Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #51 Skrevet 4. september 2022 NotNaomi skrev (2 minutter siden): Nei, så da har hun invitert han inn i familien. Hun kan ikke velge ut fra hva norske folk forventer eller ønsker. Det er svært få nordmenn som sier at hun ikke kan velge hvem hun vil. Men at sjamanen er skadelig for monarkiet om situasjonen ikke håndteres riktig er lite tvilsomt. Gudskjelov at det ikke er M som skal overta tronen. Anonymkode: 47b19...a9a
Gjest NotNaomi Skrevet 4. september 2022 #52 Skrevet 4. september 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Jeg mener at hun burde ha tenkt seg nøye om hvorvidt hun burde stått bak en mann som Durek. Da tenker jeg på hva han tjener penger på, hvordan han ytrer seg og hvordan han bruker sin påvirkningskraft. Det er ikke alle som passer inn i Kongefamilien. Hun har satt familien i en veldig vanskelig situasjon og det er ingen gode svar på hvordan det best kan løses. Kongehuset bør sette krav og si klart i fra hva de ikke vil godta. Så du tror ikke at hun har tenkt seg nøye om? Ikke alle som passer inn? Kan du si hva som kreves for å passe inn? Det er jo bare din synsing at du mener han tjener penger på feil område. Han er sjaman og spirituell, og du trenger jo selvfølgelig ikke like den utøvelsen, men Martha er jo spirituell selv. Som hun selv sa, så fikk hun akkurat den samme kritikken da hun startet Soulspring. Hennes ord. Passer hun ikke inn hun da, i sin egen familie?
Gjest NotNaomi Skrevet 4. september 2022 #53 Skrevet 4. september 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er svært få nordmenn som sier at hun ikke kan velge hvem hun vil. Men at sjamanen er skadelig for monarkiet om situasjonen ikke håndteres riktig er lite tvilsomt. Gudskjelov at det ikke er M som skal overta tronen. Anonymkode: 47b19...a9a Kan du forklare hvordan han er skadelig for monarkiet? For det lurer jeg oppriktig på.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #54 Skrevet 4. september 2022 NotNaomi skrev (Akkurat nå): Kan du forklare hvordan han er skadelig for monarkiet? For det lurer jeg oppriktig på. Han er frastøtende. Anonymkode: 4ba6f...0af
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. september 2022 #55 Skrevet 4. september 2022 NotNaomi skrev (Akkurat nå): Så du tror ikke at hun har tenkt seg nøye om? Ikke alle som passer inn? Kan du si hva som kreves for å passe inn? Det er jo bare din synsing at du mener han tjener penger på feil område. Han er sjaman og spirituell, og du trenger jo selvfølgelig ikke like den utøvelsen, men Martha er jo spirituell selv. Som hun selv sa, så fikk hun akkurat den samme kritikken da hun startet Soulspring. Hennes ord. Passer hun ikke inn hun da, i sin egen familie? Han tjener penger på feks medaljonger brukt til å helbrede sykdom. Det problematiske med det er at folk blir påvirket til å bruke penger på slikt, velger bort vitenskapen og at han ved hjelp av sin posisjon treffer et bredt publikum .
Gjest NotNaomi Skrevet 4. september 2022 #56 Skrevet 4. september 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Han er frastøtende. Anonymkode: 4ba6f...0af Hvordan tror du at du med dette gjør et bedre inntrykk enn den du omtaler sånn?? Det er en gåte!
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #57 Skrevet 4. september 2022 NotNaomi skrev (1 time siden): Det er jo kun din synsing. Durek gjør jo mye for hjemløse osv. Det må vel kalles omsorg i det minste. Har vi mer enn hans ord for at han hjelper de hjemløse? Og nei, det er ikke synsing når den ene beviselig aldri tok ett øre fra dem han hjalp, mens den andre skaper seg et levebrød av å selge medaljonger og andre duppeditter. NotNaomi skrev (59 minutter siden): Vel. Kanskje man ser litt bedre utenfra noen ganger? Nordmenn er jo veldig skeptiske, og er veldig redde for å bli lurt/ fremstå dumme. Det er Janteloven som gjelder i Norge, og den forventer man at man følger. Du vet jo du også, hvordan de som er noe ofte blir kritisert og hetset hvis de ikke er ydmyke og joviale nok. Er du noe i Norge, så må du være ekstra ydmyk og hyggelig også. Da blir du likt. Andre blir fort mislikt og blir sett på med skepsis. Men, så bruker alt slikt å mildne over tid. Det tar tid med nordmenn altså. Det kan du bare ikke benekte. Så nordmenn der altså. Som gruppe føler vi alt dette. Fasinerende. Anonymkode: 19acc...26e
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. september 2022 #58 Skrevet 4. september 2022 (endret) Sårbare mennesker har lett for å gripe halmstrå for å bedre egen helse. Feks når Durek velger bort behandling for korona fordi han bruker medaljongen for å bli frisk. Slikt er farlig . Endret 5. september 2022 av Admin Innlegget er ryddet for slettet sitat.
Gjest NotNaomi Skrevet 4. september 2022 #59 Skrevet 4. september 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Har vi mer enn hans ord for at han hjelper de hjemløse? Og nei, det er ikke synsing når den ene beviselig aldri tok ett øre fra dem han hjalp, mens den andre skaper seg et levebrød av å selge medaljonger og andre duppeditter. Så nordmenn der altså. Som gruppe føler vi alt dette. Fasinerende. Anonymkode: 19acc...26e Han sa at pressen ikke skriver om det at han gjør slike ting som å hjelpe hjemløse osv. Så det kan da sikkert pressen finne ut av. Om de vil og er interessert. Så lenge har vi hans ord for det. Da er det jo opp til oss om vi vil tro på han enn så lenge. Jeg velger å tro på han, mens du stiller spørsmål ved sannferdigheten hans. Som sagt så fortalte han om hva han har opplevd i og fra Norge. Da blir det rart om vi ikke skjønner at det aldri gjelder alt og alle. Dessuten sa de også at de møtte mye støtte ute blant folk. Så de ser også det, og setter pris på det.
Gjest NotNaomi Skrevet 4. september 2022 #60 Skrevet 4. september 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (9 minutter siden): Sårbare mennesker har lett for å gripe halmstrå for å bedre egen helse. Feks når Durek velger bort behandling for korona fordi han bruker medaljongen for å bli frisk. Slikt er farlig . Som sagt kan det diskuteres om hvor langt vi skal gå i å ta hensyn. Hvor mye vi må la folk ta ansvar for selv. Han sa også at medaljongen hjalp han, og at han ikke visste om den hjalp alle. Jeg tenker jo at tro kan være avgjørende i mange tilfeller. Placeboeffekten er en realitet. Folk får falske medisiner også, og det hjelper folk i mange tilfeller også. Kanskje han er inne på det, å gi folk tro. Tankens kraft osv? Ikke vet jeg, men jeg tenker at det kan være sannsynlig.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. september 2022 #61 Skrevet 4. september 2022 NotNaomi skrev (2 minutter siden): Som sagt kan det diskuteres om hvor langt vi skal gå i å ta hensyn. Hvor mye vi må la folk ta ansvar for selv. Han sa også at medaljongen hjalp han, og at han ikke visste om den hjalp alle. Jeg tenker jo at tro kan være avgjørende i mange tilfeller. Placeboeffekten er en realitet. Folk får falske medisiner også, og det hjelper folk i mange tilfeller også. Kanskje han er inne på det, å gi folk tro. Tankens kraft osv? Ikke vet jeg, men jeg tenker at det kan være sannsynlig. Problemet er at han har en stor scene nå og bør være bevisst på hva han selger. Han trenger ikke si at det vil hjelpe alle, det er nok at han sier det hjalp han. Folk vil følge etter og kan komme til å ta dårlige valg angående egen helse. Det er veldig problematisk.
Gjest NotNaomi Skrevet 4. september 2022 #62 Skrevet 4. september 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden): Problemet er at han har en stor scene nå og bør være bevisst på hva han selger. Han trenger ikke si at det vil hjelpe alle, det er nok at han sier det hjalp han. Folk vil følge etter og kan komme til å ta dårlige valg angående egen helse. Det er veldig problematisk. Det er ikke så enkelt. Det er trosfrihet, og da må den også praktiseres. Så får folk gjerne kritisere, mens dette har kristne holdt på med i mange år. Det er lite kritikk der, bortsett fra i rykk og napp. Visjon Norge er jo verstinger der, hvor de forteller at man blir velsignet mer jo mer de gir i pengestøtte. Og der er det ville summer der, som folk gir. Det Durek gjør er jo barnemat i forhold, og han lover ikke engang helbredelse. Det er lov til å tro på hva som helst. Det er produkter innen mat, innen kosmetikk og div kurer folk kan spise, bruke og ta også. Som alle lover at du vil føle deg bedre psykisk. Det er mange alternative behandlinger som koster flesk. Med mer. Mye mer.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. september 2022 #63 Skrevet 4. september 2022 NotNaomi skrev (5 minutter siden): Det er ikke så enkelt. Det er trosfrihet, og da må den også praktiseres. Så får folk gjerne kritisere, mens dette har kristne holdt på med i mange år. Det er lite kritikk der, bortsett fra i rykk og napp. Visjon Norge er jo verstinger der, hvor de forteller at man blir velsignet mer jo mer de gir i pengestøtte. Og der er det ville summer der, som folk gir. Det Durek gjør er jo barnemat i forhold, og han lover ikke engang helbredelse. Det er lov til å tro på hva som helst. Det er produkter innen mat, innen kosmetikk og div kurer folk kan spise, bruke og ta også. Som alle lover at du vil føle deg bedre psykisk. Det er mange alternative behandlinger som koster flesk. Med mer. Mye mer. Ja… OG det ER noe særlig når man trer inn i en helt spesiell familie som kongefamilien er . DET er poenget mitt. Da sammenligner man ikke med visjon Norge.
Gjest NotNaomi Skrevet 4. september 2022 #64 Skrevet 4. september 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Ja… OG det ER noe særlig når man trer inn i en helt spesiell familie som kongefamilien er . DET er poenget mitt. Da sammenligner man ikke med visjon Norge. Og jeg tenker at det er trosfrihet også når man trer inn i kongefamilien. Ikke minst vil jeg si. Kongen har jo et veldig tolerant og medmenneskelig OG inkluderende syn på mennesker.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #65 Skrevet 4. september 2022 NotNaomi skrev (39 minutter siden): Han sa at pressen ikke skriver om det at han gjør slike ting som å hjelpe hjemløse osv. Så det kan da sikkert pressen finne ut av. Om de vil og er interessert. Så lenge har vi hans ord for det. Da er det jo opp til oss om vi vil tro på han enn så lenge. Jeg velger å tro på han, mens du stiller spørsmål ved sannferdigheten hans. Som sagt så fortalte han om hva han har opplevd i og fra Norge. Da blir det rart om vi ikke skjønner at det aldri gjelder alt og alle. Dessuten sa de også at de møtte mye støtte ute blant folk. Så de ser også det, og setter pris på det. Beklager, men hans ord betyr ingenting uten dokumentasjon. Du skriver i innlegget jeg siterte at nordmenn - i flertall - føler slik og tenker datt. Syns du det er greit å skjære alle dine landsmenn over en kam på den måten? Anonymkode: 19acc...26e
Gjest NotNaomi Skrevet 4. september 2022 #66 Skrevet 4. september 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Beklager, men hans ord betyr ingenting uten dokumentasjon. Du skriver i innlegget jeg siterte at nordmenn - i flertall - føler slik og tenker datt. Syns du det er greit å skjære alle dine landsmenn over en kam på den måten? Anonymkode: 19acc...26e Og det fins sikkert dokumentasjon. Ellers velger jeg å tro på han. Andre må jo gjerne la være da, men så kan du sikkert drive litt research for å finne ut av det? Og for tredje gang : det gjelder aldri alle eller ingen. Hvorfor må man poengtere det så ofte? Skjønner dere ikke det selv?
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #67 Skrevet 4. september 2022 NotNaomi skrev (2 timer siden): Det er sant, de viser han respekt. Jeg formulerte det helt feil! Jeg mener jo også at Durek viser dem respekt. Man kan ikke forvente at noen legger bort tro og personlighet fordi man skal passe inn.. Ingen som sier han trenger å legge bort sin tro eller personlighet. Men man kan forvente at han viser respekt for den rollen Märtha og kongefamilien - som han selv frivillig velger å gjøre seg til en del av - har. Det gjør han ikke. Tvert imot viser han mangel på respekt når han hele tiden velger å bruke Märthas tittel og referere til kongen på sine bedriftskanaler for kommersielt å tjene penger selv - selv om hun har en avtale med sine foreldre at hun ikke skal bruke den kommersielt. Da viser han ingen respekt for Märthas bakgrunn eller familie og det de har gjort for landet. Han viser ingen respekt for hverken Märtha eller kongefamilien når han velger å legge ut på internett intime detaljer om Märtha når han har sex med henne (slik han beskrev det var det ikke en gang at de hadde sex, men beskrevet for å fremheve ham selv som en sexgud som kontrollerte prinsessen - å gjøre dette er sykt!). Da viste han nærmest forakt for Märtha ogfor de tradisjonene Märtha er en del av via sin familie. Når han i ene øyeblikket sier han har stor respekt for Kongen for så i neste øyeblikk å legge ut på egen instagramkonto at han står opp mot hvem som helst, uansett hvilken maktposisjon vedkommende har, og ikke vil la seg styre av slike. Det kan i denne sammenhengen ikke forstås på annen måte enn at dette er en indirekte referanse til Kong Harald. Og det viser hvordan Verret snur kappen etter vinden, snor og vrir seg unna og forsøker å skape en annen virkelighet, alt etter hva han mener tjener ham selv og hans egne kommersielle interesser best. Det er det stikk motsatte av hva han sa i intervju på tv, og det blir en direkte hån mot det han da sa og det Kong Harald har sagt i et forsøk på å være imøtekommende mot Verret. Takken for den imøtekommenheten han blir møtt med er kynisk utnyttelse av Märtha og kongefamiliens posisjon. Anonymkode: 77302...2f1
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #68 Skrevet 4. september 2022 NotNaomi skrev (1 time siden): Kan du forklare hvordan han er skadelig for monarkiet? For det lurer jeg oppriktig på. Ja det kan jeg godt. Tradisjonelt har monarkiet stått veldig sterkt i Norge, på tross av at det er et utdatert og tross alt ganske latterlig styresett. Det er ikke mange monarkier igjen i Europa. En stor del av forklaringen på monarkiets popularitet i Norge er at vår kongefamilie har vært godt likt, fornuftige mennesker. Når slike som Durex kommer på banen, mister flere og flere lysten på et kongehus. Jeg har selv gått over til å være republikaner i løpet av de siste årene. Anonymkode: 47b19...a9a
Gjest NotNaomi Skrevet 4. september 2022 #69 Skrevet 4. september 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Ingen som sier han trenger å legge bort sin tro eller personlighet. Men man kan forvente at han viser respekt for den rollen Märtha og kongefamilien - som han selv frivillig velger å gjøre seg til en del av - har. Det gjør han ikke. Tvert imot viser han mangel på respekt når han hele tiden velger å bruke Märthas tittel og referere til kongen på sine bedriftskanaler for kommersielt å tjene penger selv - selv om hun har en avtale med sine foreldre at hun ikke skal bruke den kommersielt. Da viser han ingen respekt for Märthas bakgrunn eller familie og det de har gjort for landet. Han viser ingen respekt for hverken Märtha eller kongefamilien når han velger å legge ut på internett intime detaljer om Märtha når han har sex med henne (slik han beskrev det var det ikke en gang at de hadde sex, men beskrevet for å fremheve ham selv som en sexgud som kontrollerte prinsessen - å gjøre dette er sykt!). Da viste han nærmest forakt for Märtha ogfor de tradisjonene Märtha er en del av via sin familie. Når han i ene øyeblikket sier han har stor respekt for Kongen for så i neste øyeblikk å legge ut på egen instagramkonto at han står opp mot hvem som helst, uansett hvilken maktposisjon vedkommende har, og ikke vil la seg styre av slike. Det kan i denne sammenhengen ikke forstås på annen måte enn at dette er en indirekte referanse til Kong Harald. Og det viser hvordan Verret snur kappen etter vinden, snor og vrir seg unna og forsøker å skape en annen virkelighet, alt etter hva han mener tjener ham selv og hans egne kommersielle interesser best. Det er det stikk motsatte av hva han sa i intervju på tv, og det blir en direkte hån mot det han da sa og det Kong Harald har sagt i et forsøk på å være imøtekommende mot Verret. Takken for den imøtekommenheten han blir møtt med er kynisk utnyttelse av Märtha og kongefamiliens posisjon. Anonymkode: 77302...2f1 Alt dette er dine spekulasjoner.
Gjest NotNaomi Skrevet 4. september 2022 #70 Skrevet 4. september 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ja det kan jeg godt. Tradisjonelt har monarkiet stått veldig sterkt i Norge, på tross av at det er et utdatert og tross alt ganske latterlig styresett. Det er ikke mange monarkier igjen i Europa. En stor del av forklaringen på monarkiets popularitet i Norge er at vår kongefamilie har vært godt likt, fornuftige mennesker. Når slike som Durex kommer på banen, mister flere og flere lysten på et kongehus. Jeg har selv gått over til å være republikaner i løpet av de siste årene. Anonymkode: 47b19...a9a Det har vært kritikk i mange år av både Mette Marit, Ari Behn og ikke minst Martha mange ganger. Durek er bare hittil den siste i rekken.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #71 Skrevet 4. september 2022 NotNaomi skrev (19 minutter siden): Det har vært kritikk i mange år av både Mette Marit, Ari Behn og ikke minst Martha mange ganger. Durek er bare hittil den siste i rekken. Du tar ikke til deg det folk sier til deg. En annen bruker har allerede forklart deg forskjellen mellom MM, ari og sjamanen. Du tror ikke det er mulig at du bare ikke har så sterke følelser for dette som nordmenn da, og at dette er grunnen til at det er vanskelig for deg å forstå? På lik linje som at det er vanskelig for meg å forstå følelsene til en brite vedrørende nord-Irland, eller å forstå hvordan en transperson føler seg. Anonymkode: 47b19...a9a
Gjest NotNaomi Skrevet 4. september 2022 #72 Skrevet 4. september 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Du tar ikke til deg det folk sier til deg. En annen bruker har allerede forklart deg forskjellen mellom MM, ari og sjamanen. Du tror ikke det er mulig at du bare ikke har så sterke følelser for dette som nordmenn da, og at dette er grunnen til at det er vanskelig for deg å forstå? På lik linje som at det er vanskelig for meg å forstå følelsene til en brite vedrørende nord-Irland, eller å forstå hvordan en transperson føler seg. Anonymkode: 47b19...a9a Og jeg ser likhetene i hvordan de ble møtt, og ikke minst Martha som fikk samme kritikk som Durek får nå. Tar dere det innover dere?
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. september 2022 #73 Skrevet 4. september 2022 NotNaomi skrev (1 minutt siden): Og jeg ser likhetene i hvordan de ble møtt, og ikke minst Martha som fikk samme kritikk som Durek får nå. Tar dere det innover dere? Det er stor forskjell på å være en eksentrisk kunstner/forfatter og det å være en sjaman som selger alternativ medisin. Ari var alternativ, men aldri farlig.
Mrs Remington Skrevet 4. september 2022 #74 Skrevet 4. september 2022 NotNaomi skrev (18 timer siden): Jeg syns vi må la Durek får være Durek. Jeg var en av dere som kritiserte han, og jeg liker ikke at jeg gjorde det, for nok er nok. Det er ikke greit at flere går mot en hele tiden, og kanskje han faktisk har et poeng eller to når det gjelder nordmenn og roller også. Han ser alt fra utsiden, og fra hans ståsted så er vi nok noen merkelige skapninger vi også. Det ser jeg selv, og det fra innsiden også. Som ei skrev i et kommentarfelt hvor flere gikk amok i dritt mot han : når jeg ser kommentarfeltet her, så er det kanskje ikke så dumt at det kommer noen utenfra. 👍 godt sagt igrunnen. Jeg har snudd mer og mer ihvertfall. La Durek være i fred... Mulig det er Martha vi må gi fred. Vi hadde ikke diskutert Durek om det ikke var for Martha.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #75 Skrevet 4. september 2022 NotNaomi skrev (1 time siden): Og det fins sikkert dokumentasjon. Ellers velger jeg å tro på han. Andre må jo gjerne la være da, men så kan du sikkert drive litt research for å finne ut av det? Og for tredje gang : det gjelder aldri alle eller ingen. Hvorfor må man poengtere det så ofte? Skjønner dere ikke det selv? Sikkert er ikke godt nok. Hvorfor bruker du ‘dere’ når du diskuterer med meg? Jeg er én person. Du skriver ‘nordmenn er…’, du skriver ikke ‘noen nordmenn er…’. Det ligger forskjellen. I nyansene, vet du. De som kommer naturlig når man kan et språk godt nok. Når du opplever at ‘dere’ misforstår må du gå i deg selv og se på hvordan du ordlegger deg når ‘dere’ misforstår poenget ditt igjen og igjen. Anonymkode: 19acc...26e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå