Gå til innhold

Fillets for å fjerne «røykelinjer»

Anbefalte innlegg

ulenissen skrev (9 minutter siden):

For så mye følelser kan da umulig andre sitt valg skape om det ikke er noen underliggende og undertrykte følelser dersom man blir så provosert. Jeg klikker da ikke i vinkel om naboen maler stuen sin i en farge jeg synes er stygg og aldri ville hatt i hjemmet mitt, med mindre jeg faktisk har store problemer med naboen, eller egentlig er litt misunnelig på den romslige økonomien hans som gjør at han kan pusse opp igjen, når jeg ikke har råd men lyst…

Men nå har jo du svært sterke følelser ovenfor dem som reagerer på dette? Hva forteller det om deg? Og hvor ofte opplever du at folk klikker i vinkel over andres valg?

Anonymkode: de486...31e

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Men nå har jo du svært sterke følelser ovenfor dem som reagerer på dette? Hva forteller det om deg? Og hvor ofte opplever du at folk klikker i vinkel over andres valg?

Nei, har igrunn ikke så sterke følelser ovenfor dem som reagerer. Men lar meg fascinere og underholde og fundere over hvordan de kan ta sånn på vei over andre sitt valg. Er heldigvis sjelden folk klikker i vinkel i det daglige. Men på internett ser man det stadig vekk. Feks er det utolig hvor provosert innvandrere eller muslimer er for enkelte, samme med l-biler. Ok, du liker ikke l-bil, da kjøper du noe annet. Hvorfor bli så sinna?

ulenissen skrev (30 minutter siden):

For så mye følelser kan da umulig andre sitt valg skape om det ikke er noen underliggende og undertrykte følelser dersom man blir så provosert. Jeg klikker da ikke i vinkel om naboen maler stuen sin i en farge jeg synes er stygg og aldri ville hatt i hjemmet mitt, med mindre jeg faktisk har store problemer med naboen, eller egentlig er litt misunnelig på den romslige økonomien hans som gjør at han kan pusse opp igjen, når jeg ikke har råd men lyst…

Jeg ser ingen som har klikket i vinkel her så den sammenligningen blir for tynn. Det går an å være kritisk uten å være bitter eller misunnelig. Hadde jeg ønsket å benekte alderen kunne jeg vel ha fylt opp huden selv også? 

Anonymkode: 6c437...315

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg har i sinnarynka, har tatt det i 5 år, og som deg liker jeg litt linjer i panna og rundt øynene. Nå har jeg fått ei dyp linje over ene øyebrynet , så mulig jeg må "utvide" botoxområdet til å virke der før det evt blir behov for filler i tillegg til botox. Mens botox ikke utgjør fare for "tetting" av blodårer og påfølgende fare for død hud, og forsvinner naturlig over en periode på uker til måneder, så kan filler kapsle seg inn og bli "evigvarende" på uønskede områder og man kan få forflytning til årer så både hud og nerver kan risikere permanent ødeleggelse. Vil derfor unngå det.

Jeg bruker også botox for "røykemunn" og leppeløft som har gjort at jeg ikke har fått flere linjer, og de som begynte og komme er heller svakere de perioder de synes. Jeg hadde 3 stik linjer inn mot leppa som var små, men veldig dype i tillegg til de linjene som på dårlige dager var synlige flere steder. (dager med ekstra tørr hud, sminken "klumpet seg" noen gang ol.....) Første gang tok jeg bittelitt filler i de tre dype linjene. Ikke noe fyll i selve leppene altså, så ikke noe trutmunn. Filleren fylte bare inn "gropa". Jeg var så heldig at jeg etter den tid ikke har fått disse linjene tilbake.  Botoxen har hjulpet der i tillegg til at filleren gav huden min akkurat nok "boost" til å reparere gropa selv.  Jeg har full bevegelse i munnen, må jobbe litt for å lage snurpetrutmunn og kan være trøblete og spise med teskje da munnen ikke beveger seg like mye som før, men det går greit. Det jeg forhindrer med botoxen rundt munnen er alle de snurpebevegelsene jeg gjør ubevisst, da alle slike bevegelser må "jobbes" med for å si det sånn. 

BOrtsett fra botox i sinnarynka, som så og si 100% reduserer muligheten for å myse med rynke mellom brynene,- så skal botoxen man setter i resten av ansiktet være av en så lav dose at man fortsatt kan bevege alt slik som før, men at man ikke klarer gjøre disse uten at man bestemmer seg for å gjøre det. Ta rynken over brynet mitt, jeg løfter ene brynet OFTE; og mye mer enn det andre, og det skjer ubevisst,- ergo har jeg fått en "varig linje" der. BOtox skal da gjøre at jeg kun får til å heve brynet om jeg VIL det,- og ikke ellers de tusen gangene om dag jeg sikkert gjør det! Akkurat som jeg gjør med det andre.

De med helt glatte panner uten bevegelse i ansiktet fra kinnben og opp har for mye botox. Og de har høy risiko for å få hengende øyelokk eller motsatt,  altså at ett eller begge bryn dras opp mot hårfestet (Permanent overrasket) siden botox KAN flytte på deg. Mindre doser flytter mindre på seg,- og OM det skulle skje blir ikke lammelsen like sterk. Men uansett,- botox går ut så det er ikke varig skade som man kan få med filler...Bare litt flaut den tid det evt varer....

Litt langt svar, men anbefaler uansett en seriøs behandler og hennes/hans anbefaling ut fra erfaringer og hvordan denne kjenner deg. Jeg vurderte litt fyll i leppene også, de er merkbart mindre med årene, og det er synlig forskjell på høyre og venstre side på overleppa mtp fylde. Ikke enormt, men irriterende nok. Min behandler frarådet det sterkt ut fra mine ønsker om å holde slike behandlinger hemmelig, samt være naturlig. Om noen år kan det være aktuelt, også med tanke på at leppene VIL bli enda mindre fyldig, og kanskje enda mer "skjevhet" kan oppstå, men pr.dd med de resultat jeg har med "Leppeløft og røykemunn" behandlingen så fant hun det ikke verdt det. Huden og ansiktet ser bra ut i forhold til alder.... Må vel tro henne da,- tenker jeg. Selv om bilder fra før og nå sier noe annet til meg :) 

Anonymkode: 0416f...ff7

Hvis det er trøblete å spise med teskje har du jo faktisk påført deg selv et handicap.

Anonymkode: 0e397...18b

ulenissen skrev (25 minutter siden):

Nei, har igrunn ikke så sterke følelser ovenfor dem som reagerer. Men lar meg fascinere og underholde og fundere over hvordan de kan ta sånn på vei over andre sitt valg. Er heldigvis sjelden folk klikker i vinkel i det daglige. Men på internett ser man det stadig vekk. Feks er det utolig hvor provosert innvandrere eller muslimer er for enkelte, samme med l-biler. Ok, du liker ikke l-bil, da kjøper du noe annet. Hvorfor bli så sinna?

Hva er en l-bil? Er det el-bil? 

Anonymkode: 9ff9e...0a6

Annonse

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jeg ser ingen som har klikket i vinkel her så den sammenligningen blir for tynn. Det går an å være kritisk uten å være bitter eller misunnelig. Hadde jeg ønsket å benekte alderen kunne jeg vel ha fylt opp huden selv også? 

Anonymkode: 6c437...315

Når man uttaler lignende ting som «slutt å bruke penger på tull, godta deg selv som du er» uten at det var det som ble spurt etter, så er det hakket over kritisk. Kanskje ikke klikke i vinkel, men ikke konstruktivt heller.

ulenissen skrev (34 minutter siden):

Når man uttaler lignende ting som «slutt å bruke penger på tull, godta deg selv som du er» uten at det var det som ble spurt etter, så er det hakket over kritisk. Kanskje ikke klikke i vinkel, men ikke konstruktivt heller.

Jeg må si at det i min verden er en himmelvid forskjell på å klikke i vinkel og å ikke være konstruktiv. Men det er nå kanskje bare meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...