Gå til innhold

Vasket Kashmir genser på 60 grader etter oppkast

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Man kan koke ullklær, så lenge de ikke blir «rørt» rundt. 60 grader går også fint, men det kan ikke sentrifugeres. Så her tar du feil. 

Anonymkode: 88a09...717

Det er ingenting som tilsier at HI vet at man kan koke ullklær  

Hun spesifiserer jo og at hun vaska i maskin og siden hun sier alt må vaskes på 60 så….

Jeg koker forøvrig bunadsskjorta mi så er klar over at det går an :)

Anonymkode: 929cc...88b

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det er ingenting som tilsier at HI vet at man kan koke ullklær  

Hun spesifiserer jo og at hun vaska i maskin og siden hun sier alt må vaskes på 60 så….

Jeg koker forøvrig bunadsskjorta mi så er klar over at det går an :)

Du skriver kun om vasking i svaret ditt til HI, så det virket ikke som du visste det. 

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Vasker alt på 60 grader, har alltid gått bra før. Man skal vaske på 60 for det skal være fri for bakterier. 

Anonymkode: 539db...3a7

Er kun håndklær, sengetøy, tuer og truser man vasker på 60. Alt annet er 30 eller 40 alt ettersom hva VASKELAPPEN forteller deg. 

Anonymkode: 534fd...8a9

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Du skriver kun om vasking i svaret ditt til HI, så det virket ikke som du visste det. 

Ja nei det var ikke meninga :) Er oppvokst med oldeforeldre som kokte det som kokes kunne så det var ikke nytt for meg

Men HI skrev hun vasket i maskin, samt at alt måtte vaskes på 60 grader for å få det rent....

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Jeg visste jo ikke at den var så dyr? Hvordan skulle jeg vite det? Men uansett kan det gå som julegave? 

Anonymkode: 539db...3a7

Ha ha ha ha du er morsom du. Gå og troll et annet sted.

Anonymkode: e9be5...0cf

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Man kan koke ullklær, så lenge de ikke blir «rørt» rundt. 60 grader går også fint, men det kan ikke sentrifugeres. Så her tar du feil. 

Og du tar feil. Ullplagg har faktisk best av å sentrifugeres framfor å vris tørt. Det er langt mer skånsomt å legge et vått ullplagg i vaskemaskinen og sette på full sentrifugering enn å vri det opp, gjerne i håndkle slik jeg leser at en del gjør. Ved sentrifugering presses plagget mot en side og blir liggende helt i ro der mens vannet presses ut av rotasjonen. Derimot bør ikke ullplagg vaskes på vanlig vaskeprogram (med mindre de er spesielt behandlet for dette) fordi det da blir for mye bevegelse der plagget kan toves og dermed krymper.

Anonymkode: fdf2d...700

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...