom på at jeg skulle google bivirkninger nå og der står irritasjon på lista over vanlig bivirkninger. Men, ett år senere? Jeg har masse rare drømmer, som og står på lista, men det har jeg hatt lenge... Men dosen er jo så lav og jeg har brukt det så lenge..

Noen med erfaringer?

Anonymkode: 0b16f...1df

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg bruker 25 mg quetiapin hver kveld, har gjort det snart ett år. Men det kan jo ikke være mulig at bivirkninger kommer nå, så lenge etterpå? Jeg går nemlig rundt med en følelse av å være så ekstremt irritert på alt og alle at det er kjipt å være meg. Kom på at jeg skulle google bivirkninger nå og der står irritasjon på lista over vanlig bivirkninger. Men, ett år senere? Jeg har masse rare drømmer, som og står på lista, men det har jeg hatt lenge... Men dosen er jo så lav og jeg har brukt det så lenge..

Noen med erfaringer?

Man kan få birvirkninger selv om det har gått 1 år. Jeg har selv opplevdt det av andre medisiner

Skrevet
Gladjente00 skrev (Akkurat nå):

Man kan få birvirkninger selv om det har gått 1 år. Jeg har selv opplevdt det av andre medisiner

Ah. Selvom dosen er så liten? Hmm, kanskje jeg må ty til andre ting da..

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ah. Selvom dosen er så liten? Hmm, kanskje jeg må ty til andre ting da..

Prøv å gå over til melatonin istedet. Du vil savne døsigheten quetiapinen gir, men på sikt lærer kroppen din seg å falle naturlig i søvn ved hjelp av melatonin. Har gjort det selv. 

Anonymkode: 3311d...62f

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Prøv å gå over til melatonin istedet. Du vil savne døsigheten quetiapinen gir, men på sikt lærer kroppen din seg å falle naturlig i søvn ved hjelp av melatonin. Har gjort det selv. 

Anonymkode: 3311d...62f

melatonin har dessverre ingen effekt på meg. Sovner overhodet ikke. 
Sobril, zopiclone, imovane, etc, gir meg ca 3 timer søvn. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 5.9.2022 den 11.42):

melatonin har dessverre ingen effekt på meg. Sovner overhodet ikke. 
Sobril, zopiclone, imovane, etc, gir meg ca 3 timer søvn. 

Enig med hun over hvis du synest at quetiapin har mer bivirkninger enn virkning.

jeg går også på melatonin. Og ikke Circadin. Den hjelper ingenting. Den jeg tar heter melatonin 3 mg Douglas. Er slike kapsler med pulver inni. Den hjelper både meg og min datter. Jeg tar 3 mg og hun 6 mg. 
tab form har ikke noen effekt på meg. 

Anonymkode: 7ec00...5b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...