Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #1 Skrevet 2. september 2022 Hei. Jeg har skrevet her før om at jeg har byttet jobb og kjenner at det er helt feil. Blir for stille og rolig og kjedelig. Jeg har vært i kontakt med den gamle lederen min og sagt hvorda det er. Nå har de utlyst en stilling og de vil ha meg tilbake jeg vurderer sterkt å søke, minuset er reiseveien,men hvor mye skal det bety? Nå har jeg 15-20 min, kommer an på rush, på den gamle jobben 40 min, uten kø. Hva ville du gjort? Nå sitter jeg å kjeder meg og syns ikke de nye kollegaene er så himla morsomme, de er så treige, ler aldri osv. Hva ville du gjort? Anonymkode: 30f7e...00b
Gjest NotNaomi Skrevet 2. september 2022 #2 Skrevet 2. september 2022 (endret) Hadde byttet. Miljøet er jo viktig som bare det, og å kjede seg på jobb hadde jeg bare ikke taklet. Eller, jeg hadde en jobb hvor jeg gjorde akkurat det, så taklet må man iblant, men har man et valg så er ikke det vanskelig å ta. I bilen kan du jo høre på podcast. Null problem. Endret 2. september 2022 av NotNaomi
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #3 Skrevet 2. september 2022 NotNaomi skrev (6 minutter siden): Hadde byttet. Miljøet er jo viktig som bare det, og å kjede seg på jobb hadde jeg bare ikke taklet. Eller, jeg hadde en jobb hvor jeg gjorde akkurat det, så taklet må man iblant, men har man et valg så er ikke det vanskelig å ta. I bilen kan du jo høre på podcast. Null problem. Det var digg å ha de minuttene i bilen til å spille musikk osv før man henter unger, litt egentid. Takk for svar😊alle rundt meg sier jeg er dust som i det hele tatt vurderer det, de tenker at det må være så digg med kort reisevei. Joda,men når du da sitter å kjeder deg 7,5 time så er ikke de 15 min verdt det. Men det er jo ikke de som skal jobbe, det er jo meg. Hi Anonymkode: 30f7e...00b
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #4 Skrevet 2. september 2022 Bytt tilbake til den gamle jobben! Jeg gjorde nettopp det samme;) Anonymkode: bea85...6de
tante grusom master of law Skrevet 2. september 2022 #5 Skrevet 2. september 2022 Jeg hadde helt klart byttet tilbake! Trivsel på jobb er mye viktigere enn å spare noen stakkars minutter på reisetid.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #6 Skrevet 2. september 2022 En kamerat av meg byttet akkurat tilbake til en jobb med mye lavere lønn... Han hadde et vikariat som han trivdes utrolig godt i, men det var ganske dårlig betalt. Så fikk han tilbud om en fast stilling, mye bedre betalt og en del frynsegoder som firmabil, mobil osv. Han tok lykkelig jobben, men ble lavere og lavere i humør og livsglede. Han fikk gode kollegaer i den nye jobben, men arbeidsoppgavene likte han dårlig og han følte liksom aldri at han gjorde noen forskjell.. Så møtte han sjefen han hadde i vikariatet helt tilfeldig, og sa mest på spøk at om du kan skvise meg inn så kommer jeg på dagen. Den gamle sjefen tok det helt seriøst og ba han komme innom til uka. De opprettet en stilling til han, fordi han hadde gjort en så god jobb der og de gjerne ville ha han tilbake. Min kamerat gikk med glede tilbake. Sa farvel til frynsegodene i den nye jobben og gikk ned i lønn, men nå gleder han seg til hver dag på jobb igjen og føler han har en meningsfylt jobb hvor han virkelig betyr noe. Konklusjonen er at trivsel er det absolutt viktigste. Vi bruker så stor del av livet vårt på jobb, og selv om vi jobber for å finansiere fritiden vår så er timene på jobb utrolig viktige altså. Anonymkode: 3b6de...554
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #7 Skrevet 2. september 2022 Tusen takk for fine svar og at dere forstår meg😊som sagt så hører jeg bare at nå tuller jeg fælt osv som tenker det. Så godt å høre at noen forstår meg. Så da må jeg bare ta praten med samboer, han tenker spare bilen, strøm osv😂 Hi Anonymkode: 30f7e...00b
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #8 Skrevet 2. september 2022 Hadde helt klart byttet tilbake. Det er supert med kort reisevei, men trivsel på jobb er jo mye viktigere! Anonymkode: d7d8a...37a
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #9 Skrevet 2. september 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Hadde helt klart byttet tilbake. Det er supert med kort reisevei, men trivsel på jobb er jo mye viktigere! Anonymkode: d7d8a...37a Takk😊 Hi Anonymkode: 30f7e...00b
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #10 Skrevet 2. september 2022 Been there done that. reisevei var ikke noe forskjell riktignok og jeg fikk en litt anderledes stilling men nyjobben var ikke så gøy som jeg trodde. byttet tilbake og har aldri angret. Anonymkode: 92f79...8d6
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #11 Skrevet 2. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Been there done that. reisevei var ikke noe forskjell riktignok og jeg fikk en litt anderledes stilling men nyjobben var ikke så gøy som jeg trodde. byttet tilbake og har aldri angret. Anonymkode: 92f79...8d6 Takk for svar. Så bra at det blei bra da. Jeg var veldig syk i fjor og brukt 1 år på komme meg, møtte veggen, så alt var svart og jeg syns den gamle jobben var skikkelig dritt. Så når jeg søkte i vinter og fikk den nye jobben så tenkte jeg at alt ble bra med kort reisevei, jeg var faktisk ikke ved min fulle fem da heller, det ser jeg nå som jeg er frisk igjeg. Så før ferien og etter ferien før jeg begynte i den nye jobben så kjente jeg på en glede, mestring og at ting var bra på den gamle jobben. Men da var det jo for sent. Og de gamle kollegaene mine er helt supre. Savner de. Ha en fin kveld dere, og takk for alle svar😊 Hi Anonymkode: 30f7e...00b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå