Gå til innhold

Gjort et dårlig valg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp begynt i ny jobb og føler det er helt feil. Angrer sånn på valget mitt. Har vondt i magen. Jeg valgte tilsvarende feil for 3 år siden, da byttet jeg tilbake til tidligere jobb ved oppsigelse i prøvetiden. 

Folkene er hyggelige, men det er arbeidsoppgavene som er utfordringen. Vil være anonym, så vil ikke si for detaljert. Men føler det er så dårlig kvalitet at jeg faglig ikke kan stå inne for det, og det er ikke mulig å endre på det da rammebetingelsene er låst. 

Trengte bare å få det ut, ventilere litt.

Jeg føler meg så dum, valgte det selv. Jeg burde ha undersøkt bedre. Vet ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: 49685...a79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten må du ta kampen og tørre å stå opp og få fokus på det at kvaliteten nå er så dårlig at du faglig ikke lenger kan stå inne for det...

...eller... så er det vel opplagt at det er jobbytte som igjen må til.

Lykke til! :)

Anonymkode: 95228...a43

Skrevet

Jeg får ikke gjort noe vesentlig med kvaliteten på den oppgaven jeg har blitt satt på (prosjekt som vil vare i mange år) det har med kontrakten å gjøre. Men jeg kan evt. be om å bli satt på noe nytt  hvor jeg kan være med på fra starten av. Men som ny i firmaet er jeg neppe først i køen. 

Er så sint på meg selv, jeg burde ha forutsett det. 

Har skikkelig vondt i magen og dårlig matlyst av dette. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg får ikke gjort noe vesentlig med kvaliteten på den oppgaven jeg har blitt satt på (prosjekt som vil vare i mange år) det har med kontrakten å gjøre. Men jeg kan evt. be om å bli satt på noe nytt  hvor jeg kan være med på fra starten av. Men som ny i firmaet er jeg neppe først i køen. 

Er så sint på meg selv, jeg burde ha forutsett det. 

Har skikkelig vondt i magen og dårlig matlyst av dette. 

Ikke vær så streng med deg selv på det her, shit happens, rett og slett. Be om å få ny oppgave, eller bytt jobb. Vi er heldigvis kommet så langt frem i tid at vi ikke MÅ bli i én jobb hele livet.

Anonymkode: 92628...133

Skrevet

Takk for svar. Jeg klarer ikke se klart nå. Jeg har bare vært i jobben i få uker, men jeg har veldig mye erfaring i faget mitt. Føler jeg må la det gå litt mer tid før jeg spør om å få bli satt på noe annet.

Og hvis det er ikke går (tror de gjerne vil ha meg på den kjipe oppgaven da de mangler seniorer i faget), så får jeg vurdere å søke andre jobber. Synes det er flaut.

Skrevet

Meg igjen. Ny uke, men føles fortsatt feil.

Etter jobb i dag har jeg begynt å kladde nye jobbsøknader og lagd meg liste over firmaer jeg skal kontakte. 

Prøver å late som ingenting i den nye jobben, være positiv og gjøre oppgavene så bra som mulig.

Men klarer ikke få bort den vonde klumpen i magen, spiser lite og føler meg så mislykka. 

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men trenger å lufte hodet.

Skrevet

Jeg føler med deg, det er den verste følelsen. Så begynner man å kverne og det blir verre. Når betingelsene ikke kan endres og er feil så er det nok et godt valg å se seg om etter ny jobb, tenk heller hvor bra det er at du turte!Og så er det veldig bra om arbeidsmarkedet rundt deg er såpass at du kjapt kan få napp på noe nytt! Pust dypt inn og tenk at du faktisk har kort oppsigelsestid i prøveperioden, test ut jobben du er i samtidig som du søker på noe annet.

Anonymkode: ac9e2...70e

Skrevet

Takk for trøstende ord, det hjelper!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...