Gjest NotNaomi Skrevet 1. september 2022 #1 Skrevet 1. september 2022 (endret) Bare et lite tips til scones fra der jeg kommer fra: Ca 1 l hvetemel 100-150 g smør 1-2 ts salt 2-3 ts paprikapulver 2-3 ts bakepulver Ost i terninger ( bruker minst 200 g selv ) Melk til deigen blir passe fast. Smuldre smøret i melet, bland i salt, bakepulver og paprikapulver. Putt i osterninger og bland i deigen. Så hell i melk til deigen er fast nok. Form deigen til en rund bolle, skjær et kryss nesten igjennom og stek på 280 ° i ca 15 min. Så bryter du av de bitene som er delt av krysset og deler i to. Smaker sinnsyyykt godt med skinke og tomatskiver eller hva man liker. Vær så god Ps. Jeg bruker å ta det meste her på slump, så vurder ca-mengde selv. Endret 1. september 2022 av NotNaomi
Anonym bruker Skrevet 1. september 2022 #2 Skrevet 1. september 2022 NotNaomi skrev (3 timer siden): Bare et lite tips til scones fra der jeg kommer fra: Ca 1 l hvetemel 100-150 g smør 1-2 ts salt 2-3 ts paprikapulver 2-3 ts bakepulver Ost i terninger ( bruker minst 200 g selv ) Melk til deigen blir passe fast. Smuldre smøret i melet, bland i salt, bakepulver og paprikapulver. Putt i osterninger og bland i deigen. Så hell i melk til deigen er fast nok. Form deigen til en rund bolle, skjær et kryss nesten igjennom og stek på 280 ° i ca 15 min. Så bryter du av de bitene som er delt av krysset og deler i to. Smaker sinnsyyykt godt med skinke og tomatskiver eller hva man liker. Vær så god Ps. Jeg bruker å ta det meste her på slump, så vurder ca-mengde selv. Takk. Hørtes godt ut 😊 Anonymkode: d6da5...821
TøffiTrynet☠ Skrevet 1. september 2022 #3 Skrevet 1. september 2022 NotNaomi skrev (8 timer siden): Bare et lite tips til scones fra der jeg kommer fra: Ca 1 l hvetemel 100-150 g smør 1-2 ts salt 2-3 ts paprikapulver 2-3 ts bakepulver Ost i terninger ( bruker minst 200 g selv ) Melk til deigen blir passe fast. Smuldre smøret i melet, bland i salt, bakepulver og paprikapulver. Putt i osterninger og bland i deigen. Så hell i melk til deigen er fast nok. Form deigen til en rund bolle, skjær et kryss nesten igjennom og stek på 280 ° i ca 15 min. Så bryter du av de bitene som er delt av krysset og deler i to. Smaker sinnsyyykt godt med skinke og tomatskiver eller hva man liker. Vær så god Ps. Jeg bruker å ta det meste her på slump, så vurder ca-mengde selv. Denne lagra jeg i oppskriftsmappa mi. Takk! 😉
Gjest NotNaomi Skrevet 1. september 2022 #4 Skrevet 1. september 2022 TøffiTrynet☠ skrev (5 minutter siden): Denne lagra jeg i oppskriftsmappa mi. Takk! 😉 Det var hyggelig å se!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå