Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #1 Skrevet 2. september 2022 Jeg har alltid vært ok slank....hadde en runde med anorexi i ungdomsårene. Når vi fikk første gikk jeg opp i vekt og etter tredje var jeg feit. Mannen og....alt for glad i søt mat og snop. For noen år siden gikk jeg ned veldig veldig veldig mye. Var slank, kunne kjøpe klær i vanlige butikker og likte å stresse opp fjellsider. Sakte men sikkert begynte kiloene og komme tilbake og jeg bare ga opp.....nå er jeg over femti, tyngre enn noen gang og ser ikke ut. Men likevel greier jeg ikke gjøre noe med det. Leser stadig vekk om kiloene som er umulige å få av etter overgangsalder og gir bare opp. Peser etter en tur i trappa og klærne sitter så trangt at bare det i seg selv burde være motivasjon nok. Har veldig lite venner her vi bor og har lyst å være med i feks strikke kafe treff osv men dropper det for hvem vil vel være med venn med hun feite? Det er så tragisk at jeg har ikke ord, men hvordan i helsiken snu det?? Bunnen ble nådd denne uka når bunaden som var sydd ut x2 ikke kom på om det stod om livet...så i konfirmasjonen til vårt barn får jeg ikke brukt den. Og da vil jo alle skjønne hvorfor og det er så flaut at jeg vil grine. Spark meg i ræva noen! Anonymkode: c9beb...dff
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #2 Skrevet 2. september 2022 Får deg litt selvtillit. Gå naken, se deg i speilet å si til deg selv at du er fin. Det funker, og så er det gratis. Anonymkode: bdb07...e45
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #3 Skrevet 2. september 2022 Skaff deg er PT. Eller avtal med en venninne som kanskje også vil komme i form, så gjør dere det sammen. Anonymkode: e3678...0a3
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #4 Skrevet 2. september 2022 Det er ikke umulig å gå ned etter overgangen, det er tøys. Man legger gjerne på seg litt, og da i snitt 5 kg, etter overgangen, fordi man taper litt muskelmasse og har litt lavere forbrenning, men så enormt stor forskjell er det ikke. Du må ta et valg, enten godta at du har blitt rundere i kanten, eller gå ned. At ingen vil være venn med hun feite vet du selv at er tull og tøys det også, eller mener du seriøst at du ikke liker personligheten til overvektige mennesker? Har du ingen overvektige i familie og omgangskrets som du liker? Velger du de bort fordi du ikke orker å være venn med noen som har litt for mye polstring? Det er ikke sunt å være for overvektig, det påvirker helsa vår, så er det snakk om veldig mange kilo så bør en jo ta tak. Men litt overvektig er ikke farlig, i følge statistikken lever faktisk de med 10-15 kg for mye lenger enn de som er magre Skal du ned i vekt er det kosthold som gjelder, skal du bli sunn er det mosjon. Begynn litt smått så du ikke svelger over mer enn du klarer gjennomføre. Gå turer, nyt høsten, kjenn at kroppen virker. Det skal så lite til. Jeg er også for tung, og i vinter kjøpte jeg meg hund. Det er helt utrolig hvor fort man merker fremgang altså. Jeg startet jo med å rusle litt i gata her med den lille valpen også har vi gradvis ettersom den vokser utvidet. I går kveld var mannen og jeg ute og gikk 4 km med hunden uten at jeg peste som en hval Jeg har gått ned 10 kg, og skal ned 15-20 kg til, det må jeg ta med kosten. Det er vanskelig, men ikke umulig, selv om jeg er forbi overgangen jeg også. Mitt yngste barn konfirmeres neste år, og da skal bunaden på. Du får sette deg et mål du også, kanskje passer ikke bunaden nå i høst, men til 17.mai neste år skal du stolt vise den frem igjen. Anonymkode: 9d4e1...706
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #5 Skrevet 2. september 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Får deg litt selvtillit. Gå naken, se deg i speilet å si til deg selv at du er fin. Det funker, og så er det gratis. Anonymkode: bdb07...e45 Haha, det har hvertfall motsatt effekt på meg. Med klær på kan jeg lure meg selv til å tro at jeg godtatt ser ok ut. Uten klær ser jeg jo at det ikke stemmer. Å studere kroppen øker ikke selvtilliten fir å si det sånn. Nå bryr jeg meg ikke stort heller da.de som må se meg uten klær for tåle det de ser... Anonymkode: 9e613...6cf
Gjest NotNaomi Skrevet 2. september 2022 #6 Skrevet 2. september 2022 Ærlig talt HI, du er en godt voksen dame! Det sitter tenåringer og skriver som du gjør, og de er da i den mest usikre perioden i livet sitt!! Spør du helt seriøst hvem som vil være "venn med hun feite?" Jeg tenker at du bør sette på noe avslappende instrumentalmusikk og propper i ørene, og så gå litt inn i deg selv. For jeg tror du er full av fordommer og negative tanker om andre mennesker. Dermed tror du faktisk at voksne folk sitter og ekskluderer andre fordi de er "feite", fordi slike ting vil du selv gjøre. Ta deg selv i nakken sier jeg bare.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #7 Skrevet 2. september 2022 Du kan godt hate din egen kropp uten å komme med hatefulle og komplett idiotiske ytringer på nett altså. "Hvem vil vel være venn med hun feite?" skriver du helt uten skam, og uten å tenke på hvem som leser dette. Skjerpings, dette er bare flaut. Anonymkode: 6a3dc...bdf
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #8 Skrevet 2. september 2022 Hvordan kroppen din ser ut er et mindre problem her. Hovedproblemet er at du ikke virker å ha det godt med deg selv, du fremstår som full av depresjon og selvforakt. Det er ingen normalt oppegående mennesker som har problemer med å være venn med "hun feite", hvis hun er trivelig å omgås. Det virker som du har det vondt, og var jeg deg ville jeg startet med det psykiske, fremfor å sette i gang med en ny slankekur. Mange ender opp med evig jojo-slanking som bare forverrer selvfølelsen. Kan du gjøre noe for å få det bedre med deg selv? Finne en god psykolog? Begynne med yoga? Livsstilsendringer kan være bra, men du bør satse på endringer som er bra for deg, og som er langsiktige. Spise litt sunnere, bevege seg mer. Å gå ned mye i vekt på kort tid er ingen god plan, de aller fleste som prøver den metoden går opp igjen og vel så det. Anonymkode: 8bc05...ce5
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #9 Skrevet 2. september 2022 NotNaomi skrev (2 timer siden): Ærlig talt HI, du er en godt voksen dame! Det sitter tenåringer og skriver som du gjør, og de er da i den mest usikre perioden i livet sitt!! Spør du helt seriøst hvem som vil være "venn med hun feite?" Jeg tenker at du bør sette på noe avslappende instrumentalmusikk og propper i ørene, og så gå litt inn i deg selv. For jeg tror du er full av fordommer og negative tanker om andre mennesker. Dermed tror du faktisk at voksne folk sitter og ekskluderer andre fordi de er "feite", fordi slike ting vil du selv gjøre. Ta deg selv i nakken sier jeg bare. Oi du oser jo bare empati som vanlig. Hyggelig å se at du tror du kjenner meg. Anonymkode: c9beb...dff
Gjest NotNaomi Skrevet 2. september 2022 #10 Skrevet 2. september 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Oi du oser jo bare empati som vanlig. Hyggelig å se at du tror du kjenner meg. Anonymkode: c9beb...dff Akkurat. Ble ikke spesielt overrasket over at det var deg. Så hadde jeg jo åpenbart et poeng eller to. Og nei, jeg har ikke empati med fordømmende mennesker som hater seg selv og andre. For å ha empati må det være en faktor av gjenkjennelse. Og den faktoren fins ikke her. Jeg skjønner ikke engang at du forventet empati fra noen egentlig.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #11 Skrevet 2. september 2022 Jeg har to tjukke venninner. Kjempefine damer som jeg er så glad i. Slanketips kan jeg ikke komme med for det har jeg lite greie på. Anonymkode: 17941...488
Anonym bruker Skrevet 3. september 2022 #12 Skrevet 3. september 2022 Så mange ekle svar. Du har min empati❣️ Anonymkode: cf48b...913
Gjest Danida Skrevet 3. september 2022 #13 Skrevet 3. september 2022 NotNaomi skrev (22 timer siden): Jeg skjønner ikke engang at du forventet empati fra noen egentlig. Ikke det? Det er faktisk helt normalt å forvente at normale mennesker har normale sjelsevner, altså. Og én av de sjelsevnene er innlevelse.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2022 #14 Skrevet 3. september 2022 Slutt å være så jævelig selvopptatt. Anonymkode: f0921...937
Anonym bruker Skrevet 3. september 2022 #15 Skrevet 3. september 2022 NotNaomi skrev (23 timer siden): Akkurat. Ble ikke spesielt overrasket over at det var deg. Så hadde jeg jo åpenbart et poeng eller to. Og nei, jeg har ikke empati med fordømmende mennesker som hater seg selv og andre. For å ha empati må det være en faktor av gjenkjennelse. Og den faktoren fins ikke her. Jeg skjønner ikke engang at du forventet empati fra noen egentlig. Du er et skrekkelig menneske! Anonymkode: 05640...2ff
Gjest NotNaomi Skrevet 3. september 2022 #16 Skrevet 3. september 2022 Danida skrev (1 time siden): Ikke det? Det er faktisk helt normalt å forvente at normale mennesker har normale sjelsevner, altså. Og én av de sjelsevnene er innlevelse. Kan du forklare hva sjelsevner er?
Gjest Danida Skrevet 3. september 2022 #17 Skrevet 3. september 2022 NotNaomi skrev (25 minutter siden): Kan du forklare hva sjelsevner er? Store Norske Leksikon kan det. Tidligere vurderte man (innen jussen) om en person hadde mangelfullt utviklede sjelsevner eller varig svekkede sjelsevner, og i ordet ligger en symbiose av ting: «Betegnelsen varig svekkede sjelsevner tilsvarte ingen psykiatrisk diagnose. Den ble i strafferetten brukt om personer som opprinnelig har vist en noenlunde normal psykisk tilstand, denne er imidlertid senere av forskjellige grunner (hjerneskade, alkoholisme og så videre) endret slik at det foreligger en svekkelse som kan betegnes som varig, dvs. langvarig, ikke nødvendigvis stedsevarig. Også tilstander som alderdomssvekkelse eller defekter etter paralysis generalis kan komme inn under betegnelsen. Intelligensnivået kan ikke tillegges avgjørende betydning; den rettspsykiatriske bedømmelse vil avhenge av en helhetsvurdering av vedkommendes personlighet, og mangler ved følelses- og viljeliv kan spille like stor rolle som intelligensmangel.»
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå