Gå til innhold

Er ikke 15 eller flere sexpartnere fryktelig mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men om man har hyppig sex med én partner eller 50 spiller vel ingen rolle. Man blir ikke videre av å skifte partner ofte 😅

Anonymkode: 04cef...39b

Som jeg skrev, så er det BS

Anonymkode: 7dae1...b45

Skrevet

For mange? For hvem? (tenk på et tall)

Ekkelt? Hvorfor er det ekkelt. Mennesket er et seksuelt vesen, vi har drifter og er sosiale dyr. Sex er det naturligste i verden. Er det mer ekkelt utenfor ekteskapets rammer?

Innenfor visse kulturer skal kvinnen spare seg, men ikke mannen. Jeg trodde vi var kommet lenger i Norge enn å "shame" kvinner med mange sexpartnere.

"Live and let live". Åpne opp trangsyntheten deres og la hver og en unike kvinne finne ut det perfekte antallet sexpartnere for hennes liv. 

Sex er jo deilig. det er ikke alle forunt å finne en fast partner de kan ha sex med i årevis. Ikke la sosiale konvensjoner hemme deres utfoldelse!

Anonymkode: a0e56...1a4

Skrevet

For meg er det mange, og jeg synes det er rart å ønske å være intim med då mange forskjellige - uavhengig av om man er mann eller kvinne. 

Men jeg er helt sikkert prippen🤪

Anonymkode: bcffe...f4c

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hørte på radioen på vei hjem fra jobb i dag er 20% av alle kvinnene og 13% av alle mennene i en studie hadde hatt 15 eller flere forskjellig sexpartnere.

Fult mulig det bare jeg som er gammeldags og prippen, men er ikke det fryktelig mange?

Anonymkode: dc979...35d

Ja, det er mange. Litt ekkelt at mange ligger med så mange. Spesielt når man er kvinne. 

Anonymkode: 7c4e7...dca

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det er mange. Litt ekkelt at mange ligger med så mange. Spesielt når man er kvinne. 

Hvorfor spesielt når man er kvinne? 

Anonymkode: 0ce71...e63

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

For mange? For hvem? (tenk på et tall)

Ekkelt? Hvorfor er det ekkelt. Mennesket er et seksuelt vesen, vi har drifter og er sosiale dyr. Sex er det naturligste i verden. Er det mer ekkelt utenfor ekteskapets rammer?

Innenfor visse kulturer skal kvinnen spare seg, men ikke mannen. Jeg trodde vi var kommet lenger i Norge enn å "shame" kvinner med mange sexpartnere.

"Live and let live". Åpne opp trangsyntheten deres og la hver og en unike kvinne finne ut det perfekte antallet sexpartnere for hennes liv. 

Sex er jo deilig. det er ikke alle forunt å finne en fast partner de kan ha sex med i årevis. Ikke la sosiale konvensjoner hemme deres utfoldelse!

Anonymkode: a0e56...1a4

Jeg snakket verken om at det er ekkelt, eller at det er galt / det å shame noen.
Snakket heller ikke om at det var noen forskjell på mann og kvinne.

For MEG føles det unaturlig og rart å ha vært intim med så mange, og derfor spør jeg.

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg snakket verken om at det er ekkelt, eller at det er galt / det å shame noen.

For MEG føles det unaturlig og rart å ha vært intim med så mange, og derfor spør jeg.

HI

Så da er spørsmålet ; er 15 sexpartnere mange for DEG? Da åpner du ikke for hva som er ekkelt eller ikke. Da svarer man kun utifra egen situasjon.

Skrevet

For min del er det mange, men nå traff jeg mannen min som 17-åring 😅 For en del virker det sikkert lenge og kjedelig. Vi er forskjellig. Bryr meg fint lite om hva andre gjør, så lenge jeg kan leve mitt liv slik jeg ønsker. 

Noen rare svar du har fått her da, tydelig noen føler seg tråkket på når du får beskjed om mer kuk for å ikke være sur 😂 

Anonymkode: 4da1f...d1b

Skrevet

Er jo ikke rart at flere og flere kvinner får celleforandringer som igjen kan føre til kreft, når det er slik som dette!

Er mer utsatt dess mer partnere en har, så håper at dere single som nyter nye partner ofte, sjekker dere.

Men til spørsmålet, en får gjøre som en selv har lyst til, noen vil ha fast partner, andre ikke og slik er det bare.

Anonymkode: c0f7d...f2a

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Er jo ikke rart at flere og flere kvinner får celleforandringer som igjen kan føre til kreft, når det er slik som dette!

Er mer utsatt dess mer partnere en har, så håper at dere single som nyter nye partner ofte, sjekker dere.

Men til spørsmålet, en får gjøre som en selv har lyst til, noen vil ha fast partner, andre ikke og slik er det bare.

Har du grunnlag for å si at flere partnere øker risiko for cervixcancer? Det tror ikke jeg har lest tidligere. Gi meg gjerne kilde.

Jeg synes ikke 15 er spesielt mange. Ikke bryr det meg heller. Jeg har hatt 2 i mitt liv. Jeg håper folk har akkurat så mye sex som de ønsker med akkurat de partnerne de ønsker. Og da burde resten av oss ikke bry oss så fælt.

Anonymkode: 0e286...683

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Er det eklere enn at menn gjør det??

Anonymkode: a891f...2dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Dette er vås. Man får ikke større risiko med flere partnere - man får større risiko kun hvis man har ubeskyttet sex OG pådrar seg HPV-virus. Og da er én partner nok, hvis han har det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

HI

For meg føles det unaturlig og rart å ha en mening om andres sexliv.

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

For noen, for andre ikke. 

Anonymkode: 04cef...39b

Det er for henne det er viktig. Og for henne er det tydelig ikke det.

Og menn klager over at de får for lite sex 😂

Anonymkode: 89545...db9

Skrevet
On 8/30/2022 at 7:24 PM, Anonym bruker said:

Hørte på radioen på vei hjem fra jobb i dag er 20% av alle kvinnene og 13% av alle mennene i en studie hadde hatt 15 eller flere forskjellig sexpartnere.

Fult mulig det bare jeg som er gammeldags og prippen, men er ikke det fryktelig mange?

har hatt over 150, skammer meg ikke. sex er godt

Anonymkode: 8dbd1...2e1

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Har du grunnlag for å si at flere partnere øker risiko for cervixcancer? Det tror ikke jeg har lest tidligere. Gi meg gjerne kilde.

Jeg synes ikke 15 er spesielt mange. Ikke bryr det meg heller. Jeg har hatt 2 i mitt liv. Jeg håper folk har akkurat så mye sex som de ønsker med akkurat de partnerne de ønsker. Og da burde resten av oss ikke bry oss så fælt.

Anonymkode: 0e286...683

https://kreftlex.no/Gyn-livmorhalskreft/BAKGRUNN/Arsak

Anonymkode: 71ee1...1b9

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Dette er vås. Man får ikke større risiko med flere partnere - man får større risiko kun hvis man har ubeskyttet sex OG pådrar seg HPV-virus. Og da er én partner nok, hvis han har det. 

(Ikke meg du svarer)

Én partner er nok, men sjansen for å smittes øker desto flere seksualpartnere man har. 

Skrevet

Ps, dere som er single og dermed gjerne ikke har fast partner, er det veldig lurt å investere i en HPV-vaksine! Kvinner i alle aldre kan få den, men en må betale selv. Likevel en billig forsikring. Med Gardasil 9 beskytter man seg selv mot vorter også. Bare et tips! :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 31.8.2022 den 8.48):

Derfor har jeg tatt HPV vaksine på egen regning. I tillegg bruker jeg kondom når jeg har sex med andre enn min mann. Han har gjort det samme.

For oss er ikke sex ensbetydende med kjærlighet. Og etter mange år sammen har vi valgt å bli swingers. Det er helt tipp topp for oss! Vi har fått et enda nærere forhold 😁

Anonymkode: 424fb...57d

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 31.8.2022 den 6.28):

Er du en 17år gammel gutt?

hvorfor i alle dager skulle der være annerledes om en kvinne har ligget med mange en om menn gjør der? Dummeste jeg har hørt på lenge!0

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

(Ikke meg du svarer)

Én partner er nok, men sjansen for å smittes øker desto flere seksualpartnere man har. 

Er en partner nok hvis man blir forlatt, enke/enkemann eller lurt? Så leve resten av livet i sølibat i slike tilfeller?

Skrevet
ulenissen skrev (4 minutter siden):

Er du en 17år gammel gutt?

hvorfor i alle dager skulle der være annerledes om en kvinne har ligget med mange en om menn gjør der? Dummeste jeg har hørt på lenge!0

Fordi det fortsatt er dobbeltmoral hos veldig mange menn på dette her. Bare sjekk tråder på kvinneguiden om temaet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Fordi det fortsatt er dobbeltmoral hos veldig mange menn på dette her. Bare sjekk tråder på kvinneguiden om temaet.

Trodde virkelig vi var kommet lenger i 2022! 

hvilke menn mener slikt da? De som selv ikke får seg noe på grunn av ufyselig personlighet, holdninger og verdier?

Skrevet
ulenissen skrev (15 minutter siden):

Trodde virkelig vi var kommet lenger i 2022! 

hvilke menn mener slikt da? De som selv ikke får seg noe på grunn av ufyselig personlighet, holdninger og verdier?

Eller de som kun har teoretiske kunnskaper om forhold og damer.

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Er en partner nok hvis man blir forlatt, enke/enkemann eller lurt? Så leve resten av livet i sølibat i slike tilfeller?

Hv mener du? Her var det altså snakk om HPV-smitte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...