Gå til innhold

Klarer ikke å bli glad igjen etter at han sa dette.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Ja. Noen er bare ikke typen tilby bli stormforelsket, hvis du er den han har vært mest forelsket i ser jeg ikke problemet. 

Anonymkode: 634da...dfd

Men han sier jo at han IKKE er forelsket i meg

hi

Anonymkode: fc4d2...eed

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 30.8.2022 den 12.37):

Det høres veldig rart ut, og så i den situasjonen også da. Er han tankeløs ellers, eller bruker han å skjønne hva som passer seg å si? Jeg hadde blitt ganske perpleks hvis jeg var deg. 

Anonymkode: a3f8f...cce

Jeg syns også det var rart at han ikke modifiserte det eller la det frem på en mer skånsom måte. Fordi jeg hadde åpnet meg og lagt hjertet mitt foran ham, og da ble det svaret som et slag i trynet. Når det ble sagt så brutalt og uten å si at han likevel var veldig glad i meg, eller hadde andre varme følelser eller en annen slags forelskelse, eller noe sånt, satte han forholdet vårt i stor fare. Ville en som ikke vil risikere å miste kjæresten sagt noe sånt på den måten?

hi

Skrevet

Har du snakket med han om det etterpå? Mannen min har en tendens til å tråkke skikkelig i salaten med noen kommentarer. Jeg har bare måtte lært meg å gå en ekstra runde med han når han gjør det. Fortelle han hvordan jeg oppfatter det han sier, og be han utdype hvis han mener noe annet enn det jeg fanget opp.

Ellers er det jo helt naturlig at du ble lei deg for en slik kommentar. Virker jo helt unødvendig, og veldig spesielt når dere er et par.

Anonymkode: 3fe00...e4d

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 31.8.2022 den 20.45):

hi

Men han elsker deg åpenbart høyt og inderlig. Så hva er problemet?

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Men han elsker deg åpenbart høyt og inderlig. Så hva er problemet?

Det virker det jo ikke som han gjør når det sterkeste han klarte å si om sine følelser var at han LIKER meg (og senere, da jeg sa jeg var lei meg for at han ikke eg gang hadde romantiske følelser for meg, da han at han hadde jo det, så da var "romantiske følelser" det sterkeste).

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 31.8.2022 den 20.45):

hi

Forelskelse er en midlertidig sinnssykdom. Og den har intet med partneren (objekter for forelskelsen) å gjøre. Man blir ikke forelsket fordi den andre er så vakker og fantastisk. Man blir forelsket fordi man selv har evne til fantasi og selvhenførelse. Det hele foregår inni knollen på den forelskede.

Anonymkode: 2651e...64d

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 30.8.2022 den 12.00):

Er i et forhold der jeg er dypt forelsket, mens kjæresten aldri har vært stormforelsket i meg.
Det fortalte han plutselig. etter mer enn to år sammen, og nesten et år som samboere. Jeg ble totalt knust og sjokkert. Han har jo fridd til meg, flyttet sammen med meg, prioriterer meg alltid, vil være sammen med meg hele tiden, er kjærlig og kosete, hengiven, fortalte alle at vi var kjærester veldig tidlig i forholdet (sjefer, kolleger, barna, kompiser, venninner), skal alltid holde meg i hånden, vise meg frem, vil bli gammel med meg. Vi koser oss så mye, passer så godt sammen, har det så fint og gøy sammen, like interesser. Barna hans sier han har blitt så glad etter at han ble kjæreste med meg.
Så noe i meg bare raste sammen da jeg fikk vite at den stormende forelskelse aldri var der for ham.
Jeg syns dette er utrolig vanskelig, tankene kverner, men jeg vil virkelig ikke gjøre det slutt heller.
Kan dette gå bra likevel?

Det var kanskje litt dum ting av han å si, og dere har kanskje litt forskjellig oppfatning av betydningen av dette. Det høres ut som om han virkelig elsker deg og ønsker å leve sammen med deg og det er jo det som betyr noe. Hvordan man opplever og beskriver følelsen av forelskelse er sikkert veldig forskjellig fra menneske til menneske og noen blir stormende forelsket veldig raskt, men det går like fort over, mens andre blir aldri stormende forelsket, men de utvikler en dyp og ekte kjærlighet. Jeg ville prøvd å ikke tenke mer på dette da det høres ut som du er kjærligheten i hans liv uansett hvordan han beskriver forelskelsen. 

Anonymkode: a2439...7e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...