Anonym bruker Skrevet 5. september 2022 #26 Skrevet 5. september 2022 Min sønn ringte til legen om morgenen fordi han var syk. Fikk da spydig svar fra helsesekretæren om at han ikek hørtes SÅ syk ut, og han kunne ikke bare få legeerklæring over telefon. Hun sa han vær så god fikk komme og møte legen, og så "får vi se om han tror på deg". Et eksempel på hvor dårlig mange mennesker behandles bare fordi de er ungdommer Anonymkode: 6af55...5ca
Anonym bruker Skrevet 5. september 2022 #27 Skrevet 5. september 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Min sønn ringte til legen om morgenen fordi han var syk. Fikk da spydig svar fra helsesekretæren om at han ikek hørtes SÅ syk ut, og han kunne ikke bare få legeerklæring over telefon. Hun sa han vær så god fikk komme og møte legen, og så "får vi se om han tror på deg". Et eksempel på hvor dårlig mange mennesker behandles bare fordi de er ungdommer Anonymkode: 6af55...5ca Det er det absolutt ikke. Det er et helt vanlig krav å faktisk møte legen - enten personlig eller video, når man vil at legen skal dokumentere at man er syk. Anonymkode: c9327...b6b
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 5. september 2022 #28 Skrevet 5. september 2022 Anonym bruker skrev (På 4.9.2022 den 8.52): Men de 10% er vel betegnet til de gangene man er syk. Lappen bør man klare å få tatt etter skoletid og i ferier. Det var fraværsgrense på slutten av 90- tallet også, da jeg gikk på videregående, og selv om den da var på 15% var det ingen som fikk legeerklæring fordi man har syk en dag. Tror ikke det hadde hjulpet heller. Varsel om for mye fravær fikk vi på 10% og det var kun de som skulket som var i nærheten av den grensen. Anonymkode: e25e1...d28 Ta lappen utenom skoletiden? Det er svært sjeldent en mulighet. De fleste som tar lappen er skoleungdom, og de fleste kjøreskoler har kjøretimer på dagtid/skoletid. Anonym bruker skrev (På 4.9.2022 den 8.01): Barnet ditt er vel voksen nok til p kunne hå til legen selv? Man trenger ikke følge så store barn til legen. Anonymkode: c9327...b6b Jeg vet ikke hvordan det er med HI, men selv om ungdom kan gå inn til legen alene, så betyr det ikke at de kan komme seg til legen. Mange må kjøres.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2022 #29 Skrevet 5. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nå ble jeg litt nysgjerrig på hvilken linje det var? Jeg kjenner ikke til noen linjer som har 8-timers skoledag hver eneste dag, i hvert fall har ingen av linjene på skolen jeg jobber på så mange timer pr. uke. Vi har elektro, bygg, design, helse og tipp. Anonymkode: 90778...dd2 Hun gikk barne og ungdomsarbeider. Når jeg tenker meg om sluttet de 14.15 annenhver tirsdag. Men alikevel ikke nok til å få det til å gå opp Anonymkode: f92c2...ff7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå