Gjest NotNaomi Skrevet 4. september 2022 #26 Skrevet 4. september 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): På generelt grunnlag så bør vi det. Det er dog noe særlig når det gjelder kongehuset. Der må man faktisk innrette seg etter gitte regler og normer. Men må man virkelig det? Martha har jo tatt avstand til mye av det.
Gjest NotNaomi Skrevet 4. september 2022 #27 Skrevet 4. september 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke snakk om at han skal "ofre den personen han er og bli en annen". Tror du det har du seriøst misforstått noe helt elementært her. Det er snakk om å respektere den familien han nå helt frivillig velger å knytte seg til og den rollen den familien har for landet. Det er snakk om å slutte å komme med uttalelser som skader hun han påstår å elske, skader familien hennes, og det er snakk om å slutte å bruke løgner og posisjon for å utnytte andre. Det er nok å følge norsk lov og oppføre seg som et anstendig menneske, og det gjør han dessverre ikke slik han holder på i dag. I dag er han en som utnytter sin tilknytning til den han påstår å elske - for å tjene mer penger. Han vet jo at det lønner seg for ham, han har jo sett hvor mye en falsk prinsesse, som han samarbeidet med for å få økt fokus og status selv, hadde å si for hans inntjening. Men oooops, så ble den falske prinsessen avslørt. Hva er da bedre enn å skaffe seg en ekte prinsesse og få gratis og nærmest fritt spillerom i media for å fremme seg selv? Han nøyer seg jo ikke med det heller, han legger ut videoer som fokuserer på Märthas prinsessestatus - og disse videoene legger han ut på sine bedriftskontoer på sosiale medier. Dette er ikke uskyldig moro som deles med noen få venner, dette er kald kynisme for å få oppmerksomhet som igjen vil skaffe ham mer penger. Anonymkode: 77302...2f1 Kanskje kongehuset skal respektere han? Jeg liker kongen veldig godt selv jeg, for han har alltid glimt i øyet og er en smart og veldig sympatisk mann. Klok også. Jeg tror ingen vil endre syn på hverken han eller de andre i kongehuset pga Durek. Absolutt ikke, så Durek skader dermed ingenting. Resten du skriver er jo spekulasjoner. Han bryter heller ikke norsk lov? Jeg mente mye av det samme jeg også. Jeg ble heldigvis klokere.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #28 Skrevet 4. september 2022 NotNaomi skrev (39 minutter siden): Vi trenger ikke å like alt ved en person. Martha klarer seg, hun er en voksen dame som har vært gjennom mer enn veldig mange. Jeg har snudd helt, og heldigvis for at jeg klarer å være kritisk til meg selv. Jeg ser ting i et annet lys nå, og Durek og Martha passer perfekt sammen 😊 syns vi skal omfavne det som er annerledes og "rart" i våre øyne, mye mer enn å bli redde og kritisere. Jeg forbeholder meg retten til å mene det jeg vil uten din godkjenning. Mannen utnytter Märthas posisjon som prinsesse for økonomisk vinning, i tillegg til at hun åpner dører til miljø han ellers ikke får adgang til. Og å sammenligne sjamanen og Snåsamannen er bare useriøst. Snåsamannen tjente aldri en krone på (de påståtte) evnene sine. Anonymkode: 19acc...26e
Gjest NotNaomi Skrevet 4. september 2022 #29 Skrevet 4. september 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg forbeholder meg retten til å mene det jeg vil uten din godkjenning. Mannen utnytter Märthas posisjon som prinsesse for økonomisk vinning, i tillegg til at hun åpner dører til miljø han ellers ikke får adgang til. Og å sammenligne sjamanen og Snåsamannen er bare useriøst. Snåsamannen tjente aldri en krone på (de påståtte) evnene sine. Anonymkode: 19acc...26e Jeg har hverken godkjent eller ikke godkjent noe som helst. Men akkurat det du vil. Så mener jeg mitt og argumenterer for det. Som jeg skrev, det var nyanser som skilte Snåsamannen og Durek.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #30 Skrevet 4. september 2022 NotNaomi skrev (20 minutter siden): Vel. Han var jo ganske så kjent fra før der han har bodd. Han har vært i kretser med flere kjente personer og har virket som sjaman lenge. Martha har sikkert også nytte av hans renommé, og det er vel ikke til å unngå. Det betyr ikke å utnytte. Han er god til å snakke for seg, det er sant. Men nå er han i likhet med Martha blitt godt drillet på det: de underviser og lærer andre, og har gjort det i årevis. Han fikk ikke en brøkdel av den oppmerksomheten tidligere som han nå får som forlovede til en ekte prinsesse. Det er ikke til å unngå at det fører til mer oppmerksomhet. Forskjellen nå er at han bruker denne oppmerksomheten og tilknytningen til kongefamilien kynisk for å tjene mer penger selv. Han søker veldig mye mer oppmerksomhet, han provoserer for å få mer oppmerksomhet - og han sier det jo selv, han mener han må det for å bli lagt merke til og dermed tjene penger. Han viste til og med at han var villig til å bokstavelig talt blottlegge sin såkalte elskede, om hvordan hun er når de har sex, intime detaljer rundt dette. Dette kom bare på toppen av flere andre signaler, som viser at han bruker manipulerende taktikker. De som bruker slike taktikker, de bruker slik episoder med grensesprenging for å teste partneren. Og i dette tilfellet ble ikke bare partneren testet, men også kongefamilien. For hvis de godtok et så grovt og kalkulert forsøk på å få oppmerksomhet for selv å tjene penger, da ville de godta mer også, da var hans tak på partneren sterkt nok til at han bare kan fortsette å ture frem som han selv vil. Dette er totalt respektløst og alvorlig manipulering. Det er ikke en tabbe eller det at han ikke forstår kulturen. For han er dreven med å bruke media og sosiale medier for egen vinning, og det er heller ikke i USA på noen måte vanlig å legge ut for hele verden partnerens mest intime detaljer. Eller, det er ikke uvanlig brukt der ved skillsmisser og brudd. Men i gode forhold med respekt mellom partnerne er det på ingen måte der heller vanlig å uten partnerens samtykke legge ut slike intime detaljer. Det gjør kun en mann som er helt bevisst på hva han holder på med, og ikke minst hvilken manipulering han da utøver. Anonymkode: 77302...2f1
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #31 Skrevet 4. september 2022 NotNaomi skrev (2 minutter siden): Jeg har hverken godkjent eller ikke godkjent noe som helst. Men akkurat det du vil. Så mener jeg mitt og argumenterer for det. Som jeg skrev, det var nyanser som skilte Snåsamannen og Durek. Det er mye mer enn nyanser som skiller de to. Det er kald kynisme mot varm omsorg. Anonymkode: 19acc...26e
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #32 Skrevet 4. september 2022 NotNaomi skrev (24 minutter siden): Kanskje kongehuset skal respektere han? Jeg liker kongen veldig godt selv jeg, for han har alltid glimt i øyet og er en smart og veldig sympatisk mann. Klok også. Jeg tror ingen vil endre syn på hverken han eller de andre i kongehuset pga Durek. Absolutt ikke, så Durek skader dermed ingenting. Resten du skriver er jo spekulasjoner. Han bryter heller ikke norsk lov? Jeg mente mye av det samme jeg også. Jeg ble heldigvis klokere. Kongehuset her hele veien vist at de respekterer ham. Det er han som hele veien viser at han ikke respekterer kongefamilien og den posisjonen de har. Og jo, markedsføringsloven bryter han, det er også påpekt i media. Anonymkode: 77302...2f1
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #33 Skrevet 4. september 2022 Fjotten mistet min respekt når han åpnet munnen om årsaken til kreft. Folk tenker på seg kreft, uttalelsene hans om barn og kreft, at folk ønsker på seg magesår fordi de ikke liker jobben sin. Mannen er farlig. Dessverre er vel all pr god pr.. Innsikten hans eksisterer ikke. Han beskylder det norske folk for å være rasistiske . Grunnen til at vi ikke liker han er jo at han er direkte farlig. Folk kan jo unngå å oppsøke behandling fordi de tror på fjaset hans. Anonymkode: 4ad57...37a
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #34 Skrevet 4. september 2022 NotNaomi skrev (51 minutter siden): Nå var jo Snåsamannen både likt og beundret og hadde tillit blant folk. Det er ikke så stor forskjell på han og Durek. Ikke stor forskjell? Det er knapt noen likheter mellom de to der, og Durek fortjener ikke å bli nevnt i samme åndedrag som Snåsamannen engang. Jeg kan ramse opp et hav av forskjeller, men jeg skal nøye meg med fire: 1: Snåsamannen tok ikke betalt for å hjelpe folk. Tvert imot var han overbevist om at han ville miste evnene sine dersom han begynne å ta betalt. 2: Snåsamannen trodde på legevitenskapen, og påsto aldri at hans hjelp burde være eller var ment som erstatning for behandling/medisin fundert i vitenskapen. Så høy på seg selv ble han aldri. 3: Snåsamannen har aldri trodd at han var en øgle. 4: Snåsamannen anså ikke rensing av vaginaer som nødvendig. Slutt å sammenligne disse to, de tilhører to ulike verdener. Anonymkode: 0c31a...15f
