Gå til innhold

Hvor mange pizza spiser din familie?

Anbefalte innlegg

Vi skal bestille pizza, og bestiller alltid 1 pizza. Vi er 2 voksne og 2 barn på 8 og 12. Nå merker jeg at en pizza blir i det minste laget. Min venninne har like gamle barn som meg og bestiller tre pizza til sin familie på 4. Hvor mange pizza bestiller din familie? 

Anonymkode: e01da...10e

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144433526-hvor-mange-pizza-spiser-din-familie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Mine to foreldre, meg og mine to jenter som er 17og 19år bestiller en stor pizza. Da har ungene også noen ganger rester til skolematen. Nå er ingen av oss storspiste. 

En grandis kan jeg, mine foreldre og søster fortsatt dele. Mine unger spiser en halv hver og ene tantebarnet en alene, så stor forskjell på hvor mye folk spiser. Jeg har skjønt at jeg kommer fra en familie som er vant til å spise oftere enn endel andre og vi spiser ikke liker ikke å få den metthetsfølselsen i magen. Så vi spiser oss mette, men ikke slik at vi kjenner oss stapp mette i magen. 

Anonymkode: 6ba7f...671

Gjest NotNaomi
☆☆☆ skrev (46 minutter siden):

Ein stor til oss vaksne, Ein medium til ungane på 9 og 10. Dei har gjerne att eit pizzastykke kvar til frokost dagen etter, eg mistenker at dei bevisst sparar for å få pizza til frokost.

Smarte unger vil jeg si 😄

Gjest NotNaomi

Bestilte pizza en gang da vi var et par med 7 unger. Det holdt med to store. 

Nå når jeg bor for meg selv mer eller mindre, så holder en medium til to, tre måltider. Bruker ikke å bestille det, for hjemmelaget er best, men det er lettvint og har gjort det et par ganger i sommer. Gode var de da. 

Annonse

1 stor og 1 medium til 3 voksne og en ungdom på 14.  Da holder det akkurat, blir ingen rester. Bruker å kjøpe 2 store så de kan få dagene etter også 😊

Mannen tror vi fortsatt har småbarn,  han kan finnepå å kjøpe én frossenpizza (type liten) til middag, som han mener vi skal dele alle 4.. Det er jo ikke nok til en av oss en gang 😅 

Anonymkode: 3dbd4...e2a

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

1 stor og 1 medium til 3 voksne og en ungdom på 14.  Da holder det akkurat, blir ingen rester. Bruker å kjøpe 2 store så de kan få dagene etter også 😊

Mannen tror vi fortsatt har småbarn,  han kan finnepå å kjøpe én frossenpizza (type liten) til middag, som han mener vi skal dele alle 4.. Det er jo ikke nok til en av oss en gang 😅 

Anonymkode: 3dbd4...e2a

Min mann er også fullstendig håpløs på å beregne mengde mat. Og du må ikke tro at han forsyner seg beskjedent om det er for lite mat.. Neida, han forsyner seg gjerne først og tar mer enn nok. Utrolig irriterende, ender med at jeg knapt spiser for at resten skal få. 

Anonymkode: d924f...6fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...