Anonym bruker Skrevet 31. august 2022 #1 Skrevet 31. august 2022 Jeg tar flere samlingsbaserte fag denne høsten. I to av fagene er det satt opp 75% obligatorisk fremmøte. Det er ikke mulig å få til siden samlingene foregår samtidig. Jeg vil, så sant ikke noe annet uforutsett skjer kunne klare akkurat 75% i det ene faget og 60 % i det andre faget. (Jeg er faglig sterk i begge fag og har ikke problemer med å tilegne meg pensum selv om jeg har lavt fremmøte) Har noen av dere hatt tilsvarende problem? Har det vært mulig å få dispensasjon for å få lov til å avlegge eksamen? Hva er alternativet? Å ta hele faget omigjen med nytt fremmøtekeav? Å møte på konteeksamen? Å komme på en samling neste år og avlegge eksamen da? Anonymkode: 8eb7b...4ab
Anonym bruker Skrevet 31. august 2022 #2 Skrevet 31. august 2022 Dårlig planlegging Anonymkode: 64421...680
Anonym bruker Skrevet 31. august 2022 #3 Skrevet 31. august 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Dårlig planlegging Anonymkode: 64421...680 Egentlig ikke, men vet du svaret på det jeg spør om? Anonymkode: 8eb7b...4ab
Anonym bruker Skrevet 31. august 2022 #4 Skrevet 31. august 2022 Det er ingen som kan svare, for det er opp til det enkelte studiested å avgjøre. Du må ta kontakt med administrasjonen Anonymkode: 14b72...f0c
Anonym bruker Skrevet 31. august 2022 #5 Skrevet 31. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er ingen som kan svare, for det er opp til det enkelte studiested å avgjøre. Du må ta kontakt med administrasjonen Anonymkode: 14b72...f0c Hvis det er opp til det enkelte studiested er det jo greit. Vet du hvor jeg finner regelverket for slike saker? Anonymkode: 8eb7b...4ab
Østerdølen Skrevet 31. august 2022 #6 Skrevet 31. august 2022 Ta kontakt med fagleder i faget og forklar problemet. Som oftest kan du kompensere for manglende oppmøte ved å levere inn noen ekstraoppgaver.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2022 #7 Skrevet 31. august 2022 Ta kontakt med studiestedet. Jeg tok et fag for noen år siden der det var obligatorisk samling én helg, noe som var helt umulig for meg å få til akkurat da pga. krise rundt det ene barnet. Jeg kontaktet dem, og de løste det ved at jeg leverte en ekstraoppgave i stedet. Anonymkode: 3e376...2dc
Anonym bruker Skrevet 31. august 2022 #8 Skrevet 31. august 2022 Som andre sier - du må kontakte studiestedet. Jeg har fått det godkjent en gang og fått nei en annen gang. Den gangen det ble godkjent var jeg like under fremmøtekravet. Den gangen jeg fikk nei, kolliderte for mange samlinger. Anonymkode: 9ad22...90c
Anonym bruker Skrevet 31. august 2022 #9 Skrevet 31. august 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvis det er opp til det enkelte studiested er det jo greit. Vet du hvor jeg finner regelverket for slike saker? Anonymkode: 8eb7b...4ab Det står som regel i studieplanen til det aktuelle studiet. Anonymkode: f2030...be9
Anonym bruker Skrevet 31. august 2022 #10 Skrevet 31. august 2022 Jeg går et samlingsbasert studie nå, og her er det oppmøte kravet absolutt. I utgangspunktet er det ingen omstendigheter som gjør at de fraviker fra kravet, og om du da har for mye fravær så får du ikke gå opp til eksamen. Eller, toppidrettsutøvere har tilrettelegging, men ikke andre. Jeg tenker at det uansett et lurt å høre om det er muligheter for noe tilrettelegging, andre studier kan jo være mer åpen for det enn det jeg går. Anonymkode: 6bb61...0ca
Anonym bruker Skrevet 31. august 2022 #11 Skrevet 31. august 2022 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Jeg går et samlingsbasert studie nå, og her er det oppmøte kravet absolutt. I utgangspunktet er det ingen omstendigheter som gjør at de fraviker fra kravet, og om du da har for mye fravær så får du ikke gå opp til eksamen. Eller, toppidrettsutøvere har tilrettelegging, men ikke andre. Jeg tenker at det uansett et lurt å høre om det er muligheter for noe tilrettelegging, andre studier kan jo være mer åpen for det enn det jeg går. Anonymkode: 6bb61...0ca Vet du hva muligheten er hos dere til å få tatt eksamen senere om du for eksempel får for høyt fravær på grunn av sykdom? Jeg har funnet en del regler, men ikke noe sted det står om dette. Anonymkode: 8eb7b...4ab
Anonym bruker Skrevet 31. august 2022 #12 Skrevet 31. august 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Vet du hva muligheten er hos dere til å få tatt eksamen senere om du for eksempel får for høyt fravær på grunn av sykdom? Jeg har funnet en del regler, men ikke noe sted det står om dette. Anonymkode: 8eb7b...4ab Man må gå opp igjen det emnet man har for mye fravær i. Holder ikke å kun ta igjen det fraværet du har for mye, altså ta igjen 1 dag hvis det er det du har for mye. Du må ta det på nytt med minst 75% oppmøte. Kan jo være unntak ved akutte situasjoner, innlagt på sykehuset eller noe. Men da er nok det en vurdering de gjør i hver situasjon eventuelt. Legeerklæring om at du har vært syk, holder ihvertfall ikke. Vi har ihvertfall fått beskjed om at dette oppmøtekravet er absolutt, og det nytter ikke å prøve å overstige det 😅 Anonymkode: 6bb61...0ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå