Gå til innhold

Hjelp, strømregning

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du felles faktura for nettleie og strøm og er strømstøtten fratrukket? Bor du på Sørlandet hvor prisen er høyest?

Vi har ikke fått vår regning, men har bare brukt 320 kWt. Det er uten varmtvann. Bor i leilighet på 150m2 og varmtvann er del av bygget, betaler jo for det også, men vet ikke eksakt forbruk.

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Tre uker i august, brukt 1800kwh , regning 7800😱 og da har vi passet på.  Hvordan skal det gå i vinter.

Hvordan gikk det med andre her?

Anonymkode: 4ca0f...3d2

Hvilket strømselskap har du? Har fått med meg at enkelte selskap, bl.a Agva, har stipulert forbruket på regningen som jo er mye høyere enn faktisk forbruk i sommer. Husk også at strømstøtten kommer på nettleien.

Anonymkode: f7b23...dce

Annonse

Oh, Shit. Det er mye. Vi har 850 kWh, regningen kommer på 4700 kr og jeg synes det var mye. Nylig flyttet inn i huset og jobber med å finne synderne om dagen. 

Har dere mulighet til å teste Tibber og Tibber pulse? Skal sjekke om vi kan installere en nå for å se hva som trekker strøm 😒

Anonymkode: ee059...235

Fornax skrev (3 minutter siden):

Jeg synes 1800 kWh høres mye ut i august for jeg antar at dere ikke har brukt varmeovner enda. Litt mer forståelig hvis det er inkludert el-bil. Dere har kanskje stort hus og er mange i familien?  

Har elbil. Huset er på ca 140 kvm og vi er 5🙈

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Oh, Shit. Det er mye. Vi har 850 kWh, regningen kommer på 4700 kr og jeg synes det var mye. Nylig flyttet inn i huset og jobber med å finne synderne om dagen. 

Har dere mulighet til å teste Tibber og Tibber pulse? Skal sjekke om vi kan installere en nå for å se hva som trekker strøm 😒

Ja og det jeg synes er kjipt er at jeg virkelig passer på. Vaskemaskin går to ganger i uka, maks tre og på korte program. Oppvaskmaskin annenhver dag, og selvfølgelig ingen varme. 

Annonse

Hvordan er det mulig å bruke 1800 kwt på sommeren? Vi har knappe 500 kwt i august og vi bor på Vestlandet hvor sommeren varte halvannen dag. Dusjer når vi vil, vasker klær ved behov og lager middag hver dag. Hva har dere på som trekker så mye strøm?

Anonymkode: b8d2a...d30

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan er det mulig å bruke 1800 kwt på sommeren? Vi har knappe 500 kwt i august og vi bor på Vestlandet hvor sommeren varte halvannen dag. Dusjer når vi vil, vasker klær ved behov og lager middag hver dag. Hva har dere på som trekker så mye strøm?

Anonymkode: b8d2a...d30

Dét lurer jeg på og! Vi har knapt brukt strøm siste ukene. Alt av varme er av. Varmtvannstanken er av på dagtid. Vi har nesten ikke lada bil, men likevel har vi så mye. Vasker 2-3 ganger i uka mot 4 om dagen på en vanlig hverdag. 

Anonymkode: 920bb...f63

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Ja og det jeg synes er kjipt er at jeg virkelig passer på. Vaskemaskin går to ganger i uka, maks tre og på korte program. Oppvaskmaskin annenhver dag, og selvfølgelig ingen varme. 

Det er jo veldig mye. Vi bor også på 140 og er 4, en elbil og hus fra 1980. Varmekablene er helt ute på tur her og varmtvannsbereder som bikker 20 år. Mye å ta tak i, allikevel under halve forbruket av dere. Noe drar strøm hos dere i hvert fall, hvis dere kan se forbruk fra dag til dag, kan dere skru av en og en sikring for å finne ut hvor det forsvinner? Hvilken krets og hva som er koblet til denne. 

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Ett tips: Nord-Norge 💙

Anonymkode: 2976b...186

Det er ikke bare å flytte til Nord-Norge.
Noen nøkkelord: Familie, jobb, barn med tilhørighet og venner der dere bor

Anonymkode: e1dad...a81

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Dét lurer jeg på og! Vi har knapt brukt strøm siste ukene. Alt av varme er av. Varmtvannstanken er av på dagtid. Vi har nesten ikke lada bil, men likevel har vi så mye. Vasker 2-3 ganger i uka mot 4 om dagen på en vanlig hverdag. 

Hvis dere skrur varmtvannstanken av og på daglig er det ikke rart dere får høy regning! Man bruker mye mer strøm på den måten for alt vannet må varmes opp. Mer økonomisk å la den stå på. 

Anonymkode: eb982...e27

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo veldig mye. Vi bor også på 140 og er 4, en elbil og hus fra 1980. Varmekablene er helt ute på tur her og varmtvannsbereder som bikker 20 år. Mye å ta tak i, allikevel under halve forbruket av dere. Noe drar strøm hos dere i hvert fall, hvis dere kan se forbruk fra dag til dag, kan dere skru av en og en sikring for å finne ut hvor det forsvinner? Hvilken krets og hva som er koblet til denne. 

Huset er fra 65, men hele første etasje er etterisolert i 2018 og kjelleren er renovert nå og kledd inn med isolasjon overalt. Alle varmekabler er av. Ungene får dusje 5 min (men skrur som sagt av berederen). Vaskemaskin tar faktisk ikke så mye, men trommelen har jeg kanskje brukt 1 gang i uka, Max…

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Huset er fra 65, men hele første etasje er etterisolert i 2018 og kjelleren er renovert nå og kledd inn med isolasjon overalt. Alle varmekabler er av. Ungene får dusje 5 min (men skrur som sagt av berederen). Vaskemaskin tar faktisk ikke så mye, men trommelen har jeg kanskje brukt 1 gang i uka, Max…

Det er jo oppvarming av bereder som koster strøm. Du bruker myyyye strøm ved å skru den av og på. 

Anonymkode: 3229a...ae3

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Det er jo oppvarming av bereder som koster strøm. Du bruker myyyye strøm ved å skru den av og på. 

Anonymkode: 3229a...ae3

Når vi skrudde den av på dagtid så har vi gått fra å bruke 500 kroner om dagen til 200 så det tror jeg ikke. I mai hadde vi forbruk på 4500 kwt…. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tre uker i august, brukt 1800kwh , regning 7800😱 og da har vi passet på.  Hvordan skal det gå i vinter.

Hvordan gikk det med andre her?

Strømstøtten kommer på NETTLEIA!

Anonymkode: b1560...7c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...