Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #1 Skrevet 2. september 2022 Hvor lenge holdt dere på med dette? Er det vanlig å synge for 13 åring? Anonymkode: 67b1c...820
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #2 Skrevet 2. september 2022 Vi har lest på senga så lenge som mulig, eldste var vel rundt 12 da det dabbet av med interessen for å bli lest for og 8 åringen leser vi fortsatt for på senga. Anonymkode: 9c30a...c54
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #3 Skrevet 2. september 2022 Jeg har opplevd at 14-åringen forlangte nattasang. Jeg ser på det som et meget billig tryggingstiltak. Anonymkode: bf514...0a9
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #4 Skrevet 2. september 2022 Og broren min fikk høytlesning på senga til han var 16. Ikke fordi han ikke kunne lese selv, men han trengte å ha noen på rommet i den fasen. Han hadde mye angst for å sovne, skulle det vise seg. Anonymkode: bf514...0a9
Tekla123 Skrevet 2. september 2022 #5 Skrevet 2. september 2022 Så lenge barnet ønsker det, leser jeg. Vi synger ikke lenger, men leser og snakker om dagen vår. Barnet er 9.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #6 Skrevet 2. september 2022 Så lenge de vil? Det er jo veldig koselig. Og hva er problemet? Anonymkode: f4366...e6a
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #7 Skrevet 2. september 2022 Vi gjør det så lengene ungene vil. Elste ville lese selv fra ca 9 år. Synging sluttet vi med litt etter. Sitter fortsatt for prat og klem på sengekanten. Nå 12 år. Yngste ville lese selv fra ca 7-8 år. Snart 10 år og ønsker fortsatt prat og nattasang. Anonymkode: 553b9...d0c
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #8 Skrevet 2. september 2022 Synging på senga har vi aldri gjort, og lesing tok vi i stua med en unge i hver armkrok før sengetid. Det gjorde vi til godt opp i barneskolen. Nå hører de stort sett på lydbok på senga. Men følge til rommet, dra for gardina, småsaker litt på sengekanten og gi nattakos har vi gjort så lenge vi har fått lov. Gav seg vel en gang i løpet av ungdomsskolen. Yngste er 13 og går i 8.klasse, henne følger jeg flere dager enn jeg ikke gjør det. Noen ganger kommer hun bare ned i stua og sier natta og at hun bare går opp selv, men som regel følger jeg henne. Anonymkode: d738e...11b
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #9 Skrevet 2. september 2022 Jeg både synger og leser for min 12-åring fortsatt, og han er veldig tydelig på at han vi det selv. Jeg regner med at det tidsnok blir for barnslig for ham, så jeg gjør det så lenge han trenger det. Han er veldig engstelig for ikke å få sove, og jeg ser på det, i likhet med en av de over, som et billig tryggingstiltak. Også får vi litt tid sammen på slutten av dagen. Det er fint! Anonymkode: 46f3f...19b
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #10 Skrevet 2. september 2022 Her tok det en naturlig slutt da de ble en 8-9 år. Dvs. lesing gjorde vi, men da i stuen og ikke på sengekanten, og ikke eventyr, men bøker som Harry Potter ol. Anonymkode: de00c...6f3
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #11 Skrevet 2. september 2022 Vi leser enda for 9 og 11 åringen. Vi har aldri sunget på senga… men her liker de å synge i bilen 🤣 Anonymkode: 5b43d...8b6
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #12 Skrevet 2. september 2022 Jeg og 9 åringen løser kryssord når han legger seg. 6 åringen vil fortsatt både leses og synges til. Anonymkode: f616d...4e4
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #13 Skrevet 2. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg både synger og leser for min 12-åring fortsatt, og han er veldig tydelig på at han vi det selv. Jeg regner med at det tidsnok blir for barnslig for ham, så jeg gjør det så lenge han trenger det. Han er veldig engstelig for ikke å få sove, og jeg ser på det, i likhet med en av de over, som et billig tryggingstiltak. Også får vi litt tid sammen på slutten av dagen. Det er fint! Anonymkode: 46f3f...19b Jeg har en 15-åring som noen ganger må sove hos meg, til og med. Det er angstedempende og gir bedre nattesøvn. En gang sa jeg til ham at "du slår deg så godt til ro når du legger deg hos meg" og han svarte bare "det gjør du også". Og det er faktisk sant! Jeg hører pusten hans, og sovner selv som en stein. Anonymkode: ad8fd...686
the amazing spidermamma Skrevet 2. september 2022 #14 Skrevet 2. september 2022 Vi leser i hvert fall for våre barn på senga, jeg leser for 12-åringen og pappaen for niåringen. Synes det er veldig koselig, og det er en fin måte å avslutte dagen på. Det er stort sett mannen som synger her i huset, men det blir sjelden de klassiske nattasangene som vi sang da de var mindre.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2022 #15 Skrevet 2. september 2022 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Hvor lenge holdt dere på med dette? Er det vanlig å synge for 13 åring? Anonymkode: 67b1c...820 Hvis en 13 åring vil det, så er vel det bare koselig? Ungdommer trenger foreldre like mye som små barn. Anonymkode: ad3d4...09d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå