Gå til innhold

Bruker en airfryer mindre strøm enn komfyren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tror dere? Vurderer å kjøpe en, men må rettferdiggjøre det for meg selv😅

Anonymkode: fad0a...17a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg og på. Særlig etter i går da ovnen sto på 1,5 timer for å bake tre poteter. Kunne disse vært stekt på langt kortere tid i en air-fryer?

Skrevet
prekæs skrev (5 minutter siden):

Det lurer jeg og på. Særlig etter i går da ovnen sto på 1,5 timer for å bake tre poteter. Kunne disse vært stekt på langt kortere tid i en air-fryer?

En air fryer er akkurat det samme som varmluftfunksjon i stekeovnen.

Men vil jo tro den bruker mindre strøm fordi det er et mye mindre rom som skal varmes opp?

Anonymkode: 94840...0a5

Skrevet

En stekeovn er jo forresten godt isolert da, den bruker strøm til å varme opp til en viss temperatur, men så bruker den bare litt strøm for å opprettholde temperaturen.

En air fryer er mindre, det er mindre rom skal varmes opp, men den er jo langtfra like godt isolert, og jeg vet ikke hvor god den er til å bruke mindre strøm under steking eller om den bruker like mye strøm hele tiden?

Anonymkode: 94840...0a5

Skrevet

Vår bruker mye mye mindre strøm enn stekeovn. Sjekka for gøy igår og strømmen gikk opp med 350 w istedenfor 2500

Anonymkode: 90c5c...eb4

Skrevet
prekæs skrev (22 minutter siden):

Ja, nettopp. Jeg har to stekeovner og bruker ofte begge to samtidig. Poteter i en og kjøtt i en. Vurderer sterkt airfryer. Fant en kremfarget med gullhåndtak😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Vår bruker mye mye mindre strøm enn stekeovn. Sjekka for gøy igår og strømmen gikk opp med 350 w istedenfor 2500

Virkelig? *løperinnpåelkjøp*. Hvilken type har dere og kan den romme nok mat til hele familien? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Virkelig? *løperinnpåelkjøp*. Hvilken type har dere og kan den romme nok mat til hele familien? 

Cosori? tror jeg den heter. Den er vel en av de største, men du får ikke laga et helt måltid til familien på en runde. Det er plass til feks 3 kyllingfileter i en runde. Men greit supplement for å lage feks chips, nuggets, steke vårruller, rundstykker etc. men jeg syns ikke det er noe fullverdig ovn i så måte 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, nettopp. Jeg har to stekeovner og bruker ofte begge to samtidig. Poteter i en og kjøtt i en. Vurderer sterkt airfryer. Fant en kremfarget med gullhåndtak😅

Hvorfor i ale dager steker du mat i to ovner??

Anonymkode: 66841...04d

Skrevet

En stekeovn (bare ovn ikke plater) og en vannkoker bruker omtrent like mye fant jeg ut. Vil tippe det samme gjelder airfryer. 

Anonymkode: fff39...706

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Ikke hun du spør, men det gjør jeg også ofte. Grunnen er at ene ungdommen har cøliaki og må ha egen form når vi lager ting som fiskegrateng og lasagne. Da blir maten ferdig til alle sammen på likt.

Anonymkode: 96ec8...8c8

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Gjør det ikke hver dag, men det er praktisk når man er mange og det er mye mat som skal stekes i ovn. 

Skrevet

Min airfryer er diger og bruker 1400 watt. Prekæs, bakte poteter kan kjøres i micro først og så i ovn for å redusere tid. 

Skrevet

Det er nå man burde gå for raw food for å spare strøm 😀

Anonymkode: fb7fe...ceb

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det er nå man burde gå for raw food for å spare strøm 😀

Anonymkode: fb7fe...ceb

Jeg spiser alltid kyllingkjøtt rått for å spare på strøm. Og så er det så bra for helsen også. 😊

Anonymkode: 2ed85...3ff

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ikke hun du spør, men det gjør jeg også ofte. Grunnen er at ene ungdommen har cøliaki og må ha egen form når vi lager ting som fiskegrateng og lasagne. Da blir maten ferdig til alle sammen på likt.

Men det er da plass til mer enn en form/bretti en ovn?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har og 2 ovner og airfryer. Den ene ovnen blir ikke brukt ofte, men er vi en del til middag, så er det veldig fint å ha den. Jeg er ikke hun du siterte. Men her er det og en med cøliaki, og 2 litt sære barn, og som av en merkelig grunn ofte ikke liker det samme. Skal vi lage pizza, lager vi 2 stk, veldig praktisk om de blir ferdige samtidig. Ellers kan det være stek, 2 porsjoner fløtegratinerte poteter, og ovnsbakte grønnsaker. Så da vi trenger det, er det så praktisk med en ekstra ovn.

Anonymkode: 17a32...6d1

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg spiser alltid kyllingkjøtt rått for å spare på strøm. Og så er det så bra for helsen også. 😊

Anonymkode: 2ed85...3ff

😵🪦

Anonymkode: f94e0...da3

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Husk at allergener ikke ligger i ro i en ovn. Vår er ekstremt sensitiv, så vi må være veldig nøye på maten.

Skrevet
prekæs skrev (9 timer siden):

Nå forstår jeg strømkrisen, dersom man velger å bake 3 poteter i ovnen 🤷‍♀️

Skrevet

Jeg synes helt ærlig at dere må skjerpe dere! Antakelig får vi strømrasjonering i vinter! Og så har man enkelte kørkhuer som baker 3 poteter i en ovn? Dere klager på strømprisen? Vel, jeg er ikke lutter øre, for å si det enkelt. 

Skrevet

Mitt alternativ til bakt potet: Skrell og del opp poteter i biter, kok møre. Mos grovt med smør og rør i det du liker (jeg bruker sprøstekt bacon og mais), ha gjerne rømme på. Tar langt mindre enn 3 timer, smaker akkurat like godt. Spises alene, eller som tilbehør. 

Anonymkode: 3f6f9...8e9

Skrevet
Mrs Remington skrev (7 timer siden):

Jeg synes helt ærlig at dere må skjerpe dere! Antakelig får vi strømrasjonering i vinter! Og så har man enkelte kørkhuer som baker 3 poteter i en ovn? Dere klager på strømprisen? Vel, jeg er ikke lutter øre, for å si det enkelt. 

Ok

Skrevet
Mrs Remington skrev (7 timer siden):

Nå forstår jeg strømkrisen, dersom man velger å bake 3 poteter i ovnen 🤷‍♀️

Ok

Skrevet
Mrs Remington skrev (8 timer siden):

Jeg TIPPER at det ikke er de som steker tre poteter som klager på strømprisen. Jeg TIPPER også at det ikke er de som har skapt strømkrisen. 

For å si det enkelt!

Anonymkode: 9dfdc...117

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...