Gå til innhold

Gratis snacks som er sunnere enn annet.

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
Skrevet

Hvis du har poteter til middag, er dette så og si gratis snacks dagen etter. Ble servert på noen puber der jeg er fra: 

Legg potetskrellet i salt vann til dagen etter. Bruk helst grovt skall, og ta det opp og tørk godt. Ha folie på en stekeplate, legg skallstrimlene utover, og unngå at de ligger oppå hverandre fordi det blir mindre crispy da, men er godt for det da. Risle olivenolje over og bland skallet så alt får olje på seg. Ha på salt og paprikapulver og/eller annet krydder du liker. Stek i 15 min på 190° 

Skallet på poteter er næringsrikt, så dette er mye sunnere ( og bedre ) enn vanlig chips! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at det er sunnere? En stor del av vitaminene vil jo bli ødelagt av dyrkingen og både olje og saltinnholdet blir jo høyt.

Anonymkode: 2eb5d...f05

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Er du sikker på at det er sunnere? En stor del av vitaminene vil jo bli ødelagt av dyrkingen og både olje og saltinnholdet blir jo høyt.

Dyrking? 

Saltinnhold bestemmer man jo selv. Ja, jeg er jo helt sikker på at det er sunnere enn den vanlige friterte chipsen.

Skrevet
NotNaomi skrev (1 time siden):

Dyrking? 

Saltinnhold bestemmer man jo selv. Ja, jeg er jo helt sikker på at det er sunnere enn den vanlige friterte chipsen.

Dyrking skulle vært steking.

Skrevet

Nam! Takk!

Anonymkode: be4a2...224

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Dyrking skulle vært steking.

Okay. Nei, jeg tror ikke så mye forsvinner ved steking. Uansett så er jo vanlig chips både dyrt og sykt usunt da. Poteter er jo ikke så veldig sunt i seg selv, i motsetning til skallet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er ikke varmebehandlingen som ødelegger vitaminene, det er lagring. Når det gjelder poteter, altså.

Anonymkode: 3ad54...194

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...