Anonym bruker Skrevet 5. september 2022 #101 Skrevet 5. september 2022 NotNaomi skrev (13 minutter siden): Nei. Jeg mener at folk må slutte å hetse de som skiller seg ut fra norsk kultur, normer og regler. Kritikk er greit mot alle iblant, men det er ikke greit om igjen og om igjen for alt mulig. Det blir massivt og det blir feil. Folk skriver så vanvittig stygge ting, og det er ikke bra for folk heller. Ingen blir sunne av og drive på med hets. Det er destruktivt. Kritikk er ikke det samme som hets, at flere kritiserer er ikke det samme som hets. Driver man med scam og svindel så må man regne med kritikk. Svindel kommer forhåpentligvis aldri til å bli en del av norsk kultur, norm og regler. Anonymkode: cfddc...4d8
Gjest NotNaomi Skrevet 5. september 2022 #102 Skrevet 5. september 2022 (endret) Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Kritikk er ikke det samme som hets, at flere kritiserer er ikke det samme som hets. Driver man med scam og svindel så må man regne med kritikk. Svindel kommer forhåpentligvis aldri til å bli en del av norsk kultur, norm og regler. Anonymkode: cfddc...4d8 Jeg syns nivået på argumentene er litt lave her i flere kommentarer. Det er ingen som har sagt at kritikk er hets. Men gjentagende kritikk over tid fra flere kanter oppleves selvfølgelig som det over tid det også. Er det så fryktelig vanskelig å forstå? Det blir for dumt å kommentere alt her, så det dropper jeg rett og slett. Men hvis dette er nivået som "kritikerne" av Durek legger seg på, så trenger han jo ihvertfall ikke ta det ille opp... Endret 5. september 2022 av NotNaomi
Anonym bruker Skrevet 5. september 2022 #103 Skrevet 5. september 2022 NotNaomi skrev (20 minutter siden): Nei. Jeg mener at folk må slutte å hetse de som skiller seg ut fra norsk kultur, normer og regler. Kritikk er greit mot alle iblant, men det er ikke greit om igjen og om igjen for alt mulig. Det blir massivt og det blir feil. Folk skriver så vanvittig stygge ting, og det er ikke bra for folk heller. Ingen blir sunne av og drive på med hets. Det er destruktivt. Å, ikke kom med den klassiske «nordmenn tror norsk kultur og norske normer er best, derfor vil de ikke akseptere andre kulturer». Det er bullshit. Jeg nekter å akseptere kyniske, liksom-gode blodigler som tjener penger på folks elendighet og utnytter en familie som tar imot dem med armer. Om de er amerikanske, norske, pakistanske, afrikanske eller what not er helt uinteressant. I denne tråden er du den eneste som er veldig opptatt av nasjonalitet. Nordmenn flest dømmer folk etter hva de sier og gjør, ikke hvilken kultur de tilhører. I motsetning til deg, åpenbart. (Og jada, Durek har blitt utsatt for reinspikka rasisme, og det synes de færreste er greit. Men rasisme er ikke et særnorskt fenomen, det finnes overalt.) Anonymkode: 0c31a...15f
Gjest NotNaomi Skrevet 5. september 2022 #104 Skrevet 5. september 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Å, ikke kom med den klassiske «nordmenn tror norsk kultur og norske normer er best, derfor vil de ikke akseptere andre kulturer». Det er bullshit. Jeg nekter å akseptere kyniske, liksom-gode blodigler som tjener penger på folks elendighet og utnytter en familie som tar imot dem med armer. Om de er amerikanske, norske, pakistanske, afrikanske eller what not er helt uinteressant. I denne tråden er du den eneste som er veldig opptatt av nasjonalitet. Nordmenn flest dømmer folk etter hva de sier og gjør, ikke hvilken kultur de tilhører. I motsetning til deg, åpenbart. (Og jada, Durek har blitt utsatt for reinspikka rasisme, og det synes de færreste er greit. Men rasisme er ikke et særnorskt fenomen, det finnes overalt.) Anonymkode: 0c31a...15f Haha, jeg er den eneste som er opptatt av nasjonalitet? Unnskyld, men den var jo faktisk morsom så lenge tråden handler om at Durek må innrette seg og respektere norsk kultur som bla monarkiet er en stor del av! Det er ikke en sjel som har sagt at rasisme er et særnorsk fenomen! Men dette handler om norsk monarki, norsk presse og norsk befolkning. Det som jeg tror er et veldig særnorsk fenomen er selvgodhet og piggene ute ved den minste kritikk mot alt norsk...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2022 #105 Skrevet 5. september 2022 NotNaomi skrev (27 minutter siden): Folk flest viser "verdighet" fordi de ikke dømmer hans hudfarge? Seriøst? Kongen sa at det ikke hadde sunket inn hva de mener ja. Og det var kanskje det han også mente med kulturforskjeller? Durek kommer ikke fra et land som praktiserer monarki, så for han er nok det like rart som det mange her tenker om han og det han står for. Men så er det den selvgodheten da...at folk må innrette seg etter hvordan ting er i Norge, selv om de ikke engang bor her. Suns du ikke det er å dra det litt langt egentlig? Du tror at respekt kun handler om at Durek skal innrette seg fordi en norsk befolkning, en norsk presse og kanskje en norsk konge mener det. Jeg syns det er veldig rart og veldig urettferdig også. Nå har Martha bestemt seg for at det er han hun vil ha, og da kan ikke alle andre bry seg med ditt og datt kun fordi nordmenn tror deres kultur er best. Og så må Durek ta hensyn til visse ting, som han også har gjort til en viss grad. Så får vi lære oss å godta at folk er forskjellige og at vi ikke alltid vet best, kan best og er best. Og så syns jeg flere må slutte å undervurdere Martha også. En person som velger å påstå at han har vært både egyptisk farao tidligere og nå er en blanding av øgle og romvesen, han bør være veldig glad for at han av det norske kongehuset og de aller, aller fleste av det norske folk er blitt tatt imot med verdighet og imøtekommenhet. Og ja, lik det eller ei, men historisk sett er dette ingen selvfølge når han er en farget mann fra en helt vanlig bakgrunn. Folk flest bryr seg ikke om hans hudfarge, slik det skal være i 2022. Og apropos Verret og det å forstå monarki og monarki. Verret har tidligere vist at han ikke hadde noen skrupler med å samarbeide med en kvinne som hadde diktet opp en prinsessetittel - og han kontakten med denne falske prinsessen i markedsføring av seg selv. Så Verret er svært bevisst markedsverdien som ligger i kongelige personer og hva han selv kan tjene på det. Han har også gått ut og sagt at han har behandlet flere kongelige rundt om i Europa. Skal man tro ham på det så må man også anta at han er svært bevisst hvordan disse fungerer i sine roller og viktigheten av å holde det som er privat nettopp privat og skilt fra forretningsvirksomhet. Så det er ikke mangel på forståelse for dette Verret mangler. Men det skorter tydelig mye på viljen til å respektere de reglene det norske kongehuset - som han selv velger å bli en del av og dermed også må tilpasse seg i en viss grad. Man bør også kunne forvente av en så offisiell person at den ikke lyver bevisst og påberoper seg samarbeid som er svindlere (den falske prinsessen) eller som aldri har skjedd (han påstår å ha samarbeidet med et sykehus i Israel hvor han påstår han har kurert kreft - mens sykehuset benekter at et slikt samarbeid har funnet sted, og Verret har såvidt jeg kan se ikke lagt frem beviser for at han har jobbet ved sykehuset). Ingen påstår at "deres kultur er best" (annet enn at du påstår at andre påstår det, uten at noen i tråden har påstått noe slikt). Det er her snakk om å respektere de grensene kongehuset må forholde seg til hvis de skal ha noen som helst troverdighet. Det er ikke snakk om å hindre ham fra å holde på med det han gjør kommersielt, eller at han skal endre tro eller personlighet. Det er kun snakk om å tilpasse seg de reglene kongehusets medlemmer må forholde seg til og respektere disse. Utover det har han rimelig frie tøyler, så lenge han selv greier å skille sitt privatliv helt fra sin kommersielle virksomhet. Som sagt, jeg har skrevet at Märtha ikke er dum, tvert imot. Men som også tidligere skrevet, hun har levd som kongelig hele sitt liv, hun kan dette, og hun vet hvilke avtaler hun har gjort med kongehuset og hvilke regler som gjelder når det kommer til å kombinere en posisjon i kongefamilien med egen kommersiell virksomhet. Om hun etter hun møtte Verret plutselig mener at hun ikke lenger vil følge det hun selv tidligere har sagt seg enig i - da er det hennes plikt til å være åpen og ærlig om dette, siden hun synes å mene at den hun nå planlegger å gifte seg med ikke har tenkt å følge dette, og hun har vist at hun ikke lenger følger de avtalene lenger selv heller. Anonymkode: 77302...2f1
Anonym bruker Skrevet 5. september 2022 #106 Skrevet 5. september 2022 NotNaomi skrev (1 minutt siden): Haha, jeg er den eneste som er opptatt av nasjonalitet? Unnskyld, men den var jo faktisk morsom så lenge tråden handler om at Durek må innrette seg og respektere norsk kultur som bla monarkiet er en stor del av! Det er ikke en sjel som har sagt at rasisme er et særnorsk fenomen! Men dette handler om norsk monarki, norsk presse og norsk befolkning. Det som jeg tror er et veldig særnorsk fenomen er selvgodhet og piggene ute ved den minste kritikk mot alt norsk... Ja, du gnåler om et innbildt «vi» og generaliserer nordmenn over en lav sko. Selvfølgelig må Durek innrette seg etter normene for monarkiet. Eller - han MÅ selvsagt ikke det, han er et fritt menneske, men han kan ikke forvente støtte i folket hvis han nekter å innrette seg etter monarkiets normer - et monarki han vet å dra nytte av. Tror du det er annerledes i andre monarkier? Tror du inngifte der kan ture frem som de vil, få helt enormt mange goder, men ikke følge forpliktelsene de medfører seg? Tror du førstedamer og -menn til presidenter og statsministre verden over ikke må innrette seg riktig etikette? Anonymkode: 0c31a...15f
Gjest NotNaomi Skrevet 5. september 2022 #107 Skrevet 5. september 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): En person som velger å påstå at han har vært både egyptisk farao tidligere og nå er en blanding av øgle og romvesen, han bør være veldig glad for at han av det norske kongehuset og de aller, aller fleste av det norske folk er blitt tatt imot med verdighet og imøtekommenhet. Og ja, lik det eller ei, men historisk sett er dette ingen selvfølge når han er en farget mann fra en helt vanlig bakgrunn. Folk flest bryr seg ikke om hans hudfarge, slik det skal være i 2022. Og apropos Verret og det å forstå monarki og monarki. Verret har tidligere vist at han ikke hadde noen skrupler med å samarbeide med en kvinne som hadde diktet opp en prinsessetittel - og han kontakten med denne falske prinsessen i markedsføring av seg selv. Så Verret er svært bevisst markedsverdien som ligger i kongelige personer og hva han selv kan tjene på det. Han har også gått ut og sagt at han har behandlet flere kongelige rundt om i Europa. Skal man tro ham på det så må man også anta at han er svært bevisst hvordan disse fungerer i sine roller og viktigheten av å holde det som er privat nettopp privat og skilt fra forretningsvirksomhet. Så det er ikke mangel på forståelse for dette Verret mangler. Men det skorter tydelig mye på viljen til å respektere de reglene det norske kongehuset - som han selv velger å bli en del av og dermed også må tilpasse seg i en viss grad. Man bør også kunne forvente av en så offisiell person at den ikke lyver bevisst og påberoper seg samarbeid som er svindlere (den falske prinsessen) eller som aldri har skjedd (han påstår å ha samarbeidet med et sykehus i Israel hvor han påstår han har kurert kreft - mens sykehuset benekter at et slikt samarbeid har funnet sted, og Verret har såvidt jeg kan se ikke lagt frem beviser for at han har jobbet ved sykehuset). Ingen påstår at "deres kultur er best" (annet enn at du påstår at andre påstår det, uten at noen i tråden har påstått noe slikt). Det er her snakk om å respektere de grensene kongehuset må forholde seg til hvis de skal ha noen som helst troverdighet. Det er ikke snakk om å hindre ham fra å holde på med det han gjør kommersielt, eller at han skal endre tro eller personlighet. Det er kun snakk om å tilpasse seg de reglene kongehusets medlemmer må forholde seg til og respektere disse. Utover det har han rimelig frie tøyler, så lenge han selv greier å skille sitt privatliv helt fra sin kommersielle virksomhet. Som sagt, jeg har skrevet at Märtha ikke er dum, tvert imot. Men som også tidligere skrevet, hun har levd som kongelig hele sitt liv, hun kan dette, og hun vet hvilke avtaler hun har gjort med kongehuset og hvilke regler som gjelder når det kommer til å kombinere en posisjon i kongefamilien med egen kommersiell virksomhet. Om hun etter hun møtte Verret plutselig mener at hun ikke lenger vil følge det hun selv tidligere har sagt seg enig i - da er det hennes plikt til å være åpen og ærlig om dette, siden hun synes å mene at den hun nå planlegger å gifte seg med ikke har tenkt å følge dette, og hun har vist at hun ikke lenger følger de avtalene lenger selv heller. Anonymkode: 77302...2f1 Nå blir det sirkeldiskusjon her...null poeng mao
