Gå til innhold

Håndverkere i Spania

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt bedt om å hjelpe til angående huskjøp og renovering av leilighet i Spania og lurer på erfaringer rundt bruk av lokale malere osv. Noen som har pusset opp i Spania som kan si noe om prisnivået ( sånn ca)? Hvor mange prosent lavere enn tilsvarende jobb i Norge feks. Det viktigste av alt er i grunn om det lar seg gjøre å dra fra arbeidet eller om man må « sitte på prosjektet « der nede. Det er snakk om nær familie her så vil gjerne gjøre det jeg kan. Aller først skal jeg prøve å sette meg litt inn i hvor lett eller vanskelig det er å pusse opp eller om det smarteste er å råde til å kjøpe noe ferdig.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144433423-h%C3%A5ndverkere-i-spania/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ungenes besteforeldre har hus i Spania og der har nabolaget noen håndtverkere de har avtaler med og anbefaler. De pusset opp badet i sommer, da var farfar nede for for å gjøre avtale om hva som skulle bli gjort, hva de ville, pris osv. Nøkkel fikk de på servicekontoret i nabolaget, de fikset og ordnet. De har ikke vært nede etter badet ble ferdig, men ene ungen min var der og var veldig fornøyd over det hun så. Hun hadde fått beskjed av farfar om å leite etter feil siden hun er petimeter og har lært litt om slikt på skolen nå. De skal straks nedover, så da får vi vel høre hvordan det endte. Men de har vært fornøyde med de de har brukt som nabolaget har anbefalt. Førstegang gikk de på «finn», det var ikke den beste løsningen for da klarte de ikke å filtrere ut de useriøse. Heldigvis ikke noe stor bommert, men nok til at de snakket med naboer og lærte seg hvordan nabolaget gjør ting på. 

Anonymkode: 3ac30...b0d

Kira skrev (5 timer siden):

Vi har brukt spanske håndverkere, og er super fornøyd. De fikk nøkkelen, og vi var i Norge under begge periodene med oppussing. Bare send meg en melding hvis du vil ha detaljer på hva vi har gjort og kostnader ☺️

Takk for tilbudet❤️. Kommer definitivt til å sende deg mld når vi kommer litt mer inn i prosessen. Akkurat nå er vi kun i startfasen. Godt å høre at det lar seg gjøre å holde prosjektet hjemmefra. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...