Gå til innhold

Hvor lang tid tar en dusj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker 5-6 minutter i dusjen med ansiktsrens, hår- og kroppsvask. Hvis jeg skrubber gjør jeg det FØR jeg skrur på vannet. På camping eller treningssenter tar det lengre tid, da er strålen så svak. 

Men jeg skjønner ikke hvordan dere kommer dere ut døren på 15-20 minutt?! Jeg har klokken på 6, i dag dro jeg 8.15. 

Skrevet

Hvis jeg ikke skal vaske håret kan jeg fint bruke ett minutt på dusjen - hvis tiden regnes ut i fra hvor lenge vanner renner.

Skylle hele kroppen så den blitt våt overalt: 5-10 sekunder. (Skru av vannet, såpe inn kroppen, eventuelt barbere det det barberes). Skylle av såpen: Max 20 sekunder. 

Ble under et minutt, det.

Anonymkode: 03866...1f5

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

3-4 min. Tar meg 15 min fra jeg står opp til jeg er ute av døren. Det inkluderer dusj, sniking, tannpuss og ordne hår samt vekke barn og sørge for at de står opp

Anonymkode: dc15b...f9f

Da er du virkelig kjapp. 

Anonymkode: b8cf9...269

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvis jeg ikke skal vaske håret kan jeg fint bruke ett minutt på dusjen - hvis tiden regnes ut i fra hvor lenge vanner renner.

Skylle hele kroppen så den blitt våt overalt: 5-10 sekunder. (Skru av vannet, såpe inn kroppen, eventuelt barbere det det barberes). Skylle av såpen: Max 20 sekunder. 

Ble under et minutt, det.

Du får ikke skylt av all såpe over hele kroppen på 20 sekunder altså. Det er sånn sønnen min gjør, og skjønner ikke at skummet er såperester. 

Anonymkode: 5a5af...9de

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du får ikke skylt av all såpe over hele kroppen på 20 sekunder altså. Det er sånn sønnen min gjør, og skjønner ikke at skummet er såperester. 

Joda, det går helt fint.

Skrevet

En vanlig dusj tok jeg tiden på forleden. Den tok 3 min, hårvask av kort år inkludert. Sønn kunne nok fint tømt tanken. Får beskjed om å forte seg innimellom.

Skrevet

Hvor ofte dusjer dere med det kjempelange håret som må sjamponeres to ganger? Er det lenge mellom hver eller er håret veldig fett? Helt uforståelig for meg at det kan ta så lang tid. 

Anonymkode: 25f03...f21

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Da er du virkelig kjapp. 

Jeg må være det. Ellers våkner jeg ikke😂

Skrevet
Leverpostei skrev (7 timer siden):

Jeg bruker 5-6 minutter i dusjen med ansiktsrens, hår- og kroppsvask. Hvis jeg skrubber gjør jeg det FØR jeg skrur på vannet. På camping eller treningssenter tar det lengre tid, da er strålen så svak. 

Men jeg skjønner ikke hvordan dere kommer dere ut døren på 15-20 minutt?! Jeg har klokken på 6, i dag dro jeg 8.15. 

Jeg har også klokken på 6, men står aldri opp før 7.10-7.-15. må dra 7.30

Skrevet

Vi har innført dusjing der vi kun har på vannet ved behov, ikke lar det renne, så ingen av oss har vannet på særlig lenge. 

Bor sammen med tre gutter og en mann med kort hår. De dusjer aldri mer enn et par min, hvor vannet renner et minutt, ca. Når jeg ikke vasker hår er jeg like rask som guttene. Blir våt, slår av vann, renser ansikt, såper inn kropp, skyller av rens og såpe, ferdig.

Men jeg har langt, tykt hår med krøller. Det trenger to omganger med sjampo, en runde kur, så må håret kjemmes mens kuren virker, før balsam, som også skal virke en stund. Vasker håret hver 4. dag. 
Pleier å bruke ventetiden til barbering her og der. Vasker også dusjen hvis det trengs, for å fylle ventetiden. Tar rundt 20-30 min fra jeg går i dusjen til jeg går ut igjen, men med nye vaner; få minutter hvor vannet er på.

Anonymkode: 0b57d...b4b

Skrevet
Leverpostei skrev (10 timer siden):

Fordi det ikke tar mer enn 20 minutter?

Alarmen er på kl. 7. Da ligger jeg et par minutter og våkner. Så står jeg opp, tisser, setter på vannet i dusjen (tar litt tid å bli varmt), tar på kontaktlinser og går inn i dusjen. Selve dusjen tar altså omtrent 4,5 minutt, så er det å tørke seg selv og få på klær med håret er inntullet i håndkle og dermed suges en del vann ut mens jeg kler på meg og tar på diverse kremer i ansiktet. Så er det å tørke håret, ta på litt sminke, rense ørene og pusse tennene. Alt dette tar omtrent 12-13 minutter. Deretter går jeg ut på kjøkkenet, smører meg lunsj (frokost om du vil, spiser ikke noe før lunsjtid) mens jeg prater litt med mann og barn. Deretter er det en kort tur innom badet for å børste håret, så ta på yttertøy og ut døren. Da er klokken 7 20 +/- et par minutter.

Jeg beveger meg altså absolutt hele tiden, og bortsett fra et glass vann etter tannpussen, hverken spiser eller drikker jeg noe. Jeg er  generelt sett en effektiv og  rask personeæ, så jeg  mistenker at jeg helt naturlig beveger meg fortere enn gjennomsnittet. Min kaffedrikkende mann bruker minst dobbelt så lang tid som meg om morgenen nesten bare på grunn av kaffen, som da må lages, avkjøles litt og drikkes (saaaakte, tydeligvis), så jeg sparer jo også åpenbart mye tid på å ikke drikke kaffe 😅

HI

Anonymkode: 3f6f4...b1d

Skrevet

Tok tiden i morges, skyndte meg litt ekstra. Da brukte jeg 3 og et halvt minutt med full kroppsvask, sjampo og balsam.

Anonymkode: 80680...886

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg må være det. Ellers våkner jeg ikke😂

He he, skjønner 🤣

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hvor ofte dusjer dere med det kjempelange håret som må sjamponeres to ganger? Er det lenge mellom hver eller er håret veldig fett? Helt uforståelig for meg at det kan ta så lang tid. 

Jeg prøvde å være så rask jeg greier i dag, og da brukte jeg 11 min. Vannet stod ikke på hele tiden da. Da satt jeg igjen med stressende følelse etterpå, virkelig skyndte meg. 

Skrevet

Jeg dusjer én gang i uka og da dusjer jeg i 10-15 minutter. Vasker håret, har i hårkur (som skal virke noen minutter) og balsam. Mannen min med kort hår som dusjer hver morgen dusjer i bare fem minutter. Sjampo er alt han bruker i dusjen 

Anonymkode: b64f7...a0e

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Alarmen er på kl. 7. Da ligger jeg et par minutter og våkner. Så står jeg opp, tisser, setter på vannet i dusjen (tar litt tid å bli varmt), tar på kontaktlinser og går inn i dusjen. Selve dusjen tar altså omtrent 4,5 minutt, så er det å tørke seg selv og få på klær med håret er inntullet i håndkle og dermed suges en del vann ut mens jeg kler på meg og tar på diverse kremer i ansiktet. Så er det å tørke håret, ta på litt sminke, rense ørene og pusse tennene. Alt dette tar omtrent 12-13 minutter. Deretter går jeg ut på kjøkkenet, smører meg lunsj (frokost om du vil, spiser ikke noe før lunsjtid) mens jeg prater litt med mann og barn. Deretter er det en kort tur innom badet for å børste håret, så ta på yttertøy og ut døren. Da er klokken 7 20 +/- et par minutter.

Jeg beveger meg altså absolutt hele tiden, og bortsett fra et glass vann etter tannpussen, hverken spiser eller drikker jeg noe. Jeg er  generelt sett en effektiv og  rask personeæ, så jeg  mistenker at jeg helt naturlig beveger meg fortere enn gjennomsnittet. Min kaffedrikkende mann bruker minst dobbelt så lang tid som meg om morgenen nesten bare på grunn av kaffen, som da må lages, avkjøles litt og drikkes (saaaakte, tydeligvis), så jeg sparer jo også åpenbart mye tid på å ikke drikke kaffe 😅

HI

Jeg er imponert! Om jeg virkelig må skyndte meg fordi jeg har forsovet meg el.l. kommer jeg ned i rundt 30-40 minutter, og jeg har ikke langt hår eller noe som helst. Til vanlig bruker jeg ca 1 time på å få meg selv og barn ut av huset. Skjønner at jeg kanskje bare er ekstremt langsom av meg. 😱

Anonymkode: c5c6b...4e2

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er imponert! Om jeg virkelig må skyndte meg fordi jeg har forsovet meg el.l. kommer jeg ned i rundt 30-40 minutter, og jeg har ikke langt hår eller noe som helst. Til vanlig bruker jeg ca 1 time på å få meg selv og barn ut av huset. Skjønner at jeg kanskje bare er ekstremt langsom av meg. 😱

Anonymkode: c5c6b...4e2

Haha, hvis jeg må forte meg fordi jeg forsover meg, bruker jeg maks 10 minutter fra jeg våkner til jeg er ute av døren, men da ryker matpakken 😅 Dusj og bitte litt sminke, pluss hårbørsting og tannpuss må liksom til, men det blir hurtigversjonen i så fall. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

HI

Det er bra jobbet! Jeg bruker fort 20-30 minutter på kaffe, ja. 30 minutter på å gjøre meg selv klar. Og ca. 1 time på å få barna opp og ut. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 30.8.2022 den 17.04):

Jeg bruker fort 30 minutter. Det er fordi jeg hater å gå ut av dusjen å bli kald. Selv om gulvvarmen er på 28 grader. 🥶 Hvis jeg har det travelt så får jeg det ikke til på under 13 minutter. Har tykt hår ned til rumpen som trenger kjærlighet når det blir vått.

Anonymkode: b13bd...51e

Forbered deg på høye strømregninger framover, med mindre du ikke bor i Sør-Norge.

Her har hele familien fått beskjed om å være strømbevisste.

Anonymkode: 2ed3b...161

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Alt hår bør sjamponeres 2 ganger. Det blir ikke skikkelig rent uten det. Jeg vasker håret 1 gang i uka. Det er aldri fett.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Forbered deg på høye strømregninger framover, med mindre du ikke bor i Sør-Norge.

Her har hele familien fått beskjed om å være strømbevisste.

Anonymkode: 2ed3b...161

Jeg har god økonomi så det tåler jeg heldigvis.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Haha, hvis jeg må forte meg fordi jeg forsover meg, bruker jeg maks 10 minutter fra jeg våkner til jeg er ute av døren, men da ryker matpakken 😅 Dusj og bitte litt sminke, pluss hårbørsting og tannpuss må liksom til, men det blir hurtigversjonen i så fall. 

HI

Da har du ikke gjort noe skikkelig. Bare tannpuss er jo 3 minutter. Legger du fram klær dagen før? Alle ting som må gjøres her blir mer enn 10 minutter... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Alt hår bør sjamponeres 2 ganger. Det blir ikke skikkelig rent uten det. Jeg vasker håret 1 gang i uka. Det er aldri fett.

Det er klart det blir rent! Hvis ikke du klarer å vaske håret med en runde sjampo har du enten alt for mye produkter i håret eller det er groskittent. 

Gjest NotNaomi
Skrevet

Jeg skulle ønske at vi kunne spørre arbeidssøkere om hvor lang tid de bruker i dusjen! Jeg får rett og slett fnatt av så omstendige og upraktiske mennesker som bruker mer enn 5 minutter i dusjen. Ansiktsrens? Sjamponere håret to ganger? Balsam og ventetid? Full shaving? 

Herremingud. En daglig dusj tar tre minutter. Toppen fem. 

Skrevet
NotNaomi skrev (41 minutter siden):

Jeg skulle ønske at vi kunne spørre arbeidssøkere om hvor lang tid de bruker i dusjen! Jeg får rett og slett fnatt av så omstendige og upraktiske mennesker som bruker mer enn 5 minutter i dusjen. Ansiktsrens? Sjamponere håret to ganger? Balsam og ventetid? Full shaving? 

Herremingud. En daglig dusj tar tre minutter. Toppen fem. 

Når jeg vasker håret så er det 2 runder med sjampo , en med balsam og en med kur. DET tar mer enn 5 min, men det gjøres ikke hver dag.  Vasker jeg ikke håret så bruker jeg 2 min. En dusj tar den tiden den tar utifra det som skal gjøres i dusjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...