Gjest NotNaomi Skrevet 5. september 2022 #108 Skrevet 5. september 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja, du gnåler om et innbildt «vi» og generaliserer nordmenn over en lav sko. Selvfølgelig må Durek innrette seg etter normene for monarkiet. Eller - han MÅ selvsagt ikke det, han er et fritt menneske, men han kan ikke forvente støtte i folket hvis han nekter å innrette seg etter monarkiets normer - et monarki han vet å dra nytte av. Tror du det er annerledes i andre monarkier? Tror du inngifte der kan ture frem som de vil, få helt enormt mange goder, men ikke følge forpliktelsene de medfører seg? Tror du førstedamer og -menn til presidenter og statsministre verden over ikke må innrette seg riktig etikette? Anonymkode: 0c31a...15f Jeg tror som sagt at han etterhvert vil få stor støtte... Så får vi se da.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2022 #109 Skrevet 5. september 2022 NotNaomi skrev (1 minutt siden): Jeg tror som sagt at han etterhvert vil få stor støtte... Så får vi se da. Vel, jeg føler meg rimelig sikker på at han er starten på slutten for monarkiet. Så får vi se da. Anonymkode: 0c31a...15f
Anonym bruker Skrevet 5. september 2022 #110 Skrevet 5. september 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): En person som velger å påstå at han har vært både egyptisk farao tidligere og nå er en blanding av øgle og romvesen, han bør være veldig glad for at han av det norske kongehuset og de aller, aller fleste av det norske folk er blitt tatt imot med verdighet og imøtekommenhet. Og ja, lik det eller ei, men historisk sett er dette ingen selvfølge når han er en farget mann fra en helt vanlig bakgrunn. Folk flest bryr seg ikke om hans hudfarge, slik det skal være i 2022. Og apropos Verret og det å forstå monarki og monarki. Verret har tidligere vist at han ikke hadde noen skrupler med å samarbeide med en kvinne som hadde diktet opp en prinsessetittel - og han kontakten med denne falske prinsessen i markedsføring av seg selv. Så Verret er svært bevisst markedsverdien som ligger i kongelige personer og hva han selv kan tjene på det. Han har også gått ut og sagt at han har behandlet flere kongelige rundt om i Europa. Skal man tro ham på det så må man også anta at han er svært bevisst hvordan disse fungerer i sine roller og viktigheten av å holde det som er privat nettopp privat og skilt fra forretningsvirksomhet. Så det er ikke mangel på forståelse for dette Verret mangler. Men det skorter tydelig mye på viljen til å respektere de reglene det norske kongehuset - som han selv velger å bli en del av og dermed også må tilpasse seg i en viss grad. Man bør også kunne forvente av en så offisiell person at den ikke lyver bevisst og påberoper seg samarbeid som er svindlere (den falske prinsessen) eller som aldri har skjedd (han påstår å ha samarbeidet med et sykehus i Israel hvor han påstår han har kurert kreft - mens sykehuset benekter at et slikt samarbeid har funnet sted, og Verret har såvidt jeg kan se ikke lagt frem beviser for at han har jobbet ved sykehuset). Ingen påstår at "deres kultur er best" (annet enn at du påstår at andre påstår det, uten at noen i tråden har påstått noe slikt). Det er her snakk om å respektere de grensene kongehuset må forholde seg til hvis de skal ha noen som helst troverdighet. Det er ikke snakk om å hindre ham fra å holde på med det han gjør kommersielt, eller at han skal endre tro eller personlighet. Det er kun snakk om å tilpasse seg de reglene kongehusets medlemmer må forholde seg til og respektere disse. Utover det har han rimelig frie tøyler, så lenge han selv greier å skille sitt privatliv helt fra sin kommersielle virksomhet. Som sagt, jeg har skrevet at Märtha ikke er dum, tvert imot. Men som også tidligere skrevet, hun har levd som kongelig hele sitt liv, hun kan dette, og hun vet hvilke avtaler hun har gjort med kongehuset og hvilke regler som gjelder når det kommer til å kombinere en posisjon i kongefamilien med egen kommersiell virksomhet. Om hun etter hun møtte Verret plutselig mener at hun ikke lenger vil følge det hun selv tidligere har sagt seg enig i - da er det hennes plikt til å være åpen og ærlig om dette, siden hun synes å mene at den hun nå planlegger å gifte seg med ikke har tenkt å følge dette, og hun har vist at hun ikke lenger følger de avtalene lenger selv heller. Anonymkode: 77302...2f1 Tilføyelse... Du nevnte selvgodhet, i det svaret jeg siterte deg på NotNaomi. Den eneste som har vist selvgodhet er Verret selv i måten han uttaler seg til media og utnytter Märthas posisjon og hans egen tilknytning til kongefamilien kommersielt for å tjene mer penger selv. Han blir ikke bedt om å slutte å praktisere det han gjør. Han blir bare bedt om å tilpasse seg samme regler som andre medlemmer av kongefamilien må forholde seg til. Men han har så langt ikke vist interesse for å gjøre det. Da er det han som er selvgod, ganske ekstremt også. Anonymkode: 77302...2f1
Gjest NotNaomi Skrevet 5. september 2022 #111 Skrevet 5. september 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Tilføyelse... Du nevnte selvgodhet, i det svaret jeg siterte deg på NotNaomi. Den eneste som har vist selvgodhet er Verret selv i måten han uttaler seg til media og utnytter Märthas posisjon og hans egen tilknytning til kongefamilien kommersielt for å tjene mer penger selv. Han blir ikke bedt om å slutte å praktisere det han gjør. Han blir bare bedt om å tilpasse seg samme regler som andre medlemmer av kongefamilien må forholde seg til. Men han har så langt ikke vist interesse for å gjøre det. Da er det han som er selvgod, ganske ekstremt også. Anonymkode: 77302...2f1 Selvfølgelig er han ikke selvgod av den grunn. Å ikke innordne seg regler man hverken forstår eller liker, og mest av alt som det ikke er noen mening i fra din kultur og tro, bør ingen gjøre. Å kalle det selvgodt er jo både hersketeknikk og manipulerende... Det er i verste fall å ville kue folk.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2022 #112 Skrevet 5. september 2022 NotNaomi skrev (27 minutter siden): Jeg syns nivået på argumentene er litt lave her i flere kommentarer. Det er ingen som har sagt at kritikk er hets. Men gjentagende kritikk over tid fra flere kanter oppleves selvfølgelig som det over tid det også. Er det så fryktelig vanskelig å forstå? Det blir for dumt å kommentere alt her, så det dropper jeg rett og slett. Men hvis dette er nivået som "kritikerne" av Durek legger seg på, så trenger han jo ihvertfall ikke ta det ille opp... Som vanlig så driver du med cherry picking når det passer deg 🙄 Anonymkode: cfddc...4d8
Anonym bruker Skrevet 5. september 2022 #113 Skrevet 5. september 2022 NotNaomi skrev (4 minutter siden): Selvfølgelig er han ikke selvgod av den grunn. Å ikke innordne seg regler man hverken forstår eller liker, og mest av alt som det ikke er noen mening i fra din kultur og tro, bør ingen gjøre. Å kalle det selvgodt er jo både hersketeknikk og manipulerende... Det er i verste fall å ville kue folk. Svindlere fortjener å kues. Anonymkode: cfddc...4d8
Anonym bruker Skrevet 5. september 2022 #114 Skrevet 5. september 2022 NotNaomi skrev (17 minutter siden): Selvfølgelig er han ikke selvgod av den grunn. Å ikke innordne seg regler man hverken forstår eller liker, og mest av alt som det ikke er noen mening i fra din kultur og tro, bør ingen gjøre. Å kalle det selvgodt er jo både hersketeknikk og manipulerende... Det er i verste fall å ville kue folk. Nå er det jo flere av hans ekser som beskriver ham nettopp som manipulerende. Og jo, det er selvgodhet å ikke ville respektere og tilpasse seg et minimum av regler når man selv velger å gå inn i en så spesiell familie som det en kongefamilie er. Når han istedenfor å respektere de reglene alle andre medlemmer av kongehuset må, heller velger å fortsette å trumfe gjennom egen kommersielle vinning ved å utnytte den kontakten med kongefamilien - som har ønsket ham velkommen med respekt og åpne armer - da viser han med all tydelighet at han er svært så selvgod! Ingen har ytret noen som helst ønsker om å kue ham. Bare at han skal respektere de reglene som gjelder for andre medlemmer av det kongehuset han selv tydeligvis ønsker å være en del av og frivillig går inn i. Det er virkelig ikke for mye forlangt, spesielt ikke siden han ikke blir bedt om å endre hverken egen tro eller yrke. Det eneste han blir bedt om er å ikke utnytte relasjonen med sin kommende svigerfamilie i egen kommersielle virkskomhet. Det er noe som på ingen måte hindrer ham fra å gjøre den jobben han gjorde før han ble kjent med Märtha. Men istedenfor vil han profittere på relasjonen til kongefamilien, slik at han kan tjene mer penger selv. Det er uakseptabelt av ham, det er respektløst. Men i tillegg til dette må man kunne forvente at et medlem av kongehuset velger å ikke lyve offentlig slik han gjør, bl.a. det med å påstå at han har utdannelse han ikke har, at han har samarbeidet med fremtredende sykehus med kreftbehandling osv. Det er bare svindlere og sjarlataner som lyver på den måten om slike ting. Men, vil han fortsette med dette, og komme med påstander som de han kom med om medaljongene han selger, så er det minste man kan forvente at han evner å skille sitt privatliv og sin kommersielle virksomhet. Andre greier det og respekterer slike grenser. At han ikke gjør det handler kun om vilje siden han nå går i det tredje året og nekter å tilpasse seg disse enkle reglene. Anonymkode: 77302...2f1
Gjest NotNaomi Skrevet 5. september 2022 #115 Skrevet 5. september 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nå er det jo flere av hans ekser som beskriver ham nettopp som manipulerende. Og jo, det er selvgodhet å ikke ville respektere og tilpasse seg et minimum av regler når man selv velger å gå inn i en så spesiell familie som det en kongefamilie er. Når han istedenfor å respektere de reglene alle andre medlemmer av kongehuset må, heller velger å fortsette å trumfe gjennom egen kommersielle vinning ved å utnytte den kontakten med kongefamilien - som har ønsket ham velkommen med respekt og åpne armer - da viser han med all tydelighet at han er svært så selvgod! Ingen har ytret noen som helst ønsker om å kue ham. Bare at han skal respektere de reglene som gjelder for andre medlemmer av det kongehuset han selv tydeligvis ønsker å være en del av og frivillig går inn i. Det er virkelig ikke for mye forlangt, spesielt ikke siden han ikke blir bedt om å endre hverken egen tro eller yrke. Det eneste han blir bedt om er å ikke utnytte relasjonen med sin kommende svigerfamilie i egen kommersielle virkskomhet. Det er noe som på ingen måte hindrer ham fra å gjøre den jobben han gjorde før han ble kjent med Märtha. Men istedenfor vil han profittere på relasjonen til kongefamilien, slik at han kan tjene mer penger selv. Det er uakseptabelt av ham, det er respektløst. Men i tillegg til dette må man kunne forvente at et medlem av kongehuset velger å ikke lyve offentlig slik han gjør, bl.a. det med å påstå at han har utdannelse han ikke har, at han har samarbeidet med fremtredende sykehus med kreftbehandling osv. Det er bare svindlere og sjarlataner som lyver på den måten om slike ting. Men, vil han fortsette med dette, og komme med påstander som de han kom med om medaljongene han selger, så er det minste man kan forvente at han evner å skille sitt privatliv og sin kommersielle virksomhet. Andre greier det og respekterer slike grenser. At han ikke gjør det handler kun om vilje siden han nå går i det tredje året og nekter å tilpasse seg disse enkle reglene. Anonymkode: 77302...2f1 Nå tror jeg kanskje ikke at akkurat ekser man har hatt mer eller mindre turbulente forhold til er de beste sannhetskildene... Og, igjen så er det Martha som har ønsket å invitere han inn i den familien hun er en del av. Det er ikke sånn at han har truet seg inn i den familien. Og siden Martha selv har gått sine egne veier av en god grunn, så er det veldig rart å forvente at Durek skal "innordne" seg..
Anonym bruker Skrevet 5. september 2022 #116 Skrevet 5. september 2022 NotNaomi skrev (17 minutter siden): Nå tror jeg kanskje ikke at akkurat ekser man har hatt mer eller mindre turbulente forhold til er de beste sannhetskildene... Og, igjen så er det Martha som har ønsket å invitere han inn i den familien hun er en del av. Det er ikke sånn at han har truet seg inn i den familien. Og siden Martha selv har gått sine egne veier av en god grunn, så er det veldig rart å forvente at Durek skal "innordne" seg.. Som sagt, han velger helt frivillig å bli en del av den familien. Du hopper helt over det faktum at Märtha har vært gjennom denne problemstillingen med sammenblandingen av egen kommersiell virksomhet og kongehuset. Hun og kongehuset har kommet til enighet om hvordan dette skal håndteres, og det er samme måte som andre familiemedlemmer av kongehuset har gjort og gjør - nemlig at denne posisjonen ikke skal utnyttes kommersielt for egen vinning, at man må skille mellom privatliv og business man holder på med. Siden Märtha selv har inngått en slik avtale, så er det på ingen måte urimelig at også hennes forlovede respekterer denne avtalen, som alle andre medlemmer av kongefamilien i alle år også har gjort, for å ikke utnytte fordelene tilknytningen til kongehuset kan gi kommersielt. Om Märtha ikke lenger vil respektere den avtalen hun selv tidligere har inngått med kongehuset, og mener at hennes forlovede heller ikke skal trenge å forholde seg til dette, men at hun/han/de skal få utnytte fordelene dette kan gi kommersielt - da er det minste man kan forvente at de er åpne og ærlige om dette, både overfor kongehuset og det norske folket. Anonymkode: 77302...2f1
Gjest NotNaomi Skrevet 5. september 2022 #117 Skrevet 5. september 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Som sagt, han velger helt frivillig å bli en del av den familien. Du hopper helt over det faktum at Märtha har vært gjennom denne problemstillingen med sammenblandingen av egen kommersiell virksomhet og kongehuset. Hun og kongehuset har kommet til enighet om hvordan dette skal håndteres, og det er samme måte som andre familiemedlemmer av kongehuset har gjort og gjør - nemlig at denne posisjonen ikke skal utnyttes kommersielt for egen vinning, at man må skille mellom privatliv og business man holder på med. Siden Märtha selv har inngått en slik avtale, så er det på ingen måte urimelig at også hennes forlovede respekterer denne avtalen, som alle andre medlemmer av kongefamilien i alle år også har gjort, for å ikke utnytte fordelene tilknytningen til kongehuset kan gi kommersielt. Om Märtha ikke lenger vil respektere den avtalen hun selv tidligere har inngått med kongehuset, og mener at hennes forlovede heller ikke skal trenge å forholde seg til dette, men at hun/han/de skal få utnytte fordelene dette kan gi kommersielt - da er det minste man kan forvente at de er åpne og ærlige om dette, både overfor kongehuset og det norske folket. Anonymkode: 77302...2f1 Han har valgt å bli kjæreste med Martha, han har fridd og fått tillatelse til det av faren hennes, iom at han syns det var riktig å spørre han først. Han er dermed blitt invitert inn i familien av flere, og så får vi jo bare vente å se da, hva de blir enige om. Og blir de ikke enige, så lærer de nok å leve med hverandre likevel. Så får vi se hva det norske folket vil bestemme seg for å gjøre. Det roer seg nok som det alltid gjør.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2022 #118 Skrevet 6. september 2022 Etter at Verret ble kjæreste med Märtha har han nesten syvdoblet prisen for konsultasjoner/"behandlinger". Fra kr 3000 pr. time før til 20 000 kr pr time nå. (Minner igjen på at han på egne nettsier også skriver i klar tekst at det han gjør ikke gir noen resultater og ikke behandler noe som helst.) Det at han har valgt å nesten syvdoble prisene sine etter han ble kjærest med Märtha sier bare hvor mye kongehuset betyr for ham reklamemessig. Og han utnytter det rått! Anonymkode: 77302...2f1
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #119 Skrevet 7. september 2022 https://www.dagbladet.no/studio/kjendisstudio/668?post=105535 Anonymkode: cfee1...a0a
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #120 Skrevet 7. september 2022 Anonym bruker skrev (På 6.9.2022 den 6.44): Etter at Verret ble kjæreste med Märtha har han nesten syvdoblet prisen for konsultasjoner/"behandlinger". Fra kr 3000 pr. time før til 20 000 kr pr time nå. (Minner igjen på at han på egne nettsier også skriver i klar tekst at det han gjør ikke gir noen resultater og ikke behandler noe som helst.) Det at han har valgt å nesten syvdoble prisene sine etter han ble kjærest med Märtha sier bare hvor mye kongehuset betyr for ham reklamemessig. Og han utnytter det rått! Anonymkode: 77302...2f1 Virkelig. Ser Fabian stang mener at det at mange likte snåsamannen men ikke liker sjamanen, må handle om hudfarge. Helt latterlig. Den største forskjellen på de to er jo at snåsamannen aldri tok betalt og egentlig ikke ønsket så mye oppmerksomhet rundt opplegget. Sjamanen ELSKER jo oppmerksomhet. Jobber helst med kjendiser å melker folk på alle måter. Dyre konsultasjoner. Medaljonger og alt mulig annet. Det er jo det folk ikke liker. Hvorfor bruker han ikke evnene sine til å hjelpe folk. Vederlagsfritt....hvis det å hjelpe folk er så viktig. Er jo ikke det. Penger og berømmelse er viktigst. Derfor liker mange han ikke. Kunne hatt blå hudfarge for min del. Like uspiselig uansett farge. Anonymkode: 52766...b98
Gjest NotNaomi Skrevet 7. september 2022 #121 Skrevet 7. september 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Virkelig. Ser Fabian stang mener at det at mange likte snåsamannen men ikke liker sjamanen, må handle om hudfarge. Helt latterlig. Den største forskjellen på de to er jo at snåsamannen aldri tok betalt og egentlig ikke ønsket så mye oppmerksomhet rundt opplegget. Sjamanen ELSKER jo oppmerksomhet. Jobber helst med kjendiser å melker folk på alle måter. Dyre konsultasjoner. Medaljonger og alt mulig annet. Det er jo det folk ikke liker. Hvorfor bruker han ikke evnene sine til å hjelpe folk. Vederlagsfritt....hvis det å hjelpe folk er så viktig. Er jo ikke det. Penger og berømmelse er viktigst. Derfor liker mange han ikke. Kunne hatt blå hudfarge for min del. Like uspiselig uansett farge. Anonymkode: 52766...b98 Hvordan ble Snåsamannen kjent egentlig?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #122 Skrevet 7. september 2022 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Virkelig. Ser Fabian stang mener at det at mange likte snåsamannen men ikke liker sjamanen, må handle om hudfarge. Helt latterlig. Den største forskjellen på de to er jo at snåsamannen aldri tok betalt og egentlig ikke ønsket så mye oppmerksomhet rundt opplegget. Sjamanen ELSKER jo oppmerksomhet. Jobber helst med kjendiser å melker folk på alle måter. Dyre konsultasjoner. Medaljonger og alt mulig annet. Det er jo det folk ikke liker. Hvorfor bruker han ikke evnene sine til å hjelpe folk. Vederlagsfritt....hvis det å hjelpe folk er så viktig. Er jo ikke det. Penger og berømmelse er viktigst. Derfor liker mange han ikke. Kunne hatt blå hudfarge for min del. Like uspiselig uansett farge. Anonymkode: 52766...b98 Før i tiden var FS en noenlunde fornuftig mann, men han har hatt stadig merkelige påstander i noen år nå. Han aner tydeligvis ikke hva han snakker om nå. Det er ikke hudfargen til Verret folk flest reagerer på, det er det at han utnytter syke personer, at han kommer med farlige påstander, at han utnytter tilknytningen til kongehuset for å bli rik selv. Når han tar 20 000 kr for én times konsultasjon så tjener han en halv million kroner i uka om han jobber fem timer om dagen. Han viser nå i rene kroner hva hans forbindelse med prinsesse Märtha og kongefamilien betyr for ham. Det er helt horribelt hvordan han melker dette til egen fordel. Og jeg fatter ikke at Märtha fortsetter å godta det, at hun ikke greier å se hva han faktisk holder på med. Eller jo, jeg tror hun må være ekstremt manipulert, med tanke på at flere av hans ekser advarte om hvor manipulerende han er som partner. Han følger jo helt mange av de klassiske manipulatorteknikkene for å teste og binde partneren til seg og skyve andre bort. Det er bra Epilepsiforbundet nå ikke fornyer avtalen med Märtha som forbundets beskytter og at de begrunner det med kontroversene rundt Verret og prinsessen også. For så lenge Märtha ikke offentlig tar avstand fra det uakseptable han gjør, da gir det ganske klart et indirekte inntrykk av at hun er enig med ham i alt dette. Og det hører ikke hjemme for en person som skal være beskytter til en pasientgruppes organisasjon. Anonymkode: 77302...2f1
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #123 Skrevet 7. september 2022 Nå opplyser nrk.no at Norsk Revmatikerforbund også de vurderer å si opp eller ikke be om fornyelse av samarbeidet med Märtha. Det er jo forferdelig synd Märtha har satt seg selv i denne situasjonen. Hun er jo utdannet fysioterapeut, så hun bør ha god forståelse for mange av utfordringene syke personer møter, og om hun hadde gjort det på riktig måte kunne hun på en akseptert måte også bidratt med å formidle hvordan en del av det andre hun tror på kan hjelpe. Men hun mister disse mulighetene ved å støtte (indirekte) det Verret kommer med av uakseptable og potensielt farlige uttalelser og måten han utnytter hennes prinsessetittel og hennes familie. Anonymkode: 77302...2f1
Anonym bruker Skrevet 7. september 2022 #124 Skrevet 7. september 2022 Nå også Foreningen for Muskelsyke, vurderer iflg. Dagbladet/nrk, å avslutte samarbeidet med prinsesse Märtha. Det som bekymrer meg er at han kan komme til å bruke dette for å isolere henne, slik manipulative personer ofte gjør med partneren (og minst en av hans ekser påstår han har gjort). Og at det kan bli alvorlig for henne, da hun alene, uten familiens støtte, blir enda lettere å utnytte, som han allerede har gjort. Jeg håper kongehuset får god rådgivning rundt dette, hvordan takle situasjonen best mulig for kongehusets, kongefamiliens og Märthas del. Anonymkode: 77302...2f1
Gjest NotNaomi Skrevet 7. september 2022 #125 Skrevet 7. september 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nå også Foreningen for Muskelsyke, vurderer iflg. Dagbladet/nrk, å avslutte samarbeidet med prinsesse Märtha. Det som bekymrer meg er at han kan komme til å bruke dette for å isolere henne, slik manipulative personer ofte gjør med partneren (og minst en av hans ekser påstår han har gjort). Og at det kan bli alvorlig for henne, da hun alene, uten familiens støtte, blir enda lettere å utnytte, som han allerede har gjort. Jeg håper kongehuset får god rådgivning rundt dette, hvordan takle situasjonen best mulig for kongehusets, kongefamiliens og Märthas del. Anonymkode: 77302...2f1 Du håper kongehuset får god rådgivning? Er du seriøs?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå