Gå til innhold

Hvilken airfryer anbefaler dere til en familie på 4?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er to voksne og to tenåringer.

Hvilken airfryer passer for oss? De jeg kjenner som har airfryer er ofte bare to voksne. Finnes det en god airfryer som faktisk kan lage nok mat til 4 personer av gangen, eller er det typisk for 1-2 pers?

Anonymkode: 22a45...0bc

Fortsetter under...

Skrevet

Vi har den store til cosori, men det er ikke plass til å lage mat til alle 5 amtidig. Det er plass til kanskje 3 kyllingfileter, for å lage et bilde. Jeg kan steke 4 rundstykker i den av gangen. Fordelen er at den bruker mindre strøm enn en komfyr :)

Anonymkode: 5af36...9e4

Skrevet

Cosori.

Steker brød til frokost til 5 i den, 9 hjemmebakte rundstykker og null problem med 4 fiskestykker.

Anonymkode: 0ea8c...cac

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Cosori.

Steker brød til frokost til 5 i den, 9 hjemmebakte rundstykker og null problem med 4 fiskestykker.

Hvordan får du plass til 9 rundstykker? Sliter litt med å få nok plass i min. Vi er 5 personer.

Anonymkode: b95a0...8c0

Skrevet

Vi er 2, og synes cosori sin er perfekt. Vi har den som er 5,5 liter, de har kommet med en ny som er 6,4 liter. 

Og da vil dere vel få plass til en del.

Anonymkode: c5bde...b37

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hvordan får du plass til 9 rundstykker? Sliter litt med å få nok plass i min. Vi er 5 personer.

Steker i muffinsformer i silikon. Da kan de stå tett. Snur de ut av formene og opp ned etter halv tid.

Annonse

Skrevet

Vi er fem og veldig fornøyde med cosori premium. Kan fint steke fem kyllingfileter, ti pølser, en pk kjøttdeig, en familiepakke med fries, masse fiskepinner, kyllingklubber osv. 

Ligger ting tett i tett må de ristes/vendes et par ganger underveis, mens om du lager små mengder av noe og ingenting ligger inntil eller oppå, så trenger man ikke vende på maten. 
Det følger med en rist, som jeg bruker til å lage en del typer mat, f eks fiskepinner, i to etasjer. Bruker den også til å riste brød, da kan du sette en brødskive annenhver «sprekk» bortover rista. 

Men man kan nok ikke være mer enn to og lage hele måltidet i airfryer. Jeg bruker den til f.eks. Kjøttet, da lager jeg tilbehøret i gryte. 
Bruker jeg den til å steke fiskepinner koker jeg poteter i gryte og rasper råkost ved siden av osv. 

De som lager mat til en eller to legger gjerne både kjøtt og grønnsaker sammen i airfryeren. Det kan man ikke med cosori og middag til 4-5 stk. 

Anonymkode: 8df24...812

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vi er fem og veldig fornøyde med cosori premium. Kan fint steke fem kyllingfileter, ti pølser, en pk kjøttdeig, en familiepakke med fries, masse fiskepinner, kyllingklubber osv. 

Ligger ting tett i tett må de ristes/vendes et par ganger underveis, mens om du lager små mengder av noe og ingenting ligger inntil eller oppå, så trenger man ikke vende på maten. 
Det følger med en rist, som jeg bruker til å lage en del typer mat, f eks fiskepinner, i to etasjer. Bruker den også til å riste brød, da kan du sette en brødskive annenhver «sprekk» bortover rista. 

Men man kan nok ikke være mer enn to og lage hele måltidet i airfryer. Jeg bruker den til f.eks. Kjøttet, da lager jeg tilbehøret i gryte. 
Bruker jeg den til å steke fiskepinner koker jeg poteter i gryte og rasper råkost ved siden av osv. 

De som lager mat til en eller to legger gjerne både kjøtt og grønnsaker sammen i airfryeren. Det kan man ikke med cosori og middag til 4-5 stk. 

Hvordan steker du kyllingfilet og kjøttdeig i den?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvordan steker du kyllingfilet og kjøttdeig i den?

Kyllingfileter legger jeg oppi, krydrer, og setter på kyllingprogrammet. De blir supersaftige og fint gjennomstekt. 
Hvis jeg steker så mange at de ligger inntil hverandre eller står på høykant, tar jeg ut skuffen ca halvveis, rister og flytter dem litt rundt. Det gidder jeg ikke hvis jeg bare har fire fileter liggende flatt. 

Kjøttdeig pleier jeg å steke på biffprogram. Deler det litt opp før steking. Tar det ut etter fem-seks min, hakker det opp og blander inn tacokrydder, og steker et par min ekstra til slutt. 
(det er bare til taco vi spiser kjøttdeig, men dropp tacokrydderet om du lager noe annet). 

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Kyllingfileter legger jeg oppi, krydrer, og setter på kyllingprogrammet. De blir supersaftige og fint gjennomstekt. 
Hvis jeg steker så mange at de ligger inntil hverandre eller står på høykant, tar jeg ut skuffen ca halvveis, rister og flytter dem litt rundt. Det gidder jeg ikke hvis jeg bare har fire fileter liggende flatt. 

Kjøttdeig pleier jeg å steke på biffprogram. Deler det litt opp før steking. Tar det ut etter fem-seks min, hakker det opp og blander inn tacokrydder, og steker et par min ekstra til slutt. 
(det er bare til taco vi spiser kjøttdeig, men dropp tacokrydderet om du lager noe annet). 

Ramler ikke kjøttdeigen ned gjennom hullene i skuffen? 

Skrevet

Nei, var usikker på det første gang jeg forsøkte, men det har ikke vært noe problem. 
(eller et par smuler faller ned, men ikke mer). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...