Gå til innhold

Har dere kjøpt inn ved til vinteren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye?

Vi har kjøpt 3 kubikk, og jeg lurer på om det holder gjennom vinteren.

I fjor var det helt tomt her på Østlandet, så det å kjøpe sekker etterhvert som det blir behov funker ikke lenger.. 

Anonymkode: 2cbf5...bad

Fortsetter under...

Skrevet

Kjøpte mye ved før, er usikker på hvor mye. Men nå har vi endelig fått oss varmepumpe. Lei av kaldt hus om morgenen. Nå skal det være 24 grader 24/7 hele vinteren😊

Anonymkode: a4a68...efa

Skrevet

Vi holder på å ordne oss ved selv. Satser på å ha omtrent 20m3 før vinteren setter inn, men vi er to familier sammen.

Anonymkode: 1e286...6b1

Skrevet

Ja, vi kjøpte ved før ferien.  Bor også på Østlandet og har kjøpt 7 storsekker med bjørk. Hadde egentlig tenkt å kjøpe enda litt mer, men fikk ikke tak i. Så vi har i tillegg kjøpt 2 storsekker med tørrgran som reservelager

Har også kjøpt to varmepumper nå, med det var 8 ukers ventetid på montering. De får vi da i slutten av oktober. Har også kjøpt ny vedovn med varmelagrende stein i toppen og kleberstein som monteres siste uka i september. Gruer meg likevel til vinterens strømregninger🙈 Men glad vi i alle fall har fått gjort det vi kan pr nå for å redusere regningene. 

Anonymkode: 51212...66a

Skrevet

Har kjøpt tre store sekker, i tillegg til at jeg hadde igjen fra i fjor.

Anonymkode: 40bcc...eb0

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Kjøpte mye ved før, er usikker på hvor mye. Men nå har vi endelig fått oss varmepumpe. Lei av kaldt hus om morgenen. Nå skal det være 24 grader 24/7 hele vinteren😊

Anonymkode: a4a68...efa

24 grader? DET er varmt! 

Og nei, vi har ikke kjøpt ved, vi har fra egen produksjon. 

Anonymkode: f03cd...1e1

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Vi holder på å ordne oss ved selv. Satser på å ha omtrent 20m3 før vinteren setter inn, men vi er to familier sammen.

Tørr ved? 

Anonymkode: 5b0a7...f4e

Skrevet

Vi har ved fra egen skog, heldigvis...

Anonymkode: bc69c...fc3

Skrevet

To storsekker. Har noe fra forrige sesong igjen. Det bør holde, litt avhengig av hvor kaldt det blir i vinter. 

Bestilte for flere måneder siden, da var det nesten tomt. Kostet 3750 nå, litt opp fra tidligere, men ingen upris når jeg ser andre steder. Har bestilt fra samme sted i lang tid og vet at dette er kvalitet, ett år kjøpte vi noe for å supplere fra ett annet sted. Det var ikke skikkelig tørr og hard ved, det er stor forskjell hvor lenge de holder da. 

Anonymkode: 944a9...bc2

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Tørr ved? 

Anonymkode: 5b0a7...f4e

Ja. Tør ved ferdig stablet. (Størrelsen på vedskjulet.)

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvis dere «ordner» den nå så er den nok ikke tørr til vinteren. Eller mener du at dere holder på å stable tørr ved inn i vedskjulet, som dere kløyvet i fjor?

Anonymkode: e1a0c...9cf

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis dere «ordner» den nå så er den nok ikke tørr til vinteren. Eller mener du at dere holder på å stable tørr ved inn i vedskjulet, som dere kløyvet i fjor?

Anonymkode: e1a0c...9cf

Vi har tillgang på en del tørgean. Det fungerer helt utmerket.

Skrevet

Ja, vi får fast hver høst fra en ved-bonde. 

Anonymkode: ac47b...424

Annonse

Skrevet

Har kjøpt og angrer på at jeg ikke bestilte mer.

Anonymkode: 04807...abd

Skrevet

Ikke kjøpt noe enda, men vurderer å kjøpe et par små sekker.
Det gikk tomt i butikken i fjor

Anonymkode: 3d73e...1c7

Skrevet

Har noe ved i garasjen, men har kjøpt varmepumpe i håp om at den alene skal holde det varmt i vinter. Huset er helt greit isolert, men har "hyttevinduer" som trekker litt. Spent på hvordan det funker. Ikke minst hvordan strømregningen blir. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Ja, vi kjøpte ved før ferien.  Bor også på Østlandet og har kjøpt 7 storsekker med bjørk. Hadde egentlig tenkt å kjøpe enda litt mer, men fikk ikke tak i. Så vi har i tillegg kjøpt 2 storsekker med tørrgran som reservelager

Har også kjøpt to varmepumper nå, med det var 8 ukers ventetid på montering. De får vi da i slutten av oktober. Har også kjøpt ny vedovn med varmelagrende stein i toppen og kleberstein som monteres siste uka i september. Gruer meg likevel til vinterens strømregninger🙈 Men glad vi i alle fall har fått gjort det vi kan pr nå for å redusere regningene. 

Anonymkode: 51212...66a

Så dere har brukt typ 60.000kr på å spare noen tusenlapper? 😳

Anonymkode: 2cf18...c27

Skrevet

Bestilte 3 paller eller hva det var før sommeren, med levering i oktober. Så her er vi klare 😅

Skrevet

Vi har varmepumpe men når det er skikkelig kaldt er det greit med tilskudd i form av vedfyring. Vi har kjøpt 2 storsekker og hadde en liggende fra ifjor, så det burde holde. Jeg skal likevel være forsiktig med bruk, skulle det bli virkelighet med strømrasjonering vil det skje senere på vinteren og da kan det være greit å ha noe liggende, for man vil garantert ikke få kjøpt noe da.

Anonymkode: 53e2b...3d8

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Du vet at både varmepumpe og ovn varer mer enn en seson?

Anonymkode: 4e526...abf

Skrevet

Har hentet det jeg får plass til i garasjen, men rgner med å måtte hente noen ladninger til i vinter siden det ikke er så mye plass når to mopeder og en bil skal være inni der. Svigersønn har masse ved som han skal bli kvitt, så vi henter når det passer seg (for å si det slik det haster ikke med å bli kvitt den, for den ligger fint på gården og han har ingen planer om å gjøre noe mere med den enn å legge kubbene inn i ovnen hos sin mor, hos meg, på hytta og mine foreldre) Så utrolig deilig å ha tilgang på ved i mange år fremover. 

Anonymkode: 62e16...cfd

Skrevet

Har hogd! 
Det var noen trær på tomta som måtte ned. Nå ligger de og tørker. 

Anonymkode: 2c321...3be

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

60 000 kr? Man får gode varmepumper til 8-9000 kr hvis man følger litt med og kjøper på tilbud, og vedovn trenger heller ikke bikke 10 000 kr, ink montering, hvis man følger med, så jeg vil tippe nærmere 30 000 kr enn 60 000 kr der, altså. Og det er gode investeringer som holder i mange år.

Anonymkode: bf017...876

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...