Gå til innhold

Håper på synspunkter om forsikringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en forsikring som heter årlig kortids uførerente 120.000 kr i året. Koster 996 kr i mnd (denne sies opp når jeg blir 58 år)

Engangs utbet v/arbeidsuførhet engangssum 1 mill. Koster 1420,98 i mnd (denne sies opp når jeg blir 58 år)

Engangs utbet v/død 1 mill. Koster 165 kr i mnd (til 100 år). 

Jeg bruker enormt med penger i måneden i forsikringer her. Og lurer på om jeg egentlig betaler på ting jeg ikke trenger eller burde ha. 

Hører gjerne deres meninger om dette og hva dere har av sånne typer forsikringer og priser. 

Anonymkode: 5d284...e96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uføreforsikring er ikke noe man må ha, men blir man ufør er det veldig greit.

Bare pass på at de gjelder uansett uføregrunn 

Jeg ble akutt syk, og etterhvert ufør, også gjaldt ikke forsikringen min nevrologiske sykdommer..... Det var surt!

Anonymkode: 08508...18d

Skrevet

Statistisk sett er sannsynligheten for å bli ufør langt større enn at huset brenner eller du kolliderer, det er en type forsikring som virkelig monner hvis du trenger den. Har du tegnet en så tidlig at du ikke har med forbehold, ville jeg holdt på den hvis ikke du er frisk som en fisk i dag også. Da kan man vurdere å innhente andre tilbud. 

Men ta en gjennomgang av hele ordningen din, sjekk at du ikke har dobbelt, det er alltid lurt. Vi betaler mye i forsikring, personforsikringer rundt 1500 pr mnd og resterende rundt 2800 pr mnd. Har toppdekning på det meste. Lurt å følge opp hvert år for å presse prisen. Ta en gjennomgang med flere selskap, noter deg hvilke dekninger som er viktig for deg og ikke minst sjekk at lavere pris ikke betyr mye høyere egenandel/lavere dekning. 

Anonymkode: edc1e...e40

Skrevet

Uføreforsikring syns jeg er en god investering. Når det er sagt syns jeg det hørtes ut som du betalte veldig mye. Kanskje sjekke opp vilkårene?

Skrevet

Hva har du av forsikringer gjennom ditt arbeidsforhold?

Skrevet
monty12 skrev (11 timer siden):

Hva har du av forsikringer gjennom ditt arbeidsforhold?

Jeg skal være helt ærlig. Det har jeg aldri spurt om. Er man alltid det? 

Skrevet
Optatium skrev (11 timer siden):

Uføreforsikring syns jeg er en god investering. Når det er sagt syns jeg det hørtes ut som du betalte veldig mye. Kanskje sjekke opp vilkårene?

Det er det samme jeg har tenkt. For man vet jo aldri, men den er bare blitt dyrerer og dyrerer etter hvor gammel jeg blir. Lurer på å ringe litt rundt å høre om andre kan gi tilsvarende til bedre pris. Det virker som ofte så klarer vel selskapene å sno seg unna så er gjerne ting som ikke går under i forsikringen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Statistisk sett er sannsynligheten for å bli ufør langt større enn at huset brenner eller du kolliderer, det er en type forsikring som virkelig monner hvis du trenger den. Har du tegnet en så tidlig at du ikke har med forbehold, ville jeg holdt på den hvis ikke du er frisk som en fisk i dag også. Da kan man vurdere å innhente andre tilbud. 

Men ta en gjennomgang av hele ordningen din, sjekk at du ikke har dobbelt, det er alltid lurt. Vi betaler mye i forsikring, personforsikringer rundt 1500 pr mnd og resterende rundt 2800 pr mnd. Har toppdekning på det meste. Lurt å følge opp hvert år for å presse prisen. Ta en gjennomgang med flere selskap, noter deg hvilke dekninger som er viktig for deg og ikke minst sjekk at lavere pris ikke betyr mye høyere egenandel/lavere dekning. 

Anonymkode: edc1e...e40

Har ikke turd å si den opp, men synes den er veldig dyr, men ser jo at det du nevner her ligger høyt i pris så det gjerne er bare så dyrt. 

Tok den i 2002 så har hatt den i mange år. Er fortsatt frisk. Så har hatt den og bare betalt i alle disse årene. Noe som er bra sånnsett altså. Tenker å ta noen telefoner å informere meg om pris og hva de dekker hos andre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Uføreforsikring er ikke noe man må ha, men blir man ufør er det veldig greit.

Bare pass på at de gjelder uansett uføregrunn 

Jeg ble akutt syk, og etterhvert ufør, også gjaldt ikke forsikringen min nevrologiske sykdommer..... Det var surt!

Anonymkode: 08508...18d

Det var ikke kjekt å høre. Har man en sånn forsikring regner man med at man er forsikret mot det meste. Man vet jo ikke hva man blir rammes av. Da føltes vel den forsikringen litt bortkastet da. Finnes det noe som faktisk dekker alt? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg skal være helt ærlig. Det har jeg aldri spurt om. Er man alltid det? 

Vi har mange gode forsikringer i min jobb, jobber i det private. 

Er du alene eller samboer/gift? Vi er samboere og har begge livsforsikringer, tenker det er viktig, hvis uhellet skulle skje at en av oss dør, at den andre kan beholde hjemmet og at livsforsikringen dekker minst halve lånet pluss litt til.

Anonymkode: 1ef79...0df

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Det er det samme jeg har tenkt. For man vet jo aldri, men den er bare blitt dyrerer og dyrerer etter hvor gammel jeg blir. Lurer på å ringe litt rundt å høre om andre kan gi tilsvarende til bedre pris. Det virker som ofte så klarer vel selskapene å sno seg unna så er gjerne ting som ikke går under i forsikringen. 

Slike personlige sykeforsikringer er ofte vanskelig å flytte, bare sp du vet det. Man må levere helseerklæring og søke på nytt. 

Skrevet

Ofte er uføre -og livsforsikringer mye billigere gjennom fagforeninger, det kan til og med lønne seg å bli fagorganisert bare på grunn av forsikringsordninger og også avtaler om lavere boligrente.

Du får også skattelette for fagforeningenskontigenten. I praksis betyr det at staten betaler 25 prosent av kontingenten, opp til 3850 kroner.

Skrevet
Optatium skrev (1 time siden):

Slike personlige sykeforsikringer er ofte vanskelig å flytte, bare sp du vet det. Man må levere helseerklæring og søke på nytt. 

Ja, har skjønt at det gjerne ikke er så lett å flytte. Som du sier man søker vel da fra dagens dato. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ofte er uføre -og livsforsikringer mye billigere gjennom fagforeninger, det kan til og med lønne seg å bli fagorganisert bare på grunn av forsikringsordninger og også avtaler om lavere boligrente.

Du får også skattelette for fagforeningenskontigenten. I praksis betyr det at staten betaler 25 prosent av kontingenten, opp til 3850 kroner.

Skal forhøre meg om det du sier der og høre hvordan det er i handel og kontor. Hvilke forsikring de kan tilby. En venninne av meg nevnte det du sier der for noen dager siden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...