Gå til innhold

Er ikke 15 eller flere sexpartnere fryktelig mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet
ulenissen skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg tror dette må være vanskelig for deg. Synes oppriktig synd på folk som linker sex og kropp til noe skittent og ekkelt. Tenker det har vært mange mennesker rundt deg i oppveksten som har påført deg mye skam i forhold til seksualitet, og antageligvis en hel del andre ting også.

Det er ikke meg du liksom synes synd på. Jeg bare reagerer på din svært ovenfra og ned holdning til andre. Og du fortsetter her - jeg syns det er ufint å anta så mye om andres liv og mulige traumer som du gjør her. Hva har skjedd i DITT liv som har gjort at du føler du kan dømme andre?

Anonymkode: 04cef...39b

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 3.9.2022 den 0.58):

Hadde følt meg skitten og billig. 

Anonymkode: 7c4e7...dca

Det er jo litt leit da, å føle seg skitten og billig. Skam er kun nyttig når det er nødvendig for å endre skadelig adferd. Når ingen tar skade av det, vil det da kun være en følelse til besvær. 

Anonymkode: 4da1f...d1b

Skrevet

Mye for noen, passe for noen, lite for noen. Love is love ❤️

Anonymkode: bc182...94b

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Det er ikke meg du liksom synes synd på. Jeg bare reagerer på din svært ovenfra og ned holdning til andre. Og du fortsetter her - jeg syns det er ufint å anta så mye om andres liv og mulige traumer som du gjør her. Hva har skjedd i DITT liv som har gjort at du føler du kan dømme andre?

Så du tenker det er normalt å gå rundt å kjenne på at sex er knyttet opp mot å føle seg skitten og ekkel?

Skrevet
ulenissen skrev (11 minutter siden):

Så du tenker det er normalt å gå rundt å kjenne på at sex er knyttet opp mot å føle seg skitten og ekkel?

«Så du tenker…» er en elendig debattskikk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Tja- jeg sjekker ut om jeg har forstått vedkommende riktig. Mulig det er dårlig debatt teknikk, jeg er ikke veldig opptatt av det. Er heller ikke så opptatt sv å vinne debatten og ha rett, men oppriktig nyskjerrig på hva den andre tenker.

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Nei, det er et spørsmål. Det er for å forhindre misforståelse. Hun kunne like godt ha skrevet, "forstår jeg deg rett når jeg forstår det som at du mener...". Det er ikke en "debattskikk", det er et spørsmål for å oppklare og/eller forhindre misforeståelser.

Anonymkode: 89545...db9

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det er et spørsmål. Det er for å forhindre misforståelse. Hun kunne like godt ha skrevet, "forstår jeg deg rett når jeg forstår det som at du mener...". Det er ikke en "debattskikk", det er et spørsmål for å oppklare og/eller forhindre misforeståelser.

Anonymkode: 89545...db9

Riktig formulering er ‘tenker du?’  ‘Så du tenker’ er en påstand og en kjent hersketeknikk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Riktig formulering er ‘tenker du?’  ‘Så du tenker’ er en påstand og en kjent hersketeknikk. 

Men spørsmålet står like ubesvart. ER det eller er det ikke  normalt å gå rundt og kjenne på at sex er knyttet opp mot å føle seg skitten og ekkel?

For meg låter det som rester av noe totalt avleggs pietistisk tankegods om kvinnen som bærer av synd og skam. 

Anonymkode: a891f...2dd

Skrevet

Sex er naturlig og sex er digg. Jeg er singel og har ikke tenkt til å leve i sølibat, det betyr gjerne flere partnere. Litt vanskeligere å bygge et seksuelt forhold med noen, men jeg ønsker jo det. Har 37 partnere, har vært seksuelt aktiv i 19 år, et tiårig forhold i midten. Det gir et snitt på fire i året, det lever jeg godt med. 

Anonymkode: 40e95...99b

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Men spørsmålet står like ubesvart. ER det eller er det ikke  normalt å gå rundt og kjenne på at sex er knyttet opp mot å føle seg skitten og ekkel?

For meg låter det som rester av noe totalt avleggs pietistisk tankegods om kvinnen som bærer av synd og skam. 

Hva som er normalt eller ikke har lite å si for den personen som anser det å ha mange sexpartnere for ekkelt. Å spekulere i hva som er bakgrunn for at hn har slike følelser er bare så ufint. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Hva som er normalt eller ikke har lite å si for den personen som anser det å ha mange sexpartnere for ekkelt. Å spekulere i hva som er bakgrunn for at hn har slike følelser er bare så ufint. 

Det er da virkelig ikke på LANGT nær så ufint som å kommentere andres erfaring med «da hadde jeg følt meg skitten og ekkel»! Dét er ufint, det! At man selv er forhistorisk og forknytt må man greie å leve med uten å dømme og stemple andre! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er da virkelig ikke på LANGT nær så ufint som å kommentere andres erfaring med «da hadde jeg følt meg skitten og ekkel»! Dét er ufint, det! At man selv er forhistorisk og forknytt må man greie å leve med uten å dømme og stemple andre! 