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #35 Skrevet 4. september 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Fjotten mistet min respekt når han åpnet munnen om årsaken til kreft. Folk tenker på seg kreft, uttalelsene hans om barn og kreft, at folk ønsker på seg magesår fordi de ikke liker jobben sin. Mannen er farlig. Dessverre er vel all pr god pr.. Innsikten hans eksisterer ikke. Han beskylder det norske folk for å være rasistiske . Grunnen til at vi ikke liker han er jo at han er direkte farlig. Folk kan jo unngå å oppsøke behandling fordi de tror på fjaset hans. Anonymkode: 4ad57...37a Enig. Og det er bare han selv som kan endre sin egen uakseptable oppførsel. Han må gjerne tro på hva han selv vil, men han har ikke rett til å bruke den norske kongefamilien for å tjene egne penger på sin tro. Anonymkode: 77302...2f1
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #36 Skrevet 4. september 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Ikke stor forskjell? Det er knapt noen likheter mellom de to der, og Durek fortjener ikke å bli nevnt i samme åndedrag som Snåsamannen engang. Jeg kan ramse opp et hav av forskjeller, men jeg skal nøye meg med fire: 1: Snåsamannen tok ikke betalt for å hjelpe folk. Tvert imot var han overbevist om at han ville miste evnene sine dersom han begynne å ta betalt. 2: Snåsamannen trodde på legevitenskapen, og påsto aldri at hans hjelp burde være eller var ment som erstatning for behandling/medisin fundert i vitenskapen. Så høy på seg selv ble han aldri. 3: Snåsamannen har aldri trodd at han var en øgle. 4: Snåsamannen anså ikke rensing av vaginaer som nødvendig. Slutt å sammenligne disse to, de tilhører to ulike verdener. Anonymkode: 0c31a...15f Dette er viktig, det er virkelig ikke mulig å sammenligne de to. Det er å sammenligne en som stille og uten tanker om egen vinning forsøkte å hjelpe andre - og en som kynisk manipulerer og utnytter andre for egen vinning. Anonymkode: 77302...2f1
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #37 Skrevet 4. september 2022 NotNaomi skrev (2 timer siden): Jeg var også en av dem som reagerte da han sa nordmenn var rasistiske. Så begynte jeg å lese litt mer om hva som faktisk ble skrevet og sagt her og der. Jeg ble jo i utgangspunktet skikkelig fornærmet på våre vegne, for jeg har aldri oppfattet nordmenn som rasistiske! Heller tvert om, at de er mindre rasistiske enn noen. Men...Det ER faktisk ikke sånn at vi ikke har slike holdninger. Dessuten syns jeg Martha sa det ganske bra, at det er ikke vi som bør avgjøre sånt, men de som opplever det sånn. Det er et viktig og godt poeng faktisk. Ellers tror jeg også at de hadde rett i at det er pressen og de negative som kommer til orde og blir synlige. De opplever jo masse positivitet ellers når de er ute blant folk.. Jeg tror nordmenn flest snur etterhvert. Nå har alle som kom inn i kongehuset blitt angrepet. Mette-Marit og Ari Behn i sin tid også. Det var jo helt vilt det også. Vi trenger bare litt tid tror jeg. Snart elsker "alle" Durek 😊 Kommer jeg aldri til å gjøre, selv ikke med tiden. Selge medaljong med hensikt å redde noen fra korona er på samme linje som bønn for 2020 kr slik visjon Norge drev med. Det er en praksis jeg aldri kommer til å akseptere. Det har ingenting med rasisme å gjøre, det har med vitenskap og utnyttelse av sårbare mennesker å gjøre. For ordens skyld tar jeg avstand fra drapstrusler og rasistiske utsagn i den retningen. Det er aldri greit, uansett hvor uenig man er. Hva de to tror på eller ei bryr jeg meg lite om, Martha skal selvfølgelig ha like mye rett til å velge sin rolle og fremtid, det er like mye menneskerett for henne som alle andre mennesker i verden som er født inn i en forventet rolle. Å bruke den tittelen i kommersiell sammenheng blir da for min del helt uforståelig. Anonymkode: 7557e...d7b
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #38 Skrevet 4. september 2022 Den mannen er en stor idiot. Det hadde han vært om han hadde vært blond og norsk også. Jeg har bodd i USA. Han snakker bare VRØVL. Selvsagt finnes det idioter i USA, akkurat som i Norge og alle andre land. At Märtha skulle finne seg en er en tragedie Anonymkode: 60a39...148
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #39 Skrevet 4. september 2022 Han er helt skrekkelig. En dum og uutdannet sjarlatan som hjertelig mansplainer alt til norske medier mens det vesenet han er sammen med sitter ved siden av og nikker med store øyne. Den nyhetssendingen på tv2 nå var FRYKTELIG. Anonymkode: 4ba6f...0af
Gjest NotNaomi Skrevet 4. september 2022 #40 Skrevet 4. september 2022 (endret) Anonym bruker skrev (3 timer siden): Kongehuset her hele veien vist at de respekterer ham. Det er han som hele veien viser at han ikke respekterer kongefamilien og den posisjonen de har. Og jo, markedsføringsloven bryter han, det er også påpekt i media. Anonymkode: 77302...2f1 Det er sant, de viser han respekt. Jeg formulerte det helt feil! Jeg mener jo også at Durek viser dem respekt. Man kan ikke forvente at noen legger bort tro og personlighet fordi man skal passe inn.. mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden): Jeg håper vi aldri blir tolerante ovenfor den biten som gjelder salg av humbug innenfor alternativ medisin. Det er skummelt hvis sårbare mennesker velger bort skolemedisin til fordel for medaljonger solgt til blodpris. Jeg har ikke sagt at vi skal bli tolerante ovenfor den biten. Jeg tror vi har en diskusjon å ta når det gjelder hva sårbare mennesker skal og ikke skal utsettes for. Hvor mye hensyn skal man ta, hvor mye ansvar må folk ta for egne avgjørelser og dømmekraft. Det kan diskuteres. Anonym bruker skrev (2 timer siden): Fjotten mistet min respekt når han åpnet munnen om årsaken til kreft. Folk tenker på seg kreft, uttalelsene hans om barn og kreft, at folk ønsker på seg magesår fordi de ikke liker jobben sin. Mannen er farlig. Dessverre er vel all pr god pr.. Innsikten hans eksisterer ikke. Han beskylder det norske folk for å være rasistiske . Grunnen til at vi ikke liker han er jo at han er direkte farlig. Folk kan jo unngå å oppsøke behandling fordi de tror på fjaset hans. Anonymkode: 4ad57...37a Han er ikke farligere enn hva folk gjør han til. Det er jo sannheten. Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men du gjør jo det samme her, du generaliserer! VI har slike holdninger? Hvem vi? JEG har ikke rasistiske holdninger, og jeg vil ha meg frabedt å bli dømt ut i fra at jeg tilfeldigvis er norsk. Generaliserer du andre nasjonaliteter så bastant også? Anonymkode: 0c31a...15f Noen ganger er det helt naturlig å snakke i generelle vendinger. Det kommer an på sammenhengen. Jeg tror ingen ikke skjønner at det ikke alltid er unntak, og at det alltid handler om en prosentdel. Sånt må ikke understrekes, men avhengig av tema. Endret 4. september 2022 av NotNaomi
Gjest NotNaomi Skrevet 4. september 2022 #41 Skrevet 4. september 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er mye mer enn nyanser som skiller de to. Det er kald kynisme mot varm omsorg. Anonymkode: 19acc...26e Det er jo kun din synsing. Durek gjør jo mye for hjemløse osv. Det må vel kalles omsorg i det minste.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #42 Skrevet 4. september 2022 NotNaomi skrev (3 minutter siden): Det er sant, de viser han respekt. Jeg formulerte det helt feil! Jeg mener jo også at Durek viser dem respekt. Man kan ikke forvente at noen legger bort tro og personlighet fordi man skal passe inn.. Jeg har ikke sagt at vi skal bli tolerante ovenfor den biten. Jeg tror vi har en diskusjon å ta når det gjelder hva sårbare mennesker skal og ikke skal utsettes for. Hvor mye hensyn skal man ta, hvor mye ansvar må folk ta for egne avgjørelser og dømmekraft. Det kan diskuteres. Han er ikke farligere enn hva folk gjør han til. Det er jo sannheten. Noen ganger er det helt naturlig å snakke i generelle vendinger. Det kommer an på sammenhengen. Jeg tror ingen ikke skjønner at det ikke alltid er unntak, og at det alltid handler om en prosentdel. Sånt må ikke understrekes, men avhengig av tema. Det er aldri naturlig å snakke generelt når vi snakker om noe så uvesentlig som nasjonalitet, når vi snakker om holdninger. Holdninger er ikke knytter opp mot hvilket land du er født i. Det er like teit å si «nordmenn er rasister» som det er å si «pakistanske menn er kvinnehatere». Anonymkode: 0c31a...15f
Gjest NotNaomi Skrevet 4. september 2022 #43 Skrevet 4. september 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Det er aldri naturlig å snakke generelt når vi snakker om noe så uvesentlig som nasjonalitet, når vi snakker om holdninger. Holdninger er ikke knytter opp mot hvilket land du er født i. Det er like teit å si «nordmenn er rasister» som det er å si «pakistanske menn er kvinnehatere». Anonymkode: 0c31a...15f Han snakker jo om sin opplevelse i og fra Norge her. Da blir det jo naturlig å formulere seg på den måten.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. september 2022 #44 Skrevet 4. september 2022 (endret) NotNaomi skrev (17 timer siden): Slettet sitat. Admin Klarer du ikke se at det er noe helt særlig å tre inn i en familie som kongefamilien og at det ikke kun er forskjell på en fra USA og en nordmann? Selvsagt er det kulturforskjeller mellom Norge og USA , dette handler om at det fører med seg visse sagte og usagte regler og forventninger når man er en del av den familien og særlig i forhold til hvordan man ter seg og ytrer seg i offentligheten. Endret 5. september 2022 av Admin Innlegget er ryddet for slettet sitat, svaret blir stående da det sporer tilbake på trådens tema.
Gjest NotNaomi Skrevet 4. september 2022 #45 Skrevet 4. september 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Klarer du ikke se at det er noe helt særlig å tre inn i en familie som kongefamilien og at det ikke kun er forskjell på en fra USA og en nordmann? Selvsagt er det kulturforskjeller mellom Norge og USA , dette handler om at det fører med seg visse sagte og usagte regler og forventninger når man er en del av den familien og særlig i forhold til hvordan man ter seg og ytrer seg i offentligheten. Han er sammen med ei prinsesse som jo på sin måte HAR trådd ut av kongefamilien. Det er en grunn til at hun gjorde det, og hun har valgt sin mann. Skal ikke hun kunne velge hvem hun vil? Hun er jo uansett en del av kongefamilien selv om hun ikke har noen plikter lenger i den forbindelse.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. september 2022 #46 Skrevet 4. september 2022 NotNaomi skrev (8 minutter siden): Han er sammen med ei prinsesse som jo på sin måte HAR trådd ut av kongefamilien. Det er en grunn til at hun gjorde det, og hun har valgt sin mann. Skal ikke hun kunne velge hvem hun vil? Hun er jo uansett en del av kongefamilien selv om hun ikke har noen plikter lenger i den forbindelse. https://www.kongehuset.no/seksjon.html?tid=27567&sek=26954 Hun er helt tydelig en del av kongefamilien og hun har de foreldrene hun har. Det medfører noe særlig.
Gjest NotNaomi Skrevet 4. september 2022 #47 Skrevet 4. september 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden): https://www.kongehuset.no/seksjon.html?tid=27567&sek=26954 Hun er helt tydelig en del av kongefamilien og hun har de foreldrene hun har. Det medfører noe særlig. Ja men da har jo hun invitert han inn i familien. Hva mener du at hun skal gjøre? Velge noen som er lettere for norske folk å godta? Dette er hennes selvstendige valg.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #48 Skrevet 4. september 2022 NotNaomi skrev (18 minutter siden): Han er sammen med ei prinsesse som jo på sin måte HAR trådd ut av kongefamilien. Det er en grunn til at hun gjorde det, og hun har valgt sin mann. Skal ikke hun kunne velge hvem hun vil? Hun er jo uansett en del av kongefamilien selv om hun ikke har noen plikter lenger i den forbindelse. Hun har ikke trådt ut av kongefamilien. Anonymkode: 47b19...a9a
Gjest NotNaomi Skrevet 4. september 2022 #49 Skrevet 4. september 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hun har ikke trådt ut av kongefamilien. Anonymkode: 47b19...a9a Nei, så da har hun invitert han inn i familien. Hun kan ikke velge ut fra hva norske folk forventer eller ønsker.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. september 2022 #50 Skrevet 4. september 2022 NotNaomi skrev (1 minutt siden): Ja men da har jo hun invitert han inn i familien. Hva mener du at hun skal gjøre? Velge noen som er lettere for norske folk å godta? Dette er hennes selvstendige valg. Jeg mener at hun burde ha tenkt seg nøye om hvorvidt hun burde stått bak en mann som Durek. Da tenker jeg på hva han tjener penger på, hvordan han ytrer seg og hvordan han bruker sin påvirkningskraft. Det er ikke alle som passer inn i Kongefamilien. Hun har satt familien i en veldig vanskelig situasjon og det er ingen gode svar på hvordan det best kan løses. Kongehuset bør sette krav og si klart i fra hva de ikke vil godta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå