Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #1 Skrevet 2. september 2022 Og fikk vite at han har periodontitt. Betyr det at vi ikke bør kysse? Noen med erfaring? Anonymkode: 14e4b...5dd
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #2 Skrevet 2. september 2022 Selvfølgelig kan dere kysse... Det er en tannkjøttsykdom hvor tannkjøttet løsner fra tennene og danner "lommer" hvor det blir bakterier nedi og dermed betennelser. Det er ikke smittsomt. Det er vel flere grunner til at man får denne sykdommen, og arv er en av dem. Jeg har det, mamma har det, morfar hadde det osv. Morfar mistet tennene og måtte ha gebiss, sånn er det heldigvis ikke lenger. Nå går man til tannlege eller spesialist en gang eller to i året og renser nedi lommene og gjør en jobb selv med tanntråd og mellomromsbørster for å holde infeksjoner borte. Da jeg fikk diagnosen ble det tatt bakterieprøver fra lommene og jeg fikk antibiotika for å ta akkurat de bakteriene som var der. Så gikk jeg først med tre måneders mellomrom for å rense, så et halvt år, og nå en gang i året. Jeg har ikke noe infeksjon lenger, den forsvant med antibiotikaen, og med mellomromsbørster og tanntråd holder jeg det rent så det ikke kommer tilbake. Anonymkode: f1f59...4ae
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #3 Skrevet 2. september 2022 Så godt å høre. Takk for langt og informativt svar. 🙂 Anonymkode: 14e4b...5dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå