Gå til innhold

Bachelor i barnevern eller sykepleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet inn på begge deler. Aller helst ville jeg gått på vernepleie, men har ikke kommet inn der i år. Hva ville dere ha valgt av disse alternativene og hvorfor?

Anonymkode: 7c56d...bce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykepleier. Mange flere jobbmuligheter. Når det er sagt vil jeg anbefale å ta det DU ønsker å jobbe med 

Anonymkode: f91d1...908

Skrevet

I sykepleie hjelper du mennesker. I barnevernet tar du barn fra foreldrene deres, du forhindrer barn fra å få ha kontakt med de de elsker mest av alt, sine foreldre.

Hvis du har empati og er glad i mennesker er valget enkelt.

Anonymkode: b1597...e62

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

I sykepleie hjelper du mennesker. I barnevernet tar du barn fra foreldrene deres, du forhindrer barn fra å få ha kontakt med de de elsker mest av alt, sine foreldre.

Fordi det er bedre for barna å bo med mennesker som voldtar, slår og mishandler barna sine?

Skrevet

Jeg ville valgt sykepleie, men det er fordi jeg er sykepleier og elsker jobben min. Du har uendelig mulighet for videre løp med videreutdanning som sykepleier, su kam gjøre så utrolig mye forskjellig. Dessuten kan du få jobb hvor som helst, du kan reise ut og jobbe ute om su vil. 

Anonymkode: 67604...d78

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Jepp, det er derfor folk bruker tid og penger på å utdanne seg til barnevernspedagoger, for å PLAGE barn! 

Anonymkode: 01f31...53d

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jepp, det er derfor folk bruker tid og penger på å utdanne seg til barnevernspedagoger, for å PLAGE barn! 

Derfor ja.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Derfor ja.

Jeg trykker ikke på linker, men tror du at barnevernet fjerner barn fra foreldrene uten grunn? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Derfor ja.

Stakkars barn som har foreldre som offentliggjør barnet sitt på en slik måte. Snakk om total ydmykelse og fornedrelse. Det er i slike tilfeller man ser at man trenger et godt og fungerende barnevern. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Derfor ja.

Hvilke foreldre utsetter sine barn for slike traumer?Denne videoen beviser jo bare at det er en god grunn til at barnet ble tatt i utgangspunktet. Hadde moren brydd seg om barnet sitt hadde hun satt sitt eget ego til side og gjort dette så skånsomt som mulig, i stedet for på denne måten. Her støtter jeg Barnevernet 100 %!

Skrevet

Usikker på om jeg ville valgt barnevern, om jeg ikke var helt sikker. Er nok mange tøffe tak der, det viser jo allerede kommentarene over her. Det kan det nok vere som sykepleier også, men da har du kanskje flere retninger å velge mellom?

Anonymkode: 656f7...096

Skrevet

Jeg er sosionom. Ville valgt det fremfor barnevern. Man kan fortsatt jobbe i barnevernet, men har mange flere muligheter. Av de to du nevner ville jeg valgt sykepleier.

Anonymkode: 552fc...0b9

Skrevet

Jeg er barnevernspedagog, og har senere tatt spes ped. Jeg ville valgt sykepleier. Barnevern er et tøft felt, og få forskjellige arbeidsmuligheter. 

Skrevet

Tar sosionom selv, satser på å jobbe i barnevernet. Om kort tid innføres det krav om master for å arbeide barnevernet. Ville av den grunn valgt sykepleier.

Anonymkode: a67e4...c12

Skrevet

Takk for mange svar! Jeg var i tvil om det var mine egne «fordommer» som ikke så varierte muligheter for bachelor i barnevern, men det ser ut som at det er slik. Jeg kommer til å gå for sykepleie👍🏻

Skrevet

Les studieprogram beskrivelsene nøye for hvert studium. Det vil gi deg et inntrykk av innholdet i studiene. Begge har også nasjonale rammeplanen som du finner ved et google søk. 

Skriv inn "sykepleier" og "barnevernspedagog" i søkefeltet på nav.no og se hvilke stillinger som kommer opp. Samme med hjemkommunen etc. 

Lykke til med valget. 

Hilsen tidligere studiekonsulent/nå rådgiver i UH sektoren. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...