Var det dømming? Det var én setning som beskrev den personen sin mening om spørsmålet som ble stilt i hi. De som dømmer er jo dem/du som setter spørsmålstegn ved hva som får denne personene til å svare slikt. Syns du det er greit å spekulere u hva som får en person til å føle at det å ha mange sexpartnere som ekkelt for sin egen del? Hn svarte ikke at andre var ekle, men hva hn selv følte om temaet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Var det dømming? Det var én setning som beskrev den personen sin mening om spørsmålet som ble stilt i hi. De som dømmer er jo dem/du som setter spørsmålstegn ved hva som får denne personene til å svare slikt. Syns du det er greit å spekulere u hva som får en person til å føle at det å ha mange sexpartnere som ekkelt for sin egen del? Hn svarte ikke at andre var ekle, men hva hn selv følte om temaet. 

Det er jo dømming hvis det omhandler andre folks sexliv, og beskrives med tendensiøse ord som «skitten» og «ekkel»! 
Hvor små må teskjeene være hvis man virkelig ikke klarer å høre at en sånn kommentar er dømmende!

Ja, det er i høyeste grad greit å «spekulere» på hva grunnen er. Det er ikke friskt å føle vemmelse over seksuelle erfaringer man ikke selv trenger å så mye som se på, langt mindre delta i. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Det er jo dømming hvis det omhandler andre folks sexliv, og beskrives med tendensiøse ord som «skitten» og «ekkel»! 
Hvor små må teskjeene være hvis man virkelig ikke klarer å høre at en sånn kommentar er dømmende!

Ja, det er i høyeste grad greit å «spekulere» på hva grunnen er. Det er ikke friskt å føle vemmelse over seksuelle erfaringer man ikke selv trenger å så mye som se på, langt mindre delta i. 

Men hvis det ikke er friskt, er det da noe du har rett til å vite grunnen til? Det kan jo bunne i så mye som man kanskje ikke har lyst til å dele på det åpne nettet. 

Hi stiller et åpent spørsmål, da må man også tåle å få kritiske svar i retur (noe som jeg tror hi takler helt fint, i motsetning til flere andre). 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Men hvis det ikke er friskt, er det da noe du har rett til å vite grunnen til? Det kan jo bunne i så mye som man kanskje ikke har lyst til å dele på det åpne nettet. 

Hi stiller et åpent spørsmål, da må man også tåle å få kritiske svar i retur (noe som jeg tror hi takler helt fint, i motsetning til flere andre). 

Det har du rett i.
For meg personlig høres det mye ut, jeg lurte egentlig på hva andre mente.
Jeg anser ingen for verken skitne eller ekle om de har hatt mange partnere, det er ikke min sak.

Shamer heller ingen som har hatt menge, og ville aldri sett ned på en person med mange.

HI

Anonymkode: dc979...35d

Skrevet

Det fine med det moderne samfunnet (i Norge i allefall), er at det er helt og holdent opp til den enkelte.

Selv har jeg hatt 3 sexpartnere, inkl, min mann som jeg traff og ble sammen med da jeg 20. han var da 21 og hadde hatt seg med mellom 15-20 (han hadde ikke telt) og var veldig lei og ferdig med det livet. 

I enkelte land kan man bli steinet til døden om man har flere sexpartnere enn den ene man er arrangert gift med.

Anonymkode: 89828...899

Skrevet

Det gammeldagse er å telle. Utover det, tar jeg ikke skade av om andre er mer eller mindre seksuelt aktive enn meg selv.

Skrevet

15?😂 Nei… 😂

Anonymkode: f3756...002

Skrevet

Det spiller da ingen rolle hvor mange folk har ligget med? Jeg er 50 og har hatt samme mann i 18 år. 3 lange forhold før det. Føler jeg aldri har vært såkalt singel.Har likevel rukket ca 17-20 partnere i løpet av mitt liv. Og man lager selv sitt eget liv😊

Anonymkode: 84353...b16

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Ehhh… ingen her har spurt om «grunnen» til at visse brukere blir kvalme ved tanken på at andre har mange partnere 🙄

Hi stiller ikke et «åpent» spørsmål. Hun har allerede bestemt seg, og dømmer, hun også. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Ehhh… ingen her har spurt om «grunnen» til at visse brukere blir kvalme ved tanken på at andre har mange partnere 🙄

Hi stiller ikke et «åpent» spørsmål. Hun har allerede bestemt seg, og dømmer, hun også. 

Beklager, hvordan mener du jeg dømmer.
Jeg lurte, jeg spurte.
Jeg har verken svart nedsettende eller stygt til de som har flere.
Jeg er ikke blant disse som snakker om at det er ekkelt og skittent med mange partnere, det har jeg skrevet tidligere i tråden at det syns jeg er å trekke den for langt. Jeg dømmer heller ingen ut av hvor mange partnere dem har hatt.
Jeg har ikke bestemt meg for noe som helst.

HI

Anonymkode: dc979...35d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...