Gå til innhold

Overgangsalder: dine erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke symptomer har du?
Noen her som bruker hormontilskudd for å lette plagene? Hva bruker du i så fall, og hvordan hjelper det (hvis det hjelper)?
Har du opplevd at hormontilskudd øker sexlysten, for eksempel?

Anonymkode: ca814...091

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde egentlig ikke andre symptomer enn dårlig søvn og tørr/sår skjede. Og så hadde jeg en veldig kort periode med hetetokter, men dette løste jeg med hjelp av rødkløvertilskudd. 

Nå har jeg startet på hormonplaster, men det er pga osteopeni. Men jeg kjenner at tørrheten i skjeden allerede har hjulpet seg, så det er jo positivt. Negativt er at jeg har fått veldig ømme bryst. 

Skrevet
HvittHus skrev (49 minutter siden):

Jeg hadde egentlig ikke andre symptomer enn dårlig søvn og tørr/sår skjede. Og så hadde jeg en veldig kort periode med hetetokter, men dette løste jeg med hjelp av rødkløvertilskudd. 

Nå har jeg startet på hormonplaster, men det er pga osteopeni. Men jeg kjenner at tørrheten i skjeden allerede har hjulpet seg, så det er jo positivt. Negativt er at jeg har fått veldig ømme bryst. 

Takk for svar! Det var egentlig veldig likt mine symptomer. Jeg har undret meg over at jeg har merket så lite til overgangsalderen. Men jeg har lyst til å prøve f eks hormonplaster fordi venninner har hatt så god effekt av det.
Også fordi det forebygger benskjørhet

Anonymkode: ca814...091

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...