Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #1 Skrevet 2. september 2022 Er det kun en av foreldrene som har rett til lønnet perm? Anonymkode: f5611...cfa
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #2 Skrevet 2. september 2022 Må begge sitte der? Kanskje søsken også skal være med. Jfr legevakt-tråden... Anonymkode: 01a81...4b7
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #3 Skrevet 2. september 2022 Da min ble operert i en alder av 3, så var det kun 1 foreldre som fikk sitte på overvåkinga. Anonymkode: e2a09...12d
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #4 Skrevet 2. september 2022 Du må i utgangspunktet bruke av sykt barn dagene dine, dette er en av tingene de skal brukes til. Begge foreldre kan bruke av sykt barn dagene samtidig om de vil, men da brukes jo disse dagene fort opp da. Pleiepenger må legen på sykehuset skrive "krav" til nav om, er egentlig helt lik som en sykemelding, men gjelder omsorg for barn. Det skal mye til at begge foreldrene får pleiepenger samtidig, men tror de kan skrive det om barnet er dødssykt. Jeg vil jo tro at om du får pleiepenger kan far bruke sykt barn, det er vel litt på kanten men jeg tror de fleste arbeidsgivere ville godtatt det altså. Det er stort sett vanlige mennesker, med vanlig empati, som er sjefer også... Da datteren min ble operert tok mannen fri uten lønn for å følge den dagen hun ble operert. Jeg lå på sykehuset sammen med henne og alt det der, men akkurat den dagen hun ble operert tok han fri uten lønn for å vente sammen med meg på utsiden. Anonymkode: fe8bd...f4d
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #5 Skrevet 2. september 2022 Begge trenger ikke sitte på oppvåkningen. Han kan ikke gå etter operasjonen, og er et stykke å kjøre. Greit å vert to når vi skal styre med rullestol og kjøring. HI Anonymkode: f5611...cfa
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #6 Skrevet 2. september 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Begge trenger ikke sitte på oppvåkningen. Han kan ikke gå etter operasjonen, og er et stykke å kjøre. Greit å vert to når vi skal styre med rullestol og kjøring. HI Anonymkode: f5611...cfa Da snakker han med sjefen sin. Enten tar han sykt barn dag eller han får permisjon, med eller uten lønn. Noen ganger er det praktisk å være to etter en operasjon, det er helt klart. Han har ikke krav på lønn, men har han en grei arbeidsgiver får han det likevel. Anonymkode: fe8bd...f4d
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #7 Skrevet 2. september 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Da snakker han med sjefen sin. Enten tar han sykt barn dag eller han får permisjon, med eller uten lønn. Noen ganger er det praktisk å være to etter en operasjon, det er helt klart. Han har ikke krav på lønn, men har han en grei arbeidsgiver får han det likevel. Anonymkode: fe8bd...f4d Takk for svar. Hi Anonymkode: f5611...cfa
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #8 Skrevet 2. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Må begge sitte der? Kanskje søsken også skal være med. Jfr legevakt-tråden... Anonymkode: 01a81...4b7 Du tenkte ikke at det var en grunn til at jeg spurte? Om du ikke kan svare ordentlig, så kan du heller droppe å svare. Anonymkode: f5611...cfa
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #9 Skrevet 2. september 2022 Det er forbløffende dårlig fantasi på folk her inne når de ikke en gang klarer å se for seg hvorfor to foreldre må være med av og til. Vi har også måtte være to et par ganger. Uansett, vi har fått løst det på ulike måter. Min mann har brukt omsorgsdag (sykt barn dag), mens jeg har fått innvilget permisjon med lønn hos min arbeidsgiver. Anonymkode: c64a3...356
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #10 Skrevet 2. september 2022 Begge kan ta sykt barn dag, men da blir det en dag mindre. Tror heller ikke begge får bli med inn. Jeg var med inn i operasjonssalen da datteren min ble operert. Var led helt til hun sovnet og var på oppvåkning da hun kom dit. Far fikk ikke være med (eller jeg da, om han hadde vært der). Men dette fikk vi beskjeden om på den forberedende samtalen ei uke før operasjon Anonymkode: 9282a...0d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå