Gå til innhold

Hvor lang tid tar en dusj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser stadig at avisene deler at nå koster en dusj så og så mye, men også at de tar utgangspunkt i at en dusj varer i 10 minutter. Er ikke det veldig lenge?

Selv bruker jeg omtrent 20 minutter fra alarmen går om morgenen til jeg går ut døren, og da inkluderer det jo mange flere ting enn bare å dusje, som å gå på toalettet, kle på meg, sminke meg, lage lunsj osv, så jeg har antatt at en dusj tar meg 5 minutter. I går og i dag tok jeg, for interessen skyld og unngå å bare anta, tiden på selve dusjingen bare for å se. I går brukte jeg 4 min og 21 sekunder, i dag 4 min og 28 sekunder. Dette inkluderer da å vaske håret med sjampo, skylle ut, ha i balsam, vaske kroppen og skylle ut balsam (jeg har hår til nedenfor skulderbladene). Jeg tok også tiden på mannen min, som har kort hår, og han brukte like i underkant av 3 min inne i dusjen. Så nå lurer jeg på om vi enten dusjer usedvanlig raskt, eller om 10 minutter er noe media bruker for å kunne vise så høye priser som mulig, altså ren click-baite?

Anonymkode: 3f6f4...b1d

Skrevet

Det kommer litt ann på om du har kort eller langt hår? Håret mitt er langt og blir fort flokette selv om jeg har gred det før jeg hopper i dusjen.. så bruker litt tid på balsam/hårkur og må ha det i en stund men jeg kan fint skru av vannet imens. Så rundt 5 min bør jo være helt innenfor. Så har de kanskje beregnet og for de som kanskje ikke er gode i helsa og bruker litt tid og vaske seg osv så alt fra 5-10 min helt normalt

Skrevet

Jeg dusjer ikke på 10 minutter, om håret skal vaskes, og jeg dusjer sjelden uten hårvask. 20 til 30 minutter bruker jeg. Avhengig om jeg gjør noe ekstra eller ikke, som peeling, hårkur og barbering. 

Skrur av vannet mens jeg gjør ting da, så kanskje riktig at vannet renner i ca 10 minutter. 

Anonymkode: 5a5af...9de

Skrevet
Gladjente00 skrev (17 minutter siden):

Det kommer litt ann på om du har kort eller langt hår? Håret mitt er langt og blir fort flokette selv om jeg har gred det før jeg hopper i dusjen.. så bruker litt tid på balsam/hårkur og må ha det i en stund men jeg kan fint skru av vannet imens. Så rundt 5 min bør jo være helt innenfor. Så har de kanskje beregnet og for de som kanskje ikke er gode i helsa og bruker litt tid og vaske seg osv så alt fra 5-10 min helt normalt

Som nevnt har jeg ganske langt hår, mannen min har helt kort hår. Jeg bruker ikke noen kur i håret, og lar balsamen være i mens jeg vasker kroppen. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg dusjer ikke på 10 minutter, om håret skal vaskes, og jeg dusjer sjelden uten hårvask. 20 til 30 minutter bruker jeg. Avhengig om jeg gjør noe ekstra eller ikke, som peeling, hårkur og barbering. 

Skrur av vannet mens jeg gjør ting da, så kanskje riktig at vannet renner i ca 10 minutter. 

Hvordan i alle dager klarer du å bruke 20-30 minutter på en dusj? Jeg klarer faktisk ikke helt å se det for meg, det er jo mer enn fem ganger så lang tid som jeg bruker...

HI

Skrevet

Kommer jo helt an på hva jeg gjør der inne. Morgendusjen med lett spyling og uten hårvask tar jo bare et par minutter. Er det full shavings, skrubbing og hårvask med kur, kan det sikkert bli 15-20 min. Men til forskjell fra før skrur jeg nå av vannet underveis. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan i alle dager klarer du å bruke 20-30 minutter på en dusj? Jeg klarer faktisk ikke helt å se det for meg, det er jo mer enn fem ganger så lang tid som jeg bruker...

HI

Og jeg greier altså ikke se for meg å bruke 4-5 minutter om en skal rekke å vaske alt?

Ansiktsrens, sjampo, gjerne to ganger, balsam, intimsåpe, dusjkrem hele kroppen. Og alt skal skylles også. Tar litt tid å skylle langt hår. 

Greier det nok på 10 minutter om jeg stresser.

Skrevet

På 3 minutt skulle eg klart å bli rein. Men det tek gjerne 15 minutt å ha lyst til å avslutte dusjinga. 

Eg har halvlangt hår, men har aldri sett vitsen med balsam. Eg har tre produkt i dusjen: shampo, ansiktsvask og dusjsåpe. 

Skrevet

Jeg har laaangt hår. Dusj inkl hår = 7-8 min, dusj eks hår = 1-2 min. 

Anonymkode: 2f543...250

Skrevet

Jeg bruker like lang tid som deg på morran. Står opp 7, dusjer, drikker kaffe, sminker meg, kler på meg og drar 7:20. Jeg bruker ikke mer enn 5 min i dusjen, aldri. Ikke engang om jeg shaver leggene. 

Anonymkode: e59bd...e5e

Skrevet

Skal jeg skrubbe, shave, hårkur osv så klare jeg ikke det på 5-10 min. Da går det mer 15-20 min. Jeg barbere da alt av hår på kroppen. 

Skrevet

10 min på shampo * 2, balsam, intimvask, ansiktsvask og kroppssåpe. Uten hårvask noen få min, med shaving lengre tid. 

Anonymkode: df49f...a83

Skrevet

Vanlige morgendusjen med sjampo i langt hår, ansiktsrens og skylle av meg, ca 2,5 minutt. Kan gå på halvminuttet hvis jeg bare skal ta en rask kattevask.

Anonymkode: 0bd07...6cb

Skrevet

Jeg hater å dusje. Maks 3-4 mins. Med hårvask..maks 10 minutter.

Anonymkode: 36a6a...cf8

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Og jeg greier altså ikke se for meg å bruke 4-5 minutter om en skal rekke å vaske alt?

Ansiktsrens, sjampo, gjerne to ganger, balsam, intimsåpe, dusjkrem hele kroppen. Og alt skal skylles også. Tar litt tid å skylle langt hår. 

Greier det nok på 10 minutter om jeg stresser.

Jeg vasker jo hele meg, kanskje jeg bare beveger meg (mye) fortere enn deg? For håret mitt er jo også langt, og det er definitivt det som tar mest tid. Det tar likevel under 5 minutter. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Som nevnt har jeg ganske langt hår, mannen min har helt kort hår. Jeg bruker ikke noen kur i håret, og lar balsamen være i mens jeg vasker kroppen. 

HI

Jeg bruker fort 30 minutter. Det er fordi jeg hater å gå ut av dusjen å bli kald. Selv om gulvvarmen er på 28 grader. 🥶 Hvis jeg har det travelt så får jeg det ikke til på under 13 minutter. Har tykt hår ned til rumpen som trenger kjærlighet når det blir vått.

Anonymkode: b13bd...51e

Skrevet

7-10 min ca, kan klare det på 5.

Anonymkode: 757d7...6ec

Skrevet

Jeg bruker fort 10-20 min i dusjen. Har tykt hår ned til midjen som bruker litt tid på å bli ordentlig vått. Jeg skrubber også føttene hver gang jeg dusjer, og helsa er litt så som så, så hender jeg må sette meg ned. Men jeg skrur av vannet mellom alle «avskyllinger», har alltid gjort det, mest fordi jeg blir veldig dårlig om jeg blir for varm (og samtidig klarer jeg ikke kalde dusjer). Så vannet renner nok ikke i mer enn toppen 6-7 min totalt likevel. 

Anonymkode: 1df28...ecf

Skrevet

Bruker under fem min, det gjør også ene ungensom har langt hår. Andre ungen brukte en evighet, hu måtte skru av vannet flere ganger for hu opplevde å gå tomfor vann. Hu ante ikke selv hva hu brukte så mye tid på, hun pleier å være den raskeste av oss på nesten alt. Hun skylder tolmodighet enda mer enn oss andre. Nå er hun nok nede på fem min om deg ikke skal shaves noen legger, da rekker hun å vaske sitt veldig langehår. 

Vi er ofte 12 stk på hytta når vi er der alle sammen, var min datter og ett tsntebarn vi nesten lurte på om druknet der inne, alle andre bruker kort tid. Så aldri vært aktuelt å måtte be de raske på nå. 

Anonymkode: 68beb...4fb

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Ser stadig at avisene deler at nå koster en dusj så og så mye, men også at de tar utgangspunkt i at en dusj varer i 10 minutter. Er ikke det veldig lenge?

Selv bruker jeg omtrent 20 minutter fra alarmen går om morgenen til jeg går ut døren, og da inkluderer det jo mange flere ting enn bare å dusje, som å gå på toalettet, kle på meg, sminke meg, lage lunsj osv, så jeg har antatt at en dusj tar meg 5 minutter. I går og i dag tok jeg, for interessen skyld og unngå å bare anta, tiden på selve dusjingen bare for å se. I går brukte jeg 4 min og 21 sekunder, i dag 4 min og 28 sekunder. Dette inkluderer da å vaske håret med sjampo, skylle ut, ha i balsam, vaske kroppen og skylle ut balsam (jeg har hår til nedenfor skulderbladene). Jeg tok også tiden på mannen min, som har kort hår, og han brukte like i underkant av 3 min inne i dusjen. Så nå lurer jeg på om vi enten dusjer usedvanlig raskt, eller om 10 minutter er noe media bruker for å kunne vise så høye priser som mulig, altså ren click-baite?

Rask dusj om morgenen 5 min, ekstra rask dusj hvis jeg skal noe på ettermiddagen/kvelden 3 min. Dusj med hårvask 10-15 min (tjukt krøllete hår), men lar ikke vannet renne mens jeg tar i sjampo&balsam, hårkur. Av og til blir det en litt lengre dusj, hvis jeg både vasker hår, skrubber meg, fjerner hår.

Anonymkode: 9a6bf...b4d

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg har laaangt hår. Dusj inkl hår = 7-8 min, dusj eks hår = 1-2 min. 

Anonymkode: 2f543...250

Noe samme her 🙋‍♀️

Anonymkode: a1b9f...d7a

Skrevet

Ca 7 min. Med ansiktsrens, shampo, balsam, rask shaving av legger,og ett min dusje i iskaldt vann. 

Var på camping i sommer. Rakk ikke den 5 min dusjen, men var nesten. 

Anonymkode: 2d390...b87

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg vasker jo hele meg, kanskje jeg bare beveger meg (mye) fortere enn deg? For håret mitt er jo også langt, og det er definitivt det som tar mest tid. Det tar likevel under 5 minutter. 

HI

Jeg gjør det så raskt jeg kan jeg altså, og skylle håret 3 ganger tar litt tid. 

Skrevet

Jeg tok tiden nå. Brukte 16 min. Og det inni dusjen. Shampoo i 2 ganger, balsam, barbering nedentil og vaske kropp. 

Anonymkode: b8cf9...269

Skrevet

3-4 min. Tar meg 15 min fra jeg står opp til jeg er ute av døren. Det inkluderer dusj, sniking, tannpuss og ordne hår samt vekke barn og sørge for at de står opp

Anonymkode: dc15b...f9